Ervaringen met Luisteren & Luistervaardigheden

9,1
Gemiddelde score van Luisteren & Luistervaardigheden producten
Gebaseerd op 292 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Ingrid Volbeda
8
Luisteren, Samenvatten en Doorvragen (LSD) gesprekstechniek: leer effectief communiceren. Je hoort het wel en luistert ook

"Via Zestor (Tiptrack) deze training gekozen na heel lang nadenken. Want een training met rollenspel is natuurlijk best spannend.
Fijne, ontspannen gesprekken met de trainer. Geeft tips en goede feedback.
Voor het rollenspel was ik best zenuwachtig (zenuwachtiger dan voor bijv. mijn vaccinatie), maar uiteindelijk viel het reuze mee. Heb het geleerde goed in de praktijk kunnen brengen." - 04-06-2021 06:39

"Via Zestor (Tiptrack) deze training gekozen na heel lang nadenken. Want een training met rollenspel is natuurlijk best spannend. Fijne, ont… alles lezen - 04-06-2021 06:39

starstarstarstarstar_half
Pamela Blaauw
9
Empathisch Luisteren

"Het was een vlotte interactieve training met voldoende pauzes (op precies de gewenste momenten voor mij). De instructrice was enthousiast en positief en kon de inhoud goed overbrengen. Ook fijn dat de we niet heel diep op de inhoud ingingen maar dat het meer een 'bewustwordingstraining' was.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 6
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 01-06-2021 00:00

"Het was een vlotte interactieve training met voldoende pauzes (op precies de gewenste momenten voor mij). De instructrice was enthousiast en… alles lezen - 01-06-2021 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Empathisch Luisteren

"De training was een goede gelegenheid om opnieuw kritisch over communicatie na te denken en communicatie-technieken te oefenen.

Daarbij gaat het bijvoorbeeld om het kweken van bewustzijn over dingen die de communicatie kunnen bemoeilijken als
vooropgezetten ideeen (levenservaring, identiteit) aan de kan van de zender en de ontvanger en "storingen op de lijn"
(Model van Shannon & Weaver).

En het is goed weer eens gewezen te worden op het belang met open vragen een "echt" beeld te krijgen van de belevingswereld
van de gesprekspartner en een gesprek niet voortijdig met meer gesloten vragen een bepaalde kant op te sturen.

Vooral het interactief in kleine groepjes bewust oefenen van technieken als LSD en Chunken heb ik als nuttig (en aangenaam) ervaren.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 8
Hoe waardeer je Trainer? 8" - 21-05-2021 00:00

"De training was een goede gelegenheid om opnieuw kritisch over communicatie na te denken en communicatie-technieken te oefenen. Daarbij g… alles lezen - 21-05-2021 00:00

starstarstarstarstar
Marte Ruinen
Senior Trainer
10
Luisteren, samenvatten, doorvragen

"Na meer dan vijftien jaar trainerservaring wilde ik weer eens terug naar de basics: LSD. Ik wilde zelf weer eens inspiratie opdoen. En dus schreef ik me in voor de training LSD voor gevorderden bij de School voor training van Karin de Galan. Met enige twijfel, dat wel. Zou ik gezien mijn ervaring nieuwe kennis en ervaring opdoen?
Ja dus! Te gek! Ik heb gezien hoe ik LSD-theorie nog korter, bondiger en met meer didactiek op deelnemers over kan brengen. Ik heb stapsgewijs kunnen oefenen met mijn casus waardoor ik ontdekte waarom ik het gedrag van die deelnemer zo moeilijk vond destijds, wat me blokkeerde om empathisch te blijven en hoe ik er een volgende keer anders mee om kan gaan. Kortom: er was ruimte voor diepgang én vaardigheden intrainen. Dit alles werd ondersteund met een reader met theorie en oefeningen waarvan ik er meteen een paar in een training heb gebruikt. Deelnemers, Karin, dank!
" - 19-05-2021 07:43

"Na meer dan vijftien jaar trainerservaring wilde ik weer eens terug naar de basics: LSD. Ik wilde zelf weer eens inspiratie opdoen. En dus s… alles lezen - 19-05-2021 07:43

starstarstarstarstar_half
Michaël Mimoso
9
Empathisch Luisteren

"Communicatie is moeilijk. Toch weet deze training de essentie van communiceren, met nadruk op empathisch luisteren, in 4,5u samen te vatten
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 19-05-2021 00:00

"Communicatie is moeilijk. Toch weet deze training de essentie van communiceren, met nadruk op empathisch luisteren, in 4,5u samen te vattenH… alles lezen - 19-05-2021 00:00

starstarstarstarstar
Esther Gunsing
Procescoördinator
10
Luisteren, Samenvatten en Doorvragen (LSD) gesprekstechniek: leer effectief communiceren. Je hoort het wel en luistert ook

"Helemaal goed. Duidelijk, plezierig kritisch, vriendelijk. Hetty geeft op een prettige manier feedback. Op afstand is wat onpersoonlijk, maar het werkte goed. De acteur was ontzettend goed en prettig in de omgang." - 18-05-2021 10:58

"Helemaal goed. Duidelijk, plezierig kritisch, vriendelijk. Hetty geeft op een prettige manier feedback. Op afstand is wat onpersoonlijk, maa… alles lezen - 18-05-2021 10:58

starstarstarstarstar
Marco de Ridder
Realisation Officer
10
Luisteren, Samenvatten en Doorvragen (LSD) gesprekstechniek: leer effectief communiceren. Je hoort het wel en luistert ook

"Luid en duidelijk waar ik me de vaardigheden kan toepassen in praktijk, voor mij is dit heel erg belangrijk. Ben blij dat ik dit heb gedaan. Ga vooral hiermee door. Een verrijking voor elke cursist." - 18-05-2021 10:56

"Luid en duidelijk waar ik me de vaardigheden kan toepassen in praktijk, voor mij is dit heel erg belangrijk. Ben blij dat ik dit heb gedaan.… alles lezen - 18-05-2021 10:56

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Empathisch Luisteren

"De training was erg duidelijk en gestructureerd. Thijs stelde veel vragen aan ons en moedigde ons aan om zelf ook voorbeelden te geven. Hierdoor werd het onderwerp ook herkenbaar en konden we elkaar helpen.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 8
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 8
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 07-05-2021 00:00

"De training was erg duidelijk en gestructureerd. Thijs stelde veel vragen aan ons en moedigde ons aan om zelf ook voorbeelden te geven. Hier… alles lezen - 07-05-2021 00:00

starstarstarstarstar
Deniz ymz
DIV medewerker
10
Luisteren Samenvatten Doorvragen

"Voor mijn opleiding heb ik een mondeling examen moeten afleggen. Dit was een weerstand gesprek. Tijs heeft mij hier heel goed bij geholpen. Door zijn tips, uitleg & geduld heb ik uiteindelijke mijn examen kunnen afsluiten met een 8. " - 01-05-2021 09:22

"Voor mijn opleiding heb ik een mondeling examen moeten afleggen. Dit was een weerstand gesprek. Tijs heeft mij hier heel goed bij geholpen. … alles lezen - 01-05-2021 09:22

Ah dankjewel Deniz! Was heel leuk om te doen!

- 01-05-2021 09:22
starstarstarstarstar_half
Pim van Hattum
9
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Ik ben erg positief over deze cursus en ik denk dat dit goede handvaten geeft voor de rest van mijn leven en dat ik er heel veel profijt uit kan halen. Verder merkte ik ook dat ik heel rustig, ontspannen en zelfverzekerder werd!" - 29-04-2021 14:58

"Ik ben erg positief over deze cursus en ik denk dat dit goede handvaten geeft voor de rest van mijn leven en dat ik er heel veel profijt uit… alles lezen - 29-04-2021 14:58

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Empathisch Luisteren

"De kwaliteit van de training en de heel goede trainer. Hij weet heel goed de kennis over te brengen en ook de (virtuele) klas alert en bij de les te houden op een ongedwongen en fijne wijze.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 19-04-2021 00:00

"De kwaliteit van de training en de heel goede trainer. Hij weet heel goed de kennis over te brengen en ook de (virtuele) klas alert en bij d… alles lezen - 19-04-2021 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Empathisch Luisteren

"Dat ik na een lange dag werken en opvolgend 3 uur online training met een hoop energie uit de training ben gekomen.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 14-04-2021 00:00

"Dat ik na een lange dag werken en opvolgend 3 uur online training met een hoop energie uit de training ben gekomen.Hoe waardeer je de traini… alles lezen - 14-04-2021 00:00

Richard Boelens
starstarstarstarstar_border
Richard Boelens
Eigenaar
8
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Zeer effectieve training met hoogwaardige trainer. Marlyn super bedankt voor de bewustwording en de ervaringen. Professionele hulp dat in de toekomst mij en mijn omgeving zal veranderen. Bijzonder om de training vandaag af te ronden. " - 26-03-2021 14:57

"Zeer effectieve training met hoogwaardige trainer. Marlyn super bedankt voor de bewustwording en de ervaringen. Professionele hulp dat in de… alles lezen - 26-03-2021 14:57

Mike Smets
starstarstarstarstar
Mike Smets
Uitvaartverzorger
10
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Bedankt voor deze super begeleiding! Ben er zelf erg op vooruitgaan, heb meer rust en zie dingen vanuit een perspectie die ik eerst niet zag. De cursus heeft me nu al zowel zakelijk als privé erg geholpen!
Ik geef deze cursus een 10 omdat het allemaal prettig is gegaan met de begeleiding en de service!

Dank hier voor!" - 25-03-2021 16:13

"Bedankt voor deze super begeleiding! Ben er zelf erg op vooruitgaan, heb meer rust en zie dingen vanuit een perspectie die ik eerst niet zag… alles lezen - 25-03-2021 16:13

starstarstarstarstar
Willem De groot
Elektriciën
10
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Erg goede en leerzame cursus, met passende duidelijke uitleg waar nodig. Makkelijk te volgen via eigen manier van leren, daar past de begeleiding zich zonder problemen op aan. Vooral fijne en vrolijke mensen.
" - 25-03-2021 13:53

"Erg goede en leerzame cursus, met passende duidelijke uitleg waar nodig. Makkelijk te volgen via eigen manier van leren, daar past de begele… alles lezen - 25-03-2021 13:53

starstarstarstarstar
dhr. Albert Claproth
10
Empathisch Luisteren

"Goede docent, Roland Bonsen, met veel ervaring en praktijkvoorbeelden ter illustratie.
Qua techniek, de PDF vooraf gestuurd met Teams links is perfect zodat je direct naar de juiste break out sessie gaat.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 25-03-2021 00:00

"Goede docent, Roland Bonsen, met veel ervaring en praktijkvoorbeelden ter illustratie. Qua techniek, de PDF vooraf gestuurd met Teams links… alles lezen - 25-03-2021 00:00

Elke Verbrugge
starstarstarstarstar
Elke Verbrugge
Directeur
10
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Bijzonder praktische training, welke veel brengt op zakelijk en privé vlak. Alle oefeningen zijn voor iedereen te koppelen aan situaties in het dagelijks leven, dus iedere trainingsdag is direct toepasbaar in de praktijk. Met zeer kundige en prettige begeleiding! " - 23-03-2021 12:32

"Bijzonder praktische training, welke veel brengt op zakelijk en privé vlak. Alle oefeningen zijn voor iedereen te koppelen aan situaties in … alles lezen - 23-03-2021 12:32

starstarstarstarstar
Wouter Schoenmakers
Chef werkplaats
10
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Een zeer leerzame cursus. Geven goede handvaten om te gebruiken zowel zakelijk als privé. Ze nemen de tijd voor je en je kunt je eigen tempo bepalen want ontzettend fijn is! Kort samen gevat, een goede cursus met ervaren personeel! " - 23-03-2021 10:45

"Een zeer leerzame cursus. Geven goede handvaten om te gebruiken zowel zakelijk als privé. Ze nemen de tijd voor je en je kunt je eigen tempo… alles lezen - 23-03-2021 10:45

starstarstarstarstar_half
Chloe Schiks
Kwaliteit manager
9
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Ik vond de cursus Beter zaken doen door communicatie zeer interessant. Ik heb hier veel nieuwe technieken geleerd die je in het dagelijks leven goed kan toepassen. De cursus heeft mij meer zelfvertrouwen gegeven in mijn eigen communicatieve vaardigheden. Waardoor ik meer rust ervaar in mezelf als tijdens mijn communicatie." - 16-03-2021 13:34

"Ik vond de cursus Beter zaken doen door communicatie zeer interessant. Ik heb hier veel nieuwe technieken geleerd die je in het dagelijks le… alles lezen - 16-03-2021 13:34

Jasper Schuurmans
starstarstarstarstar_border
Jasper Schuurmans
DGA verhuurbedrijf
8
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Goede cursus die zeer goed toepasbaar is in de praktijk. Door de vele praktijkvoorbeelden worden alle delen van de cursus goed doorlopen. De combinatie van theorie en praktijklessen is erg fijn.

Jacops en van Rooij zit in een mooi ruim pand met fijne rustige cursusruimte welke is opgedeeld in twee ruimtes en een hele ruime kantine waar een goede lunch wordt verzorgt.
" - 16-03-2021 13:31

"Goede cursus die zeer goed toepasbaar is in de praktijk. Door de vele praktijkvoorbeelden worden alle delen van de cursus goed doorlopen. De… alles lezen - 16-03-2021 13:31

starstarstarstarstar_border
Nick Schuurmans
Directeur verhuurbedrijf
8
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Zeer leerzame cursus die erg goed in elkaar zit. Een goede opbouw naar een steeds hoger niveau. Af en toe best confronterend, maar hier kom je echt veel sterker uit. Ook de faciliteiten zijn goed, zoals parkeergelegenheid, scholingsruimte, lesmaterialen enz. " - 11-03-2021 14:54

"Zeer leerzame cursus die erg goed in elkaar zit. Een goede opbouw naar een steeds hoger niveau. Af en toe best confronterend, maar hier kom … alles lezen - 11-03-2021 14:54

starstarstarstarstar_border
Joep Verstegen
Leidinggevende werkpaats
8
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Cursus is duidelijk en zeer leerzaam. Uitleg en begeleiding is top. Heb er veel handvaten mee gekregen in de praktijk. Gaan er nu mee aan de slag in de praktijk. Bedankt!!" - 11-03-2021 14:52

"Cursus is duidelijk en zeer leerzaam. Uitleg en begeleiding is top. Heb er veel handvaten mee gekregen in de praktijk. Gaan er nu mee aan de… alles lezen - 11-03-2021 14:52

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Empathisch Luisteren

"Goede training, duidelijk uitgelegd en het concept duidelijk gemaakt en goede voorbeelden gegeven. Trainer is zeer kundig op dit gebied en maakt de training een erg leuke ervaring
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 10
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 11-03-2021 00:00

"Goede training, duidelijk uitgelegd en het concept duidelijk gemaakt en goede voorbeelden gegeven. Trainer is zeer kundig op dit gebied en m… alles lezen - 11-03-2021 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Empathisch Luisteren

"Goede training, erg duidelijk en makkelijke toepasbare informatie overgekregen in een korte training van 3,5 uur. Leuk om te volgen ook.
Hoe waardeer je de trainingsmaterialen? 8
In hoeverre heb je geleerd wat je wilde leren? 10
In hoeverre zou je deze training aanbevelen? 10
In hoeverre is het geleerde toepasbaar? 10
Hoe waardeer je Trainer? 10" - 10-03-2021 00:00

"Goede training, erg duidelijk en makkelijke toepasbare informatie overgekregen in een korte training van 3,5 uur. Leuk om te volgen ook.Hoe … alles lezen - 10-03-2021 00:00

starstarstarstarstar
Arien Van wijk
Directeur
10
Beter zakendoen door communicatie | Coaching en Middle Management, Motiveren, Assertiviteit, Zelfvertrouwen, Assessment & Verzuimgesprekken | Luisteren en luistervaardigheden | Communicatie advies

"Goede cursus met goede begeleiding, de trainers hebben veel tijd voor je, en helpen je echt goed. Uniek leermateriaal waardoor je echt effect ziet van deze cursus. Veel aandacht bij oefeningen voor je." - 16-02-2021 15:45

"Goede cursus met goede begeleiding, de trainers hebben veel tijd voor je, en helpen je echt goed. Uniek leermateriaal waardoor je echt effec… alles lezen - 16-02-2021 15:45