Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

Niveau
Totale lesduur
8,8
Gemiddeld cijfer voor Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)
Gebaseerd op 8 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Karen Van Heuckelom
starstarstarstarstar_half
Team- en Organisatiecoach
9
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"De voorbereidingstijd voor deze 1-daagse vond ik vrij groot (lezen van 2 boeken en 8 artikels) maar hierdoor kreeg ik tijdens de dag een enorme versnelling in mijn leerproces. 70% van de dag mocht ik oefenen en stoeien met de theorie. Geweldig!" - vri 29 jan 2016 09:30:50 UTC

"De voorbereidingstijd voor deze 1-daagse vond ik vrij groot (lezen van 2 boeken en 8 artikels) maar hierdoor kreeg ik tijdens de dag een eno… alles lezen - vri 29 jan 2016 09:30:50 UTC

Startdatums en plaatsen

Er zijn nog geen startdatums bekend voor dit product.

COACHBOULEVARD - Marijke Lingsma: PHBO/St!R/NOBCO Foundation & Practitioner

CEDEO erkend!

Beschrijving

Teamintake & Functionele Analyse (TC1)

Centraal staat het waarnemen en de analyse van groepsdynamiek tussen teamleden. Je scope is om
vanuit het grotere geheel naar de bijdragen van kleinere subdelen te kijken naar hoe deze zich tot
elkaar verhouden.
De focus ligt op hoe de huidige situatie met elkaar in stand wordt gehouden. Het gaat dus minder om
het individu en juist meer om de verbinding tussen de delen, de interactie tussen individuen en
teams. Wel is de vraag: hoe zie je je eigen bijdrage?

De deelnemer leert gedrag in de interactie waar te nemen in termen van voor- en achtergrond en
kan dit relateren aan de ontwikkelingsfasen van junior-senior team. Hoe gaat het team gezamenlijk
om met de s…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

COACHBOULEVARD - Marijke Lingsma: PHBO/St!R/NOBCO Foundation & Practitioner

CEDEO erkend!

Teamintake & Functionele Analyse (TC1)

Centraal staat het waarnemen en de analyse van groepsdynamiek tussen teamleden. Je scope is om
vanuit het grotere geheel naar de bijdragen van kleinere subdelen te kijken naar hoe deze zich tot
elkaar verhouden.
De focus ligt op hoe de huidige situatie met elkaar in stand wordt gehouden. Het gaat dus minder om
het individu en juist meer om de verbinding tussen de delen, de interactie tussen individuen en
teams. Wel is de vraag: hoe zie je je eigen bijdrage?

De deelnemer leert gedrag in de interactie waar te nemen in termen van voor- en achtergrond en
kan dit relateren aan de ontwikkelingsfasen van junior-senior team. Hoe gaat het team gezamenlijk
om met de succesfactoren meetlat, eigenaarschap, context, ijsberg en hier-en-nu situatie? De
deelnemer leert te kijken hoe de teamleden met hun gedrag elkaar beïnvloeden en hoe ze daarmee
de huidige situatie in stand houden. Dat is even wennen, maar na deze 1-daagse gaat er een wereld
open door circulair te kijken.

De deelnemer hanteert de 5 KSF’en en het Zandlopermodel als richtlijn voor de opbouw van het
intakegesprek. Door observatie, inzicht in 5 KSF’en (BC1) en het Zandlopermodel (IC1) ligt het
accent op intake ‘doen’ met opdrachtgever zonder (dus met onzichtbaar) team, gevolgd door intake
met het team. Het GROUP-model , een uitbreiding van de GROW (BC1 - meetlat) voor teams, en de
bijbehorende systeemvragen van de Functionele Analyse vormen je leidraad voor het gesprek met
het team. Op basis hiervan kan men een Functionele Analyse maken en kan een team een
teamcoachvraag formuleren (eigenaarschap). Een teamcoachvraag is essentieel voor het vervolg
om samen met het team tot afspraken te komen over een stappenplan voor een teamcoachtraject.

Concrete leerdoelen, resultaat lesdag
– Je herkent in het hier-en-nu de interactie behorend bij de ontwikkelingsfasen
(teamvolwassenheid) en teamcompetenties.
– Je analyseert het verschil tussen lineair en circulair denken.
– Je herkent aannames en regels vanuit systeemdenken.
– Je bent in staat de kwaliteit van interactie waar te nemen.
– Je kunt de 5 Kritieke Succesfactoren benutten voor het maken van je interventies.
– Je kunt een intakegesprek voeren met de manager over teamcoaching.
– Je onderkent hierbij het belang van relatieniveau in het gesprek met manager en onzichtbaar team.
– Je kunt een intakegesprek voeren met een team aan de hand van het GROUP-model en in opbouw van zandlopermodel.
– Je kunt een Functionele Analyse van een ‘teamfunctioneren’ maken en het schema invullen.
– Je kunt globaal een stappenplan maken op basis van een teamcoachvraag en Functionele Analyse (uitwerking in intervisiegroep).
– Je kunt een eerste SWOT-analyse van jezelf als teamcoach maken (uitwerking intervisiegroep).

8,8
Gemiddeld cijfer voor Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)
Gebaseerd op 8 ervaringen
Karen Van Heuckelom
starstarstarstarstar_half
Team- en Organisatiecoach
9
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"De voorbereidingstijd voor deze 1-daagse vond ik vrij groot (lezen van 2 boeken en 8 artikels) maar hierdoor kreeg ik tijdens de dag een enorme versnelling in mijn leerproces. 70% van de dag mocht ik oefenen en stoeien met de theorie. Geweldig!" - vri 29 jan 2016 09:30:50 UTC

"De voorbereidingstijd voor deze 1-daagse vond ik vrij groot (lezen van 2 boeken en 8 artikels) maar hierdoor kreeg ik tijdens de dag een eno… alles lezen - vri 29 jan 2016 09:30:50 UTC

Annemarie
starstarstarstarstar
Teamcoach
10
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"Theorie komt tot leven door praktijkvoorbeelden en anekdotes van de zeer ervaren docent.
Goede afwisseling in de les door verdieping van de theorie middels college en ervaringsleren middels verschillende werkvormen. Hierbij werd gebruik gemaakt van de praktijk en gericht op reflectie en ontwikkeling eigen handelen. " - zon 31 aug 2014 09:32:56 UTC

"Theorie komt tot leven door praktijkvoorbeelden en anekdotes van de zeer ervaren docent. Goede afwisseling in de les door verdieping van … alles lezen - zon 31 aug 2014 09:32:56 UTC

R.G. Kemeling
starstarstarstarstar_half
Locatiedirecteur PO
9
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"Goed voorbereid start je een lesdag bij coachboulevard. Het klopt dat er een hoge doe-factor is. Aan te bevelen aan ieder die meer wil met z'n mensen en met z'n team." - maa 15 okt 2012 14:30:01 UTC

"Goed voorbereid start je een lesdag bij coachboulevard. Het klopt dat er een hoge doe-factor is. Aan te bevelen aan ieder die meer wil met z… alles lezen - maa 15 okt 2012 14:30:01 UTC

Anoniem
starstarstarstarstar_half
8,6
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

""luxe situatie met zo'n kleine groep en zoveel persoonlijke aandacht. Het heeft me enorm geinspireerd en uitgedaagd. Ik zou zelf nog wel baat hebben bij het duidelijk benoemen van de doelen en de dagindeling. Erg veel uitwijden maakt mij altijd wat zenuwachtig: komt het andere dan wel aan bod? Een PPT vooraf geven en je daar niet aan houden, komt wat rommelig op mij over. Maar Marijke is een kei in alle leerbehoeften weer te koppelen aaan de doelen. Uiteindelijk komt het meer dan goed. Maar dat te benoemen zou mij wel helpen om me er beter aan over te geven.Bedank weer voor de leuke, leerzame dag."" - woe 20 jul 2011 18:05:39 UTC

""luxe situatie met zo'n kleine groep en zoveel persoonlijke aandacht. Het heeft me enorm geinspireerd en uitgedaagd. Ik zou zelf nog wel baa… alles lezen - woe 20 jul 2011 18:05:39 UTC

Dirk Fokema
starstarstarstarstar_half
8,8
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"Inspirerend en scherp op gevoelige details." - din 19 apr 2011 12:06:37 UTC

"Inspirerend en scherp op gevoelige details. " - din 19 apr 2011 12:06:37 UTC

Petra van de Kop
starstarstarstarstar_half
8,6
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"Deze dag oogst je wat er in de C1 is gezaaid! Niet langer denken in verklaringen, maar het team zien als systeem. Dat leer je in deze eendaagse. Waar willen ze naar toe en waarom gebeurt dat niet? Je leert kijken naar een team als geheel en te interveniëren in de hier-en-nu situatie van het team om beweging op gang te brengen richting de doelen die ze voor ogen hebben.

Geweldig inspirerende dag met veel oefenen en feedback. Marijke Lingsma laat op vakkundige wijze de valkuilen zien die je als beginnend teamcoach tegenkomt. En wat je vooral leert: nat gaan! Falen is niet het vallen, maar het niet meer opstaan! " - woe 08 dec 2010 11:56:52 UTC

"Deze dag oogst je wat er in de C1 is gezaaid! Niet langer denken in verklaringen, maar het team zien als systeem. Dat leer je in deze eendaa… alles lezen - woe 08 dec 2010 11:56:52 UTC

Jettie van den Houdt
starstarstarstarstar_border
Ik zet mensen in de natuur in beweging op weg naar wat hen werkelijk beweegt|wandelteamcoach|Boek: En nu naar buiten!
8
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"Goede afwisseling tussen plenair, groepswerk en in tweetallen de verdieping in. Door de deskundige begeleiding krijg je snel een praktische vertaalslag van de vooraf gelezen theorie." - maa 19 jul 2010 12:52:04 UTC

"Goede afwisseling tussen plenair, groepswerk en in tweetallen de verdieping in. Door de deskundige begeleiding krijg je snel een praktische … alles lezen - maa 19 jul 2010 12:52:04 UTC

Anoniem (bekend bij Springest)
starstarstarstarstar_border
8
Teamcoaching: Teamintake& Functionele Analyse (TC1)

"Veel aangereikt gekregen om Teamcoaching in de praktijk te brengen. Het inslijpen kan nu beginnen! Ik ben nog meer enthousiast geworden voor het coachen van teams." - woe 30 jun 2010 21:14:19 UTC

"Veel aangereikt gekregen om Teamcoaching in de praktijk te brengen. Het inslijpen kan nu beginnen! Ik ben nog meer enthousiast geworden voor… alles lezen - woe 30 jun 2010 21:14:19 UTC

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?