thumb_up

Gratis informatie aanvragen

Vergelijken en met je collega's overleggen.

6 Mediatrainingen en -cursussen

Bekijk ook: Presenteren, PR (Public Relations) & Voorlichting, Schrijven voor het web, Mediaplanning, Interviewen, Crisismanagement / Crisiscommunicatie en Public Affairs.

Bekijk ook: Presenteren, PR (Public Relations) & Voorlichting en Schrijven voor het web.

check_box_outline_blank

Mediatraining voor iedereen

Logo van YouBeDo

Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Niet alleen professionele woordvoerders, maar ook directeuren, sporters of artsen. Woordvoe…

check_box_outline_blank

Mediatraining voor iedereen

Logo van YouBeDo

Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Of je nu manager bent bij een bedrijf of specialist in een ziekenhuis. Maar woordvoering is…

check_box_outline_blank

Management en organisatie in de media- en entertainmentbusiness

Logo van YouBeDo

Uniek aan dit boek Het enige organisatie- en managementboek dat zich specifiek richt op de creatieve industrie Zeer toepasbaar door koppelin…

check_box_outline_blank

Omgaan met de media

Logo van YouBeDo

Author(s): Willem Bemboom Cees Gravendaal Publisher: A.J.G. Strengholt's Boeken Anno 1928 B.V Published at: November 2008 Edition: 1

check_box_outline_blank

Management en organisatie in de media- en entertainmentbusiness (derde druk)

Logo van YouBeDo

Uniek aan dit boek Het enige organisatie- en managementboek dat zich specifiek richt op de creatieve industrie Zeer toepasbaar door koppelin…

check_box_outline_blank

Ga Uitgeven! Staatsgreep in de media

Logo van YouBeDo

De schrijvers Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer noemen in dit boek de revolutionaire ontwikkelingen in de media van dit moment een staatsgree…

Mediatraining?

Hoe kun je onder extreme druk professioneel een helder verhaal vertellen aan een cameraploeg of journalist? Wat doe jij als er een cameraploeg met een draaiende camera voor je neus staat? Hoe zorg je dat jouw boodschap goed overkomt in de media? Tijdens een mediatraining krijg je alle kennis en en vaardigheden om effectief maar vooral ook ontspannen met de media te communiceren.

Wat is een mediatraining?

In een mediatraining leer je professioneel op te treden in de media. Want het is niet altijd even makkelijk om sterk op te treden in de media. Journalisten gaan steeds meer interviewen voor een smeuïg verhaal in plaats van een inhoudelijk sterk verhaal. De media kan het imago van jouw organisatie maken of breken. Vaak willen interviewers jou leiden naar het antwoord dat ze zelf willen. U moet stevig in uw schoenen kunnen staan om zelf regie te houden over uw boodschap. Hierop moet een bedrijf voorbereid zijn. Een mediatraining is een goede keuze als je wilt leren hoe je effectief met de media om kunt gaan.

Voor wie is de mediatraining geschikt?

Krijg je dagelijks te maken met het beantwoorden van vragen van de media en roept dat stress op? Dan is de mediatraining vaak een goede keuze. De meeste deelnemers zijn mensen die het gezicht zijn van een organisatie. Denk aan woordvoerders, voorlichters en vertegenwoordigers van organisaties. Maar ook steeds vaker sluiten directeuren, CEO’s, CFO’s, commissarissen, bestuurders, burgemeesters aan tijdens de mediatraining.

Wat doe je tijdens een mediatraining?

Tijdens een mediatraining leer je de technieken die worden gebruikt door professionals. Je leert het vermijden van de valkuilen en fouten gemaakt die vaak gemaakt worden door gebrek aan ervaring (Denk aan uitspraak, lichaamstaal, mimiek etc ). Tijdens de mediatraining wordt er vaak geoefend met behulp van rollenspellen. Effectieve communicatie is essentieel wanneer u in contact bent met de media.

Wat levert een mediatraining jou op?

Samen met een ervaren mediatrainer ga je door middel van praktijkvoorbeelden aan de slag. Met real-life oefeningen leer je jouw valkuilen te versterken. Je kunt vaak problemen uit jouw praktijk inbrengen. Na het volgenn van een mediatraining sta je met meer zelfvertrouwen de media te woord.

Resultaten van de mediatraining

    Na het afronden van de mediatraining kun je de volgende resultaten verwachten:
  • -Begrijp je hoe het persprotocol werkt.
  • -Kun je non-verbaal je boodschap kracht bij zetten.
  • -Kun je zelfs onder druk lastige vragen beantwoorden.
  • -Kun je kernachtig een overtuigende boodschap overbrengen.
  • -Je leert wat je vooral wel of juist niet moet zeggen in de media.
  • -Je leert om te gaan met de trucjes van journalisten.
  • -Leer je de sympathie te winnen van de luisteraar

Andere populaire communicatie opleidingen en trainingen

Wil je jezelf voorbereiden op een crisissituatie dan is de opleiding crisismanagement meer geschikt voor jou. Wil jij leren hoe jouw organisatie kan profiteren van goede public relations, bekijk dan onze public relations opleidingen.