school

Alles waarvan je verder kunt leren

Meer dan 49.000 cursussen & opleidingen.

143 Trainingen & Cursussen Omgaan met Agressie / Emotie

Bekijk ook: Conflicthantering, Omgaan met weerstand, Assertiviteit, Groepsgedrag, Communicatietechnieken, Luisteren & Luistervaardigheden, Omgaan met... (overzicht), Klachtenbehandeling, Beïnvloeden en Rouwverwerking.

check_box_outline_blank

Omgaan met Emotie en Agressie

Logo van GRAS training & coaching
's-Hertogenbosch, Alkmaar en 39 andere regio's

Omgaan met emotie en agressie In de Training Omgaan met Emotie en Agressie van GRAS leert de deelnemer om te gaan met situaties waar emoties…

check_box_outline_blank

Deëscalatie van agressie

Logo van WIZIN

Steeds vaker hebben professionals te maken met boosheid en agressie van klanten en burgers. Lontjes lijken steeds korter te worden. Hoe ga j…

check_box_outline_blank

Training Omgaan met agressie

Logo van ExplainiT
Vrijdag 1 december 2017 in Rotterdam en 12 andere data

De omgaan met agressie training is er ook volledig maatwerk. Eventueel in combinatie met een trainingsacteur. Bekijk de mogelijkheden.Heeft …

check_box_outline_blank

Training Omgaan met agressie (basis)

Logo van ExplainiT
Vrijdag 1 december 2017 in Rotterdam en 12 andere data

Bij het omgaan met agressieve mensen is de manier van communiceren van belang omdat uw gedrag een reactie uitlokt bij de ander. In deze trai…

check_box_outline_blank

Emoties de baas

Logo van Studytube BV

Emoties geven kleur aan je leven, maar zijn soms ontzettend ingewikkeld. In je dagelijkse leven ben je constant bezig om emoties in goede ba…

check_box_outline_blank

Training Omgaan met agressie

Logo van Bekensteyn Training & Coaching

De training Omgaan met agressie is een training met betrekking tot conflicthantering en omgaan met agressie. Ondanks het feit dat het werken…

check_box_outline_blank
Square dsc02663

Omgaan met verbale agressie (ISO-gecertificeerd)

Logo van De Jong Training en Advies
Square dsc02663

In de training 'omgaan met verbale agressie' leer je omgaan met agressief gedrag van klanten, collega’s en/of andere personen in jouw direct…

check_box_outline_blank

Agressietraining, omgaan met agressie

Logo van Richmond Training BV

Agressie training, omgaan met agressie Agressie, wie heeft er al niet mee te maken gehad? Overal kom je de korte lontjes tegen. In het verke…

check_box_outline_blank

Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag

Logo van MKB Cursus & Training
Vrijdag 1 december 2017 in Arnhem en 4 andere data

Tijdens de training Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag leer je de-escalerend en professioneel op te treden in situaties met last…

check_box_outline_blank

Omgaan met agressie

Logo van KsH training & consulting

Agressie op het werk? Kunnen uw medewerkers voldoende omgaan met de agressie van klanten? Reageren zij adequaat genoeg? Nemen zij voldoende …

check_box_outline_blank

Training Omgaan met agressie in de zorg (3,5 PE-punten)

Logo van ExplainiT
Vrijdag 1 december 2017 in Rotterdam en 12 andere data

Agressie in de zorg komt steeds vaker voor. ExplainiT kan u en uw organisatie voorzien van handvatten om beter om te gaan met een mogelijke…

check_box_outline_blank

Herhalingstrainingen agressie

Logo van ExplainiT
Vrijdag 1 december 2017 in Rotterdam en 12 andere data

Iedereen die in het verleden de training ‘omgaan met agressie’ heeft gevolgd. U wilt uw vaardigheden weer opfrissen zodat u weer precies wee…

check_box_outline_blank

Omgaan met agressie

Logo van Pure Talent
Utrecht

Na de training: Ken je de definitie van agressie. Ken je twee verschillende soorten agressie. Ben je je meer bewust van je persoonlijke gedr…

check_box_outline_blank

Coachopleiding Emotie - GPS Coachen (Module 3)

Logo van AMETHIST Developing People

We introduceren een nieuw model, de Emotie - GPS, dat alle mogelijke gevoelens omvat. Doordat je erachter komt wat de oorzaak van je gevoele…

check_box_outline_blank

Omgaan met Weerstand en Emotie

Logo van Spotlight Training & Ontwikkeling
Vrijdag 16 februari 2018 in Rotterdam en 2 andere data

Lopen de emoties op jouw werk weleens hoog op? Word jij soms overdonderd door de reactie van een ander? Hoe kun je nou meer door anderen ged…

Keuzehulp:  Bent u op zoek naar een training ‘omgaan met agressie’? Leren omgaan met agressie en emotie is in alle communicatie van belang. Het volgen van een training of cursus leert u de agressie en emoties beter te verwerken. Gaat het u er dan om uw eigen emoties en gedrag beter te leren beheersen? Of wilt u juist beter om leren gaan met emoties of agressie van anderen? Communicatievaardigheden, grenzen stellen en mediation of bemiddeling zijn de belangrijkste gereedschappen. 

In-company of open inschrijving?

Zoekt u een cursus voor uzelf of voor uw bedrijf? Wilt u een training die in-company wordt aangeboden? Hoeveel tijd mag deze dan in beslag nemen? Filtert u eerst de resultaten maar eens op deze criteria. Of bent u alleen voor uzelf op zoek naar open inschrijving? Wellicht is het voor u dan ook van belang waar de cursus wordt gegeven, op welk niveau en wat de kosten ervan zijn… ook op al deze criteria kunt u filteren.

Na uw keuzes op de gebieden van vorm, regio, duur en kosten, gaat u naar de inhoud van de training kijken. Of u nu kiest voor maatwerk of een kant-en-klare cursus, de mogelijkheden zijn legio. Zo kunt u zich concentreren op het beïnvloeden van gedrag van de ander, maar ook leren hoe in een wisselwerking de partijen elkaar soms dwingen tot de volgende stap – een stap in de richting van een escalatie. Hoe kunt u dit voorkomen?

Het is van belang of uw doel is om het onderlinge gedrag op de werkvloer gunstig te beïnvloeden en in productiever, constructiever banen te leiden, of dat u met externe partijen te maken hebt. Heeft u, zoals in de zorg of het onderwijs te maken met een ander die afhankelijk is van u of wilt u als veiligheidsfunctionaris leren uw autoritaire positie te gebruiken om te verzoenen?

In welke sector bent u werkzaam?

Commercieel bedrijf

Werkt u in een commercieel bedrijf? Omgaan met agressie en emotie kan een commercieel doel dienen. Klanten met klachten kunnen heel boos worden. “Een klacht is een kans”, zeggen ze dan. En “de klant is koning”. Natuurlijk is klantenbinding voor een bedrijf van het grootste belang, maar hoe moet het dan als de klant echt onredelijk is? Als er onmogelijke eisen worden gesteld of alle eigen verantwoordelijkheid van de hand wordt gewezen? Moet een lastige klant tegen elke prijs behouden worden? Kunt u in de allermoeilijkste situaties nog verbindend communiceren en probleemoplossend te werk gaan? Om hier goed mee om te gaan bestaan speciale trainingen klachtenbehandeling.

Afhankelijke clienten: zorg of onderwijs?

Vooral in de sociale sectoren zorg en onderwijs kunnen de emoties hoog oplopen. Als professional is het zaak dat u daar boven blijft staan en de zorg of counseling die de ander nodig heeft kunt bieden. Mensen hebben sterk de neiging elkaar te spiegelen. Stress, emoties en stemmingen brengen wij over op anderen, maar zij ook op ons. Vaak is het de kunst om hier tegen bestand te zijn en niet meegesleurd te worden in de gevoelens van de ander.

U hebt regelmatig te maken met lastige mensen, met moeilijke mensen. Misschien komt ook uw bloed af en toe gevaarlijk dicht bij het kookpunt. Toch dient u de eigen agressie te reguleren en emoties te hanteren. Kunt u uw emoties in een professionele omgeving de baas blijven? Hoe zit het met uw frustratietolerantie, hebt u uw frustratie management op orde?

Beheersen van de veiligheid!

Last, but not least: Wanneer u werkzaam bent in de beveiliging, als straatcoach, stadswacht of zelfs bij de politie, is agressie een vast onderdeel van uw beroepspraktijk. Natuurlijk bent u professioneel getraind, maar u bent misschien nog op zoek naar bij- of nascholing. Agressief gedrag, verbale agressie, boosheid, intimidatie, gedragsstoornissen, dwingend gedrag – kunt u al deze ongewenste omgangsvormen onder controle houden? Goed kunnen luisteren is voor u een sleutelbergip.

Terwijl in de overige sectoren de conflicterende partijen meestal nog een gezamenlijk doel nastreven, is het voor u schering en inslag dat er strijdige belangen zijn. Hoe zorgt u ervoor dat de neuzen dezelfde kant op wijzen?

Uw persoonlijke top drie…

Nu hebt u allereerst op allerlei criteria gefilterd en toen de mogelijkheden aan een nadere inspectie onderworpen… Bevat uw selectie van trainingen, in passende vorm (in-company of open inschrijving) op een bereikbare locatie, van het goede niveau en aangeboden op het juiste moment, nu ook inhoudelijk geschikte trainingen? Komt uw training over het leren omgaan met uw eigen emoties en boosheid nu boven drijven – of juist de cursus die u leert op professionele wijze om te gaan met die van anderen? Heeft u enkele vergelijkbare mogelijkheden? Kunt u er drie naast elkaar zetten, door ze aan te vinken en op de knop ‘vergelijk’ te klikken? Dan bent u rijp om definitief te gaan kiezen! Wilt u zich toch eerst nog wat meer in de mogelijkheden verdiepen, bestelt u dan gerust enkele brochures. En dan rest ons om u (alvast) een oase van rust en stabiliteit in uw komende weekend toe te wensen en – na het volgen van de training – ook op de werkvloer!

people Incompany training nodig? Een maatwerktraject is zo geregeld!
Geef ons je wensen door en wij matchen je aanvraag met relevante aanbieders. Gratis en geheel vrijblijvend.