Gespreksvaardigheden Trainingen / Cursussen
Bekijk ook: Gesprekstechnieken, Communicatieve vaardigheden, Interviewtechnieken, Argumenteren, Communicatievaardigheden en Socratisch.
Bekijk ook: Gesprekstechnieken, Communicatieve vaardigheden en Interviewtechnieken.
Gesprekstechnieken en gespreksvaardigheden

In de training Gesprekstechnieken leer je je bewust te worden van je eigen kwaliteiten en valkuilen en welk effect dit heeft op het verloop …
Effectieve Gespreksvaardigheden - Avond

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Effectieve Gespreksvaardigheden'. Voordat je aan de training begint, vul je het inta…
Effectieve Gespreksvaardigheden - Dag

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Effectieve Gespreksvaardigheden'. Voordat je aan de training begint, vul je het inta…
Gespreksvaardigheden (Virtual classroom t/m april 2021)

Waarom de training gespreksvaardigheden volgen? Voorwaarden voor effectieve communicatie; Op verschillende niveaus interveniëren in gesprekk…
Gespreksvaardigheden in-company

Volg de training Gespreksvaardigheden van BTR Trainingen. Na de training Gespreksvaardigheden communiceert u duidelijk, plezierig en effecti…
Gespreksvaardigheden klassikaal

U wisselt hiervoor makkelijk uw communicatiestijl, omdat u meer inzicht hebt in uw eigen rol en kwaliteiten. Zo vergroot u uw invloed tijden…
Gespreksvaardigheden individueel

U wisselt hiervoor makkelijk uw communicatiestijl, omdat u meer inzicht hebt in uw eigen rol en kwaliteiten. Zo vergroot u uw invloed tijden…
Gespreksvaardigheden coaching

Volg de training Gespreksvaardigheden van BTR Trainingen. Na de training Gespreksvaardigheden communiceert u duidelijk, plezierig en effecti…
Masterclass Gespreksvaardigheden duurzaam wonen - Virtual classroom

Jouw bijdrage in het adviseren van jouw klant over het verduurzamen van de woning is van grote toegevoegde waarde. In deze masterclass leer…
- 1 van 2
- Volgende chevron_right
Een vaardig spreker weet dat het bij communicatie om tweerichtingsverkeer gaat. Wanneer u de eigen boodschap helder over kunt brengen, bent u al aardig op weg. Maar wat voor de een helder is kan voor de ander onbegrijpelijk zijn. Houdt u rekening met uw gesprekspartner? Ook luisteren kan een actieve bezigheid zijn. Bij goed luisteren hoort het stellen van gerichte en soms ook open vragen. U kunt doorvragen, confronteren of kiezen voor het geven van feedback. U kunt samenvatten wat de ander heeft gezegd en uw gevoelens daarover delen. In een gesprek helpt het soms om de woorden van de ander hardop te interpreteren. Kunt u de boodschap van de ander herformuleren om wederzijds begrip te vergroten? Het overgrote deel van de communicatie is non-verbaal. Denkt u daarbij niet alleen aan lichaamstaal en gezichtsuitdrukking, maar ook aan het stemgeluid met verschillen in volume, de intonatie, het tempo, met ritme en klankkleur. De informatie en emotie uit deze ‘taalmuziek’ wordt vaak onbewust verwerkt. Wanneer u zich op dit vlak meer bewust wordt van uw gewoontes en mogelijkheden, openen zich nieuwe paden.