Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+6
Logo van Coach + Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Coach + Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 1.346 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 109 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Tessel Anemaat
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Heerlijke spontane Udo voor de groep! Goede leraar, die positief stimuleert en leren leuk maakt en houdt! Onderwerp rollenspellen is nooit iets waar iemand naar uit kijkt, maar het enthousiasme van Udo maakt dat je met een ontspannen gevoel mee kan doen!" - 26-04-2019 10:25

"Heerlijke spontane Udo voor de groep! Goede leraar, die positief stimuleert en leren leuk maakt en houdt! Onderwerp rollenspellen is nooit i… alles lezen - 26-04-2019 10:25

Beschrijving

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- en servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door te spiegelen aan de klant
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Omgaan met verschillende klanttypen

Voor wie?
De training Klant- en servicegericht telefoneren is o.a. bedoeld voor receptionisten, secretaressen, balie medewerkers, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, binnendienst medewerkers, administratief medewerkers, adviseurs etc. Kortom, voor iedere medewerker die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training. 

Coaching op de werkplek

Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.

Maatwerk

Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering. 

Locatie

Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.  

Onze trainer-coaches geven u graag advies over een passend trainings- en coachingtraject binnen uw organisatie!

Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,5
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 109 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Tessel Anemaat
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Heerlijke spontane Udo voor de groep! Goede leraar, die positief stimuleert en leren leuk maakt en houdt! Onderwerp rollenspellen is nooit iets waar iemand naar uit kijkt, maar het enthousiasme van Udo maakt dat je met een ontspannen gevoel mee kan doen!" - 26-04-2019 10:25

"Heerlijke spontane Udo voor de groep! Goede leraar, die positief stimuleert en leren leuk maakt en houdt! Onderwerp rollenspellen is nooit i… alles lezen - 26-04-2019 10:25

Ali Güngör
starstarstarstarstar
Ali Güngör
Sales executive
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik heb ontzettend veel geleerd van Anouk Smulders. Top coach en ga vooral zo door! Je bent een topper! Tot de volgende keer. Op de manier hoe jij les geeft inspireert mij, om extra mijn best te doen." - 10-04-2019 14:33

"Ik heb ontzettend veel geleerd van Anouk Smulders. Top coach en ga vooral zo door! Je bent een topper! Tot de volgende keer. Op de manier ho… alles lezen - 10-04-2019 14:33

starstarstarstarstar
Shermila Biharie
Planner
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Een leuke dag gehad met goede energie wat Udo uitstraalt! Udo weet lekker de tempo in te houden en de sfeer is lekker relaxed. Je krijgt meteen goede feedback terug, waar je wat mee kan. Zeker een aanrader. Een goede training! Ga zo door! 👌" - 05-04-2019 14:11

"Een leuke dag gehad met goede energie wat Udo uitstraalt! Udo weet lekker de tempo in te houden en de sfeer is lekker relaxed. Je krijgt met… alles lezen - 05-04-2019 14:11

starstarstarstarstar_half
Cindy Tettero
Planner Service
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Udo is lekker positief en opbouwend.. hij is gericht op verbetering.. is goed enthousiast.. geeft goede duidelijke uitleg en stelt gerust.. trainingsdag is zeer goed bevallen.. zelfs de telefonische oefeningen vielen mee.." - 05-04-2019 14:08

"Udo is lekker positief en opbouwend.. hij is gericht op verbetering.. is goed enthousiast.. geeft goede duidelijke uitleg en stelt gerust.. … alles lezen - 05-04-2019 14:08

starstarstarstarstar
Milena Nagtegaal
Manager Customer Service
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Was een leuke en leerzame dag, dit gaat zeker een belangrijke toegevoegde waarde voor onze afdeling leveren! Bedankt Udo, we zien je graag weer op de terugkomdag! Binnenkort kom ik jullie kant op voor een tweede training. " - 05-04-2019 14:04

"Was een leuke en leerzame dag, dit gaat zeker een belangrijke toegevoegde waarde voor onze afdeling leveren! Bedankt Udo, we zien je graag w… alles lezen - 05-04-2019 14:04

starstarstarstarstar
Hillianne de Vries
Medewerker customer service
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Een ontzettend leuke en leerzame training gehad waar ik zeker iets mee kan. Goede en duidelijke handvatten gekregen. Ook een spiegel gekregen met oorzaak en gevolg. Kortom prima training dus." - 05-04-2019 14:04

"Een ontzettend leuke en leerzame training gehad waar ik zeker iets mee kan. Goede en duidelijke handvatten gekregen. Ook een spiegel gekrege… alles lezen - 05-04-2019 14:04

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Wij hebben in de afgelopen jaren een aantal telefoontrainingen gehad, maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Enthousiaste trainer Esther zet je nooit "te kakken" maar geeft opbouwende kritiek waar je iets mee kunt. " - 19-03-2019 08:03

"Wij hebben in de afgelopen jaren een aantal telefoontrainingen gehad, maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Enthousiaste traine… alles lezen - 19-03-2019 08:03

starstarstarstarstar_half
Natalie Weijzig
Planner flexpool
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Erg leuke, leerzame en afwisselende training, wat mede komt door het enthousiasme van Esther. Duidelijk, goede tips en goed ingespeeld op de praktijk.
De individuele coaching was ook erg leerzaam, je kunt dat wat je geleerd hebt meteen toepassen in de praktijk.
" - 19-03-2019 07:48

"Erg leuke, leerzame en afwisselende training, wat mede komt door het enthousiasme van Esther. Duidelijk, goede tips en goed ingespeeld op de… alles lezen - 19-03-2019 07:48

starstarstarstarstar
M Grandia
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Training was erg leerzaam en ik heb nieuwe informatie opgedaan welke in de praktijk goed toepasbaar is.
Het enthousiasme van Ivonne was even wennen, maar al snel enorm aanstekelijk, waardoor de dag snel voorbij ging. Door de stijl van trainen blijf je de hele dag goed bij de les.

Locatie is goed bereikbaar en goedverzorgde lunch." - 18-03-2019 10:49

"Training was erg leerzaam en ik heb nieuwe informatie opgedaan welke in de praktijk goed toepasbaar is. Het enthousiasme van Ivonne was eve… alles lezen - 18-03-2019 10:49

starstarstarstarstar
Michel Hauptmeijer
Support engineer.
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ivonne was zeer enthousiast en wist ieders aandacht heel goed vast te houden. De cursus was inhoudelijk erg goed en ik heb zeker veel dingen geleerd die mij in de toekomst gaan helpen om mijn functie beter uit te voeren." - 18-03-2019 10:44

"Ivonne was zeer enthousiast en wist ieders aandacht heel goed vast te houden. De cursus was inhoudelijk erg goed en ik heb zeker veel dingen… alles lezen - 18-03-2019 10:44

starstarstarstarstar_half
Petra de Kruijf
Travel Specialist
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Koen was erg enthousiast! Ik was eerst bang dat het de standaard salestraining zou zijn, maar Koen heeft dit op een super leuke manier gedaan. Veel interactie en heel innovatief. " - 04-12-2018 15:10

"Koen was erg enthousiast! Ik was eerst bang dat het de standaard salestraining zou zijn, maar Koen heeft dit op een super leuke manier gedaa… alles lezen - 04-12-2018 15:10

starstarstarstarstar
Irma van der Spiegel
Medewerker Eerstellijnsservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik vond het een hele leuke training, Anouk is spontaan en als ze feedback geeft dan is dit opbouwend en heb je er zeker iets aan.
Eigenlijk merkte ik niet eens dat ze naast mij zat tijdens mijn gesprekken. " - 30-11-2018 15:46

"Ik vond het een hele leuke training, Anouk is spontaan en als ze feedback geeft dan is dit opbouwend en heb je er zeker iets aan. Eigenlijk… alles lezen - 30-11-2018 15:46

starstarstarstarstar
Mirjam Storken
Medewerker Eerstelijns Service
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Eindelijk een training waar je echt iets mee kan. Anouk komt heel enthousiast en betrokken over. Ze brengt alles heel positief waardoor je het leuk gaat vinden om een coach naast je te hebben. Echt iemand met passie voor haar werk! " - 15-11-2018 15:26

"Eindelijk een training waar je echt iets mee kan. Anouk komt heel enthousiast en betrokken over. Ze brengt alles heel positief waardoor je h… alles lezen - 15-11-2018 15:26

starstarstarstarstar
Petra Leenen
medewerker Eerstelijns Service
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Was helemaal leuk, best spannend om gesprekken met Anouk samen te beluisteren en om tips te krijgen. Niveau was goed, niet te hoog of te laag. De locatie was ook helemaal leuk. De training was ook gebruiksvriendelijk" - 15-11-2018 12:51

"Was helemaal leuk, best spannend om gesprekken met Anouk samen te beluisteren en om tips te krijgen. Niveau was goed, niet te hoog of te laa… alles lezen - 15-11-2018 12:51

starstarstarstarstar_half
Marian Oerlemans
Service adviseur
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ivonne geeft met heel veel enthousiasme de training en neemt je mee in het klantgesprek. Maakt ons door haar enthousiasme ook weer erg enthousiast om opnieuw gesprekken met klanten aan te gaan. Brengt de training alsof we haar eerste groep zijn." - 13-11-2018 11:39

"Ivonne geeft met heel veel enthousiasme de training en neemt je mee in het klantgesprek. Maakt ons door haar enthousiasme ook weer erg entho… alles lezen - 13-11-2018 11:39

starstarstarstarstar
Eugenie Simon
Service Adviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Yvonne heeft met vol enthousiasme de trainingen gegeven, waardoor je zin hebt om ermee aan de slag te gaan. Ze weet heel goed je aandacht bij de trainingen te houden. " - 13-11-2018 11:36

"Yvonne heeft met vol enthousiasme de trainingen gegeven, waardoor je zin hebt om ermee aan de slag te gaan. Ze weet heel goed je aandacht b… alles lezen - 13-11-2018 11:36

starstarstarstarstar
Fitim Maloku
Sales advisor
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ivonne speelde goed in op de behoefte van onze medewerkers. Het probleem werd blootgesteld en vervolgens duidelijke dingen waarmee we die problemen konden tackelen. Daarbij erg veel persoonlijke aandacht waarmee veel winst is behaald." - 13-11-2018 11:34

"Ivonne speelde goed in op de behoefte van onze medewerkers. Het probleem werd blootgesteld en vervolgens duidelijke dingen waarmee we die pr… alles lezen - 13-11-2018 11:34

starstarstarstarstar
A Van den Bijgaart
Serviceadviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Enthousiaste dame die op een heel leuke manier de training geeft. Je wordt er zelf ook helemaal enthousiast van om toch zeker de klant binnen te halen. Echt een aanrader om dit bedrijf aan te bevelen. " - 12-11-2018 16:54

"Enthousiaste dame die op een heel leuke manier de training geeft. Je wordt er zelf ook helemaal enthousiast van om toch zeker de klant binne… alles lezen - 12-11-2018 16:54

starstarstarstarstar
Leon Dubbelaar
Teamleider CCC
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Top vooral je enthousiasme!! Inhoud erg sterk en goede vertaling naar de werkvloer. Een zeer fijne manier van communiceren en een uitgebreide kennis en ervaring. Hopelijk werken we nog langere tijd samen. " - 12-11-2018 16:54

"Top vooral je enthousiasme!! Inhoud erg sterk en goede vertaling naar de werkvloer. Een zeer fijne manier van communiceren en een uitgebreid… alles lezen - 12-11-2018 16:54

starstarstarstarstar
Mieke Kantelberg
Service adviseur
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Zeer heldere en constructieve training wat uitstekend past in mijn praktijkervaring. Dynamische en enthousiaste trainer, top! Een echte aanrader voor kwaliteit en groei op de werkvloer. Hoop dat mijn werkgever voor een vervolg op deze training kiest." - 12-11-2018 16:54

"Zeer heldere en constructieve training wat uitstekend past in mijn praktijkervaring. Dynamische en enthousiaste trainer, top! Een echte aanr… alles lezen - 12-11-2018 16:54

Sjoerd Wenselaar - 'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek - 'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij - 'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,7
Joyce Michielsen - 'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Koen Faber - 'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
Koen Faber
'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
9,5
Anouk Smulders - ‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
Anouk Smulders
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,8
Udo Heesen - ‘Een doel zonder plan is gewoon een wens'
Udo Heesen
‘Een doel zonder plan is gewoon een wens'
9,7

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.