Consultancy Skills - Communication

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Consultancy Skills - Communication

Capgemini Academy
Logo van Capgemini Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Capgemini Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 5.533 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Consultancy Skills - Communication
Gebaseerd op 137 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Consultancy Skills - Communication

"De manier waarop interactie tussen trainees wordt bevorderd, en op de interactieve manier waarop de stof eigen gemaakt kan worden tijdens de training.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 20-03-2024 00:00

"De manier waarop interactie tussen trainees wordt bevorderd, en op de interactieve manier waarop de stof eigen gemaakt kan worden tijdens de… alles lezen - 20-03-2024 00:00

Startdata en plaatsen

place3543 KA Utrecht
17 mei. 2024 tot 31 mei. 2024
Toon rooster
event 17 mei 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 24 mei 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 31 mei 2024, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
1 aug. 2024 tot 15 aug. 2024
Toon rooster
event 1 augustus 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 8 augustus 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 15 augustus 2024, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
18 okt. 2024 tot 1 nov. 2024
Toon rooster
event 18 oktober 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 25 oktober 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 1 november 2024, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
13 nov. 2024 tot 27 nov. 2024
Toon rooster
event 13 november 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 20 november 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 27 november 2024, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
4 dec. 2024 tot 18 dec. 2024
Toon rooster
event 4 december 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 11 december 2024, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 18 december 2024, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
6 jan. 2025 tot 20 jan. 2025
Toon rooster
event 6 januari 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 13 januari 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 20 januari 2025, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
3 feb. 2025 tot 17 feb. 2025
Toon rooster
event 3 februari 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 10 februari 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 17 februari 2025, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
5 mrt. 2025 tot 19 mrt. 2025
Toon rooster
event 5 maart 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 12 maart 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 19 maart 2025, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
place3543 KA Utrecht
10 apr. 2025 tot 24 apr. 2025
Toon rooster
event 10 april 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 17 april 2025, 09:00-16:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication
event 24 april 2025, 09:00-12:30, 3543 KA Utrecht, Consultancy Skills - Communication

Beschrijving

Wij voeren onze trainingen zowel op locatie als online uit. Kijk bij jouw training voor de locatie die van toepassing is.

Korte beschrijving


In deze training worden communicatietechnieken besproken en geoefend, voortbouwend op de training 'Empathisch luisteren'. Inzicht in de eigen communicatiestijl en weten hoe deze af te stemmen.

Doelgroep


Professionals met minimaal 1 jaar praktijkervaring, die zich willen ontwikkelen in het kunnen schakelen op verschillende personen en situaties om een voor beide partijen zinvolle communicatie tot stand te brengen.

Voorvereisten


Empathisch Luisteren

Doelstelling


Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de meest gangbare theorieën rondom communicatie en is hij in staat om op basis daarvan zijn/haar eigen communicatiestijl te optimaliseren. Het ultieme…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Consultancy, Beïnvloeden, Samenwerken, Non-verbaal communiceren en Communicatiemanagement.

Wij voeren onze trainingen zowel op locatie als online uit. Kijk bij jouw training voor de locatie die van toepassing is.

Korte beschrijving


In deze training worden communicatietechnieken besproken en geoefend, voortbouwend op de training 'Empathisch luisteren'. Inzicht in de eigen communicatiestijl en weten hoe deze af te stemmen.

Doelgroep


Professionals met minimaal 1 jaar praktijkervaring, die zich willen ontwikkelen in het kunnen schakelen op verschillende personen en situaties om een voor beide partijen zinvolle communicatie tot stand te brengen.

Voorvereisten


Empathisch Luisteren

Doelstelling


Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de meest gangbare theorieën rondom communicatie en is hij in staat om op basis daarvan zijn/haar eigen communicatiestijl te optimaliseren. Het ultieme doel is om, rekening houdend met je eigen communciatiestijl, in staat te zijn de verbindig met de ander aan te gaan om op basis daarvan met de ander te kunnen samenwerken.

9,5
Gemiddeld cijfer voor Consultancy Skills - Communication
Gebaseerd op 137 ervaringen
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Consultancy Skills - Communication

"De manier waarop interactie tussen trainees wordt bevorderd, en op de interactieve manier waarop de stof eigen gemaakt kan worden tijdens de training.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 20-03-2024 00:00

"De manier waarop interactie tussen trainees wordt bevorderd, en op de interactieve manier waarop de stof eigen gemaakt kan worden tijdens de… alles lezen - 20-03-2024 00:00

starstarstarstarstar
Georgia de Lima Zanella
10
Consultancy Skills - Communication

"This was my favorite training so far from the Academy. The material is presented clearly with lots of room for discussion and exercises to learn from doing. There was space for individual learning objectives during the training where the trainer and the group helped everyone to reach their personal goals.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 19-03-2024 00:00

"This was my favorite training so far from the Academy. The material is presented clearly with lots of room for discussion and exercises to l… alles lezen - 19-03-2024 00:00

starstarstarstarstar
Max Binnenhei
10
Consultancy Skills - Communication

"Deze training zit fijn in elkaar. Er zit een kop en staart aan en ik voelde me gemotiveerd om mee te doen. Er werd een veilige sfeer gecreëerd door Mila, waardoor het makkelijk was om ook mee te doen. Het voelde voor mij best uniek om te oefenen met een actrice te oefenen en erg leerzaam.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 18-03-2024 00:00

"Deze training zit fijn in elkaar. Er zit een kop en staart aan en ik voelde me gemotiveerd om mee te doen. Er werd een veilige sfeer gecreëe… alles lezen - 18-03-2024 00:00

starstarstarstarstar_border
Jessica Herald
8
Consultancy Skills - Communication

"The empathic and flexible trainer (Mila B.); even though it was a relatively new case that she had to work with we didn't notice untill she told us afterwards and was able to handle all the different levels of experience that she had in the group (some people had psychological/communication backgrounds whereas others had less experience). There was a great vibe in the group throughout the whole training!
How would you rate the courseware? 6
Did the training live up to your (learning)expectations? 8
Would you recommend this training to someone else? 8
In how far are the things you’ve learned relevant to your work? 10
How would you rate Trainer? 8" - 18-03-2024 00:00

"The empathic and flexible trainer (Mila B.); even though it was a relatively new case that she had to work with we didn't notice untill she … alles lezen - 18-03-2024 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Consultancy Skills - Communication

"Mooie structuren/handvatten [e.g. Schulz model] over hoe je effectief zou kunnen communiceren. De interactie en de actrice is ook een hele mooie toevoeging die mij tot nieuwe leermomenten heeft gebracht.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 26-02-2024 00:00

"Mooie structuren/handvatten [e.g. Schulz model] over hoe je effectief zou kunnen communiceren. De interactie en de actrice is ook een hele m… alles lezen - 26-02-2024 00:00

starstarstarstarstar_half
Maximiliaan Castelein
9
Consultancy Skills - Communication

"De training was heel erg open ingesteld. Iedereen kon op z'n eigen tempo meedoen en er was veel ruimte om onderling elkaar feedback te geven.
Mila is een zeer gewaardeerde trainster waar je op een ontspannen, ongeforceerde manier duidelijk de materie van geleerd krijgt.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 9" - 08-02-2024 00:00

"De training was heel erg open ingesteld. Iedereen kon op z'n eigen tempo meedoen en er was veel ruimte om onderling elkaar feedback te geven… alles lezen - 08-02-2024 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Consultancy Skills - Communication

"Training heeft een mooie balans van theorie en praktijk. Trainer zorgt voor een prettige afwisseling van les methodes en de acteur slaagt erin om je uit te dagen op je verbeterpunten.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 05-02-2024 00:00

"Training heeft een mooie balans van theorie en praktijk. Trainer zorgt voor een prettige afwisseling van les methodes en de acteur slaagt er… alles lezen - 05-02-2024 00:00

starstarstarstarstar
Camille Koster
10
Consultancy Skills - Communication

"The training was usefull and I learned a lot. The trainer did a good job of keeping us interested and making it interactive.
How would you rate the courseware? 10
Did the training live up to your (learning)expectations? 10
Would you recommend this training to someone else? 10
In how far are the things you’ve learned relevant to your work? 10
How would you rate Trainer? 10" - 05-02-2024 00:00

"The training was usefull and I learned a lot. The trainer did a good job of keeping us interested and making it interactive.How would you ra… alles lezen - 05-02-2024 00:00

starstarstarstarstar
Julia Timmer
10
Consultancy Skills - Communication

"The training was very interactive, and Ronald provided very good explanations about the topics. Additionally, he provided interesting examples. Getting personal feedback through the role-playing process was really helpful.
How would you rate the courseware? 10
Did the training live up to your (learning)expectations? 10
Would you recommend this training to someone else? 10
In how far are the things you’ve learned relevant to your work? 10
How would you rate Trainer? 10" - 19-12-2023 00:00

"The training was very interactive, and Ronald provided very good explanations about the topics. Additionally, he provided interesting exampl… alles lezen - 19-12-2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Onur Ekim
9
Consultancy Skills - Communication

"De manier waarop deelnemers zijn meegenomen in de training. Het doel van de training is duidelijk benoemd en deelnemers hebben ook eigen doelen mogen opstellen. De trainer was overigens erg enthousiast en positief wat ook helpt. Geen saaie sfeer, maar juist vrolijk.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 9" - 15-12-2023 00:00

"De manier waarop deelnemers zijn meegenomen in de training. Het doel van de training is duidelijk benoemd en deelnemers hebben ook eigen doe… alles lezen - 15-12-2023 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Consultancy Skills - Communication

"Het was een hele leerzame, prettige en goed begeleide training. Roland speelde goed in op de deelnemers, was duidelijk in zijn uitleg en lette goed op wie hij voor zich had, de beste trainer die ik tot nu toe heb gehad van Academy.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 01-12-2023 00:00

"Het was een hele leerzame, prettige en goed begeleide training. Roland speelde goed in op de deelnemers, was duidelijk in zijn uitleg en let… alles lezen - 01-12-2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Consultancy Skills - Communication

"De trainer, Cas! Echt heel leuk hoe betrokken hij is en hoeveel hij je weet te verrassen. Er wordt veel van de participatie verwacht (duhh), en alsnog weet hij iedereen hier in mee te krijgen, wat een leuke sfeer oplevert.
Naast dat Cas een goede actieve sfeer weet te creeeren, weet hij inhoudelijk zijn gewenste boodschap erg sterk over te bregen. Dit heeft mij veel geleerd. De verbeterpunten uit de volgende tips zijn slechts klein, de training zat erg goed in elkaar!
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 9" - 30-11-2023 00:00

"De trainer, Cas! Echt heel leuk hoe betrokken hij is en hoeveel hij je weet te verrassen. Er wordt veel van de participatie verwacht (duhh)… alles lezen - 30-11-2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Consultancy Skills - Communication

"Het was een hele leuke training. De training was interactief en door de kleine groep had je het gevoel dat je het echt je communicatie skills kon verbeteren.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 20-11-2023 00:00

"Het was een hele leuke training. De training was interactief en door de kleine groep had je het gevoel dat je het echt je communicatie skill… alles lezen - 20-11-2023 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Consultancy Skills - Communication

"Goede training gegeven door ervaren en enthousiaste trainers (Cas en Marianne).
Het sluit goed aan op de voorgaande training Empathisch Luisteren en het is goed dat de stof daarvan (passief/actief/empathisch Luistern, LSD, NIVEA, ANNA, (op/neer/lateraal)Chuncken, etc) in het begin van de training in herinnering wordt gebracht.
Daarnaast was er interessante nieuwe theorie omtrend de dynamiek van relaties; Roos van Leary (Actief, Passief, Samenwerkend, Tegenwerkend), en over de aspecten van communicatie; het kwadrant van Schulz von Thun (Feiten, Relatie, Appel, Zelfopenbaring).
Ook interessant was te zien hoe een Kernkwaliteit bij overdrijven een Valkuil kan worden zodat er de Uitdaging ontstaat te gaan matigen wat tot gedrag gaat leiden waarvoor men eigenlijk een Allergie heeft.
Maar vooral het rollenspel met de casus over het fictieve bedrijf "Beckers" was interessant en leerzaam omdat hier duidelijk naar voren kwam wat de kracht is van het stellen van open vragen en de valkuien van aannames. Enkel door het stellen van open vragen ontstond er meer duidelijkheid over wat er echt speelde in dit fictieve bedrijf,
De gespeelde personages waren levensecht en daarom was het ook echt nodig de communicatiestijl aan de gesprekspartner aan te passen wat een goede oefening is van empathisch vermogen.
Op de laatste dag werd o.a. aan casussen van van trainees gewerkt door eerst d.m.v. (enkel!) open vragen een beeld te krijgen van het probleem en de overige trainees vervolgens in roddelvorm advies te laten geven. Hierbij werd weer duidelijk hoe moeilijk het vaak is echt open vragen zonder (impliciete) aannames te stellen.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 05-11-2023 00:00

"Goede training gegeven door ervaren en enthousiaste trainers (Cas en Marianne). Het sluit goed aan op de voorgaande training Empathisch Lu… alles lezen - 05-11-2023 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Consultancy Skills - Communication

"De trainer Cas creeerde een veilige leeromgeving voor de cursisten. Iedereen stelde zich hierdoor open, en dit bevorderde het leerproces. De training was interactief en het onderdeel met de acteur was gaaf om een keer mee te maken.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 27-10-2023 00:00

"De trainer Cas creeerde een veilige leeromgeving voor de cursisten. Iedereen stelde zich hierdoor open, en dit bevorderde het leerproces. De… alles lezen - 27-10-2023 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Consultancy Skills - Communication

"Een leuke cursus met gepaste interactieve/hands-on opdrachten. Een veilige plek om je zelf te ontwikkelen en ideeën en tips te krijgen van de hele groep.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 16-10-2023 00:00

"Een leuke cursus met gepaste interactieve/hands-on opdrachten. Een veilige plek om je zelf te ontwikkelen en ideeën en tips te krijgen van d… alles lezen - 16-10-2023 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Consultancy Skills - Communication

"De opzet van de training. Veel interactie en cases met mede cursisten.
Daarnaast een uitstekende trainer die positief en enhousiast is maar vooral heel goed is in het onder woorden brengen van bepaalde bepaalde emoties en situaties.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 6
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 6
Hoe waardeer je Trainer? 9" - 13-09-2023 00:00

"De opzet van de training. Veel interactie en cases met mede cursisten. Daarnaast een uitstekende trainer die positief en enhousiast is maa… alles lezen - 13-09-2023 00:00

starstarstarstarstar
Keone Bourumeau
10
Consultancy Skills - Communication

"Friendly and professional Trainer, Cas knows how to make the course interesting and interactive! Marianne was a great actor, and during the exercise, it felt like a real world situation.
How would you rate the courseware? 10
Did the training live up to your (learning)expectations? 10
Would you recommend this training to someone else? 10
In how far are the things you’ve learned relevant to your work? 10
How would you rate Trainer? 9" - 16-08-2023 00:00

"Friendly and professional Trainer, Cas knows how to make the course interesting and interactive! Marianne was a great actor, and during the … alles lezen - 16-08-2023 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Consultancy Skills - Communication

"Vivivan gaf duidelijk uitleg en had veel passie voor het geven van de training, de training heb ik echter wel alleen gevolgd omdat het veel punten opleverde voor mijn LEAP, ik weet niet of ik anders bij deze training uit gekomen was.

Het voordeel van de kleine groep was wel dat je twee keer aan de beurt kon komen en daardoor goed kon oefenen met de verkregen feedback.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 6
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 27-07-2023 00:00

"Vivivan gaf duidelijk uitleg en had veel passie voor het geven van de training, de training heb ik echter wel alleen gevolgd omdat het veel … alles lezen - 27-07-2023 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Consultancy Skills - Communication

"De trainer legt erg goed uit en begeleid the training gestructureerd en rustig. Het kwam over als een vertrouwde omgeving om te leren.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 04-07-2023 00:00

"De trainer legt erg goed uit en begeleid the training gestructureerd en rustig. Het kwam over als een vertrouwde omgeving om te leren.Hoe wa… alles lezen - 04-07-2023 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.