Stil laden en lossen

Type product
Tijdsduur
Logo van De Chauffeursacademie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,8 De Chauffeursacademie heeft een gemiddelde beoordeling van 7,8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Inleiding:

Ronkende vrachtwagens, irritante achteruitrijdpiepers, schallende autoradio's, gierende hydrauliek van laadkleppen, bonkende rolcontainers, rammelende flessen en ratelende winkelwagentjes. Herkenbare en hinderlijke geluiden voor wie in de directe nabijheid van een supermarkt of andere winkels woont. Soms al voor dag en dauw, dan weer 's avonds laat. Een steeds terugkerende bron van ergernis die met de uitbreiding van de winkeltijden groter is geworden.

Op 1 juni 1996 is de Winkeltijdenwet in werking getreden. Die stelt geen maximum meer aan het aantal openingsuren van winkels per week. Winkels krijgen de vrijheid om 's avonds tot 22.00 uur open te zijn. Daardoor zijn de openingsti…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Installatietechniek, Meettechniek, Monteur, Flensmonteur en Loodgieter.

Inleiding:

Ronkende vrachtwagens, irritante achteruitrijdpiepers, schallende autoradio's, gierende hydrauliek van laadkleppen, bonkende rolcontainers, rammelende flessen en ratelende winkelwagentjes. Herkenbare en hinderlijke geluiden voor wie in de directe nabijheid van een supermarkt of andere winkels woont. Soms al voor dag en dauw, dan weer 's avonds laat. Een steeds terugkerende bron van ergernis die met de uitbreiding van de winkeltijden groter is geworden.

Op 1 juni 1996 is de Winkeltijdenwet in werking getreden. Die stelt geen maximum meer aan het aantal openingsuren van winkels per week. Winkels krijgen de vrijheid om 's avonds tot 22.00 uur open te zijn. Daardoor zijn de openingstijden van winkels in toenemende mate opgerekt naar de avond. Dat is prettig voor de consument die op een later tijdstip boodschappen kan doen. Het beleveren van winkels en bedrijven wordt dus een steeds grotere uitdaging. De consument verwacht continu volle schappen in de winkels. Winkeliers kunnen dit garanderen door de winkels soms meerdere keren per dag te laten bevoorraden door verschillende leveranciers.

Ook voor transportbedrijven heeft deze wijziging van de winkeltijdenwet de nodige gevolgen. Om de files te vermijden gebeurt dit steeds vaker in de vroege ochtend of laat in de avond, als het rustig is op de weg. Verschuiving van transportactiviteiten kan leiden tot het ontstaan van geluidsoverlast op tijden die voor omwonenden als hinderlijk wordt ervaren.

Doelgroep:

Chauffeurs, bijrijders en transportplanners.

Doelstelling:

Tijdens deze instructiebijeenkomst worden deelnemers zich bewust van het geluidsniveau bij laden en lossen. Ook leren zij hoe ze de hoeveelheid geluid kunnen beperken.

Het programma bestaat uit een theorie- en een praktijkgedeelte inclusief behendigheidsproef.

Inhoud:

Aan de orde komen:

•        oorzaken geluidshinder

•        wettelijke voorschriften

•        geluidsoverlast herkennen en vaststellen 

•        problemen met piekgeluiden voorkomen

•        stil laden en lossen

•        juist gebruik van hulpmiddelen

Het doel is medewerkers zo te trainen dat ze weten op welke wijze problemen met geluidsoverlast zijn te voorkomen dan wel tot een minimum te beperken en ten tweede om medewerkers kennis te laten maken met de mogelijkheden om stil te laden en te lossen.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.