business

Ook voor leren in je organisatie

Social learning met collega's.

Gespreksvaardigheden Trainingen / Cursussen

Bekijk ook: Gesprekstechnieken, Communicatieve vaardigheden, Interviewtechnieken, Argumenteren, Communicatievaardigheden en Socratisch.

Bekijk ook: Gesprekstechnieken, Communicatieve vaardigheden en Interviewtechnieken.

€ 1.000 t/m € 2.000heeft een startdatumCRKBO en BTW-vrijstellingFilters wijzigenkeyboard_arrow_right

Tip: bekijk ook de Gespreksvaardigheden producten die niet aan een specifieke startdatum of plaats gebonden zijn: E-Learning (7), Klassikaal online (5), Individueel (3), Boek (1), of Gespreksvaardigheden in heel Nederland (38). Of vraag vrijblijvend een offerte aan voor een incompany training.

check_box_outline_blank

Effectieve Gespreksvaardigheden - Virtual Classroom

Logo van Boertien Vergouwen Overduin (btw-belast)
computerOnline: woensdag 6 januari 2021 en 7 andere datums

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Effectieve Gespreksvaardigheden'. Voordat je aan de training begint, vul je het inta…

check_box_outline_blank

Effectieve Gespreksvaardigheden - Dag

Logo van Boertien Vergouwen Overduin (btw-belast)
placeDonderdag 14 januari 2021 in Amsterdam en 35 andere datums

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Effectieve Gespreksvaardigheden'. Voordat je aan de training begint, vul je het inta…

check_box_outline_blank

Effectieve Gespreksvaardigheden - Avond

Logo van Boertien Vergouwen Overduin (btw-belast)
placeWoensdag 6 januari 2021 in Amsterdam en 35 andere datums

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Effectieve Gespreksvaardigheden'. Voordat je aan de training begint, vul je het inta…

check_box_outline_blank

Gespreksvaardigheden

Logo van HRD Groep
computerOnline: maandag 30 november 2020
placeOp locatie: maandag 1 maart 2021 in Utrecht en 2 andere datums

Waarom de training gespreksvaardigheden volgen? Voorwaarden voor effectieve communicatie; Op verschillende niveaus interveniëren in gesprekk…

Gespreksvaardigheden

Een vaardig spreker weet dat het bij communicatie om tweerichtingsverkeer gaat. Wanneer u de eigen boodschap helder over kunt brengen, bent u al aardig op weg. Maar wat voor de een helder is kan voor de ander onbegrijpelijk zijn. Houdt u rekening met uw gesprekspartner? Ook luisteren kan een actieve bezigheid zijn. Bij goed luisteren hoort het stellen van gerichte en soms ook open vragen. U kunt doorvragen, confronteren of kiezen voor het geven van feedback. U kunt samenvatten wat de ander heeft gezegd en uw gevoelens daarover delen. In een gesprek helpt het soms om de woorden van de ander hardop te interpreteren. Kunt u de boodschap van de ander herformuleren om wederzijds begrip te vergroten? Het overgrote deel van de communicatie is non-verbaal. Denkt u daarbij niet alleen aan lichaamstaal en gezichtsuitdrukking, maar ook aan het stemgeluid met verschillen in volume, de intonatie, het tempo, met ritme en klankkleur. De informatie en emotie uit deze ‘taalmuziek’ wordt vaak onbewust verwerkt. Wanneer u zich op dit vlak meer bewust wordt van uw gewoontes en mogelijkheden, openen zich nieuwe paden.