Klantgericht handelen (communicatieve vaardigheden) voor chauffeurs

Type product
Tijdsduur

Klantgericht handelen (communicatieve vaardigheden) voor chauffeurs

De Chauffeursacademie
Logo van De Chauffeursacademie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,8 De Chauffeursacademie heeft een gemiddelde beoordeling van 7,8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Inleiding:

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. De vrachtwagenchauffeur is het visitekaartje van het bedrijf en heeft direct contact met de klanten.

Ook binnen het bedrijf zal een chauffeur goed moeten kunnen communiceren met leidinggevenden, collega's en de planning. Dit is belangrijk voor de juiste afwikkeling van een vervoersopdracht en voor het bedrijf.

Het eerste contact door buitenstaanders met het transportbedrijf loopt vaak via de chauffeur. Van hem mag worden verwacht dat hij op een professionele wijze kan communiceren onder verschillende omstandigheden in verschillende situaties.

De beroep…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Inleiding:

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. De vrachtwagenchauffeur is het visitekaartje van het bedrijf en heeft direct contact met de klanten.

Ook binnen het bedrijf zal een chauffeur goed moeten kunnen communiceren met leidinggevenden, collega's en de planning. Dit is belangrijk voor de juiste afwikkeling van een vervoersopdracht en voor het bedrijf.

Het eerste contact door buitenstaanders met het transportbedrijf loopt vaak via de chauffeur. Van hem mag worden verwacht dat hij op een professionele wijze kan communiceren onder verschillende omstandigheden in verschillende situaties.

De beroepschauffeur communiceert dagelijks vele malen met klanten, collega's en onbekenden. Veelal communiceert hij op een manier die in de loop van de jaren is aangeleerd. De ervaringen zorgen ervoor dat hij communiceert op die manier zoals hij dat nu doet.

Als de laatste beslissende schakel in het contact tussen leverancier en klant niet honderd procent in orde is komt de relatie met de klant in gevaar. Het is niet zo, dat uw chauffeur op dit moment niet goed werkt, integendeel. Waar het om gaat is de kantjes even bij te slijpen. De puntjes op de i zetten! Daarvoor dient deze training communicatieve vaardigheden en klantgericht handelen. Met het oog op de toekomst, een gezonde toekomst in een gezond bedrijf.

 

Doelgroep:

Chauffeurs, bijrijders, transportplanners, expediteurs en loods- en expeditiepersoneel.

 

Doelstelling:

Het doel van deze praktijktraining is het trainen/bijscholen van al in de sector transport en logistiek werkzame chauffeurs. Het gaat erom dat zij in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding handelen ten opzichte van collega's, leidinggevenden en klanten.

Na deze trainingen hebben de deelnemers een betere kennis en inzicht in de wisselwerking tussen zichzelf en de opdrachtgever. Ze beschikken over vaardigheden om praktische situaties op een contactgerichte en klantvriendelijke manier op te lossen. Ook wordt het omgaan met stress een steeds belangrijker aspect in de uitvoering van het werk.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.