business

Ook voor leren in je organisatie

Social learning met collega's.

3 Schriftelijke Communicatie Opleidingen, Trainingen & Cursussen

Bekijk ook: Schrijven, Klantgericht schrijven, Copywriting, Offertes schrijven, Commercieel schrijven, Effectief communiceren, Creatief schrijven en Zakelijk schrijven.

Bekijk ook: Schrijven, Klantgericht schrijven en Copywriting.

check_box_outline_blank

MBO Workshop - Schriftelijke Communicatie (privé-les)

Logo van VSK-Academy
Startgarantie
date_rangeMaandag 9 december 2019 in Emmen en 204 andere data

Na afloop van deze workshop bent u in staat om op een effectieve manier de basiselementen van schriftelijke communicatie toe te passen. Doel…

check_box_outline_blank

HBO Workshop - Professionele Schriftelijke Communicatie (privé-les)

Logo van VSK-Academy
Startgarantie
date_rangeMaandag 9 december 2019 in Emmen en 204 andere data

Na afloop van deze workshop bent u in staat om op een effectieve manier de basiselementen van professionele schriftelijke communicatie toe t…

Voor de overige producten is er nog geen startdatum bekend, of kun je je niet direct inschrijven.

check_box_outline_blank

Schrijftraining: Effectief reageren op klachten

Logo van Taalcentrum-VU
placeEmmen, Zoetermeer en 39 andere regio's

Schrijftraining: Effectief reageren op klachten Ook de beste organisaties krijgen wel eens een klacht. De grote vraag is natuurlijk hoe je h…

Schriftelijke communicatie

Wilt u anderen informeren, overtuigen of vermaken? Schrijven is het leggen van relaties en verbanden. Een heldere opbouw en een logische structuur zijn daarbij belangrijk. Een goed stuk tekst heeft een inleiding, waarin het doel van de tekst duidelijk wordt. In het middendeel volgen de argumenten of uitwerking van het betoog. In de conclusie vat u de tekst samen en beantwoordt u de opgeworpen vragen.

Brieven schrijven is niet gemakkelijk. U moet de juiste toon kunnen aanslaan. Een brief kan erop gericht zijn te informeren, maar de boodschap is lang niet altijd prettig. Draai nooit om de hete brij heen. Soms is een brief erop gericht om iets van iemand gedaan te krijgen, dan is weer een andere toon nodig. Bij een moeilijke boodschap kan een zakelijke toon kwetsend zijn, wanneer u wilt overtuigen is het vaak uw beste optie. Met een dwingende of juist zoetsappige toon is neemt u een onnodig risico.

Het Schrijven van adviezen is een mengeling van informatie overdragen en overtuigen. U moet objectief blijven, maar zult toch ook uw visie willen overdragen. Altijd is het zaak om zowel uw schrijfdoel als uw publiek voor ogen te houden. En vergeet daarbij nooit uw tekst nog eens over te lezen en zo nodig aan te passen!