thumb_up

Gratis informatie aanvragen

Vergelijken en met je collega's overleggen.

Gespreksvaardigheden Trainingen / Cursussen in Utrecht

Bekijk ook: Gesprekstechnieken, Communicatieve vaardigheden, Interviewtechnieken, Argumenteren, Communicatievaardigheden en Socratisch.

Bekijk ook: Gesprekstechnieken, Communicatieve vaardigheden en Interviewtechnieken.

Tip: bekijk ook de Gespreksvaardigheden producten die niet aan een specifieke startdatum of plaats gebonden zijn: E-Learning (7), Klassikaal online (5), Individueel (3), Boek (1), of Gespreksvaardigheden in heel Nederland (38). Of vraag vrijblijvend een offerte aan voor een incompany training.

Voor deze producten is er nog geen startdatum bekend, of kun je je niet direct inschrijven.

check_box_outline_blank

Gespreksvaardigheden individueel

Logo van BTR Trainingen
placeUtrecht en 18 andere regio's

Volg de training Gespreksvaardigheden van BTR Trainingen. Na de training Gespreksvaardigheden communiceert u duidelijk, plezierig en effecti…

check_box_outline_blank

Gespreksvaardigheden coaching

Logo van BTR Trainingen
placeUtrecht en 18 andere regio's

Gaan gesprekken niet zoals u wilt? Begrijpt de ander u niet? Of vindt u het moeilijk om een gesprek te beïnvloeden? Met de juiste gesprekst…

check_box_outline_blank

Vertrouwenspersoon: bijscholing Gespreksvaardigheden

Logo van Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen
placeUtrecht en 40 andere regio's

Veiligheid, kaders en werkelijk contact zijn de basiselementen die thuishoren in elk gesprek dat een vertrouwenspersoon voert met een melde…

Gespreksvaardigheden

Een vaardig spreker weet dat het bij communicatie om tweerichtingsverkeer gaat. Wanneer u de eigen boodschap helder over kunt brengen, bent u al aardig op weg. Maar wat voor de een helder is kan voor de ander onbegrijpelijk zijn. Houdt u rekening met uw gesprekspartner? Ook luisteren kan een actieve bezigheid zijn. Bij goed luisteren hoort het stellen van gerichte en soms ook open vragen. U kunt doorvragen, confronteren of kiezen voor het geven van feedback. U kunt samenvatten wat de ander heeft gezegd en uw gevoelens daarover delen. In een gesprek helpt het soms om de woorden van de ander hardop te interpreteren. Kunt u de boodschap van de ander herformuleren om wederzijds begrip te vergroten? Het overgrote deel van de communicatie is non-verbaal. Denkt u daarbij niet alleen aan lichaamstaal en gezichtsuitdrukking, maar ook aan het stemgeluid met verschillen in volume, de intonatie, het tempo, met ritme en klankkleur. De informatie en emotie uit deze ‘taalmuziek’ wordt vaak onbewust verwerkt. Wanneer u zich op dit vlak meer bewust wordt van uw gewoontes en mogelijkheden, openen zich nieuwe paden.