het gebruik van e-mailen en chatten in de dienst-en hulpverlening

Niveau
Tijdsduur
Logo van Communication4you

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Steeds meer organisaties bieden hun diensten on line aan. Veel klanten maken er dankbaar gebruik van. Het is een snel, goedkoop en laagdrempelig medium. Andere doelgroepen worden bereikt. Klanten en medewerkers kunnen mailen op de tijd die hen het best uitkomt. Via de chat worden moeilijke, taboe onderwerpen makkelijker naar voren gebracht.

Het beantwoorden van een vraag via e-mail of chat is een vak apart en vereist andere vaardigheden en methodiek dan bijvoorbeeld het communiceren via de telefoon. Om verkeerde interpretaties te vermijden dient een mail en een chat kort, krachtig, concreet, eenduidig en actief geformuleerd worden.  

In deze training leren we de deelnemers hoe zij via e-…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Commerciële vaardigheden, Sales management, NIMA A Sales, Commercieel medewerker en Commerciële economie.

Steeds meer organisaties bieden hun diensten on line aan. Veel klanten maken er dankbaar gebruik van. Het is een snel, goedkoop en laagdrempelig medium. Andere doelgroepen worden bereikt. Klanten en medewerkers kunnen mailen op de tijd die hen het best uitkomt. Via de chat worden moeilijke, taboe onderwerpen makkelijker naar voren gebracht.

Het beantwoorden van een vraag via e-mail of chat is een vak apart en vereist andere vaardigheden en methodiek dan bijvoorbeeld het communiceren via de telefoon. Om verkeerde interpretaties te vermijden dient een mail en een chat kort, krachtig, concreet, eenduidig en actief geformuleerd worden.  

In deze training leren we de deelnemers hoe zij via e-mail en de chat het meest optimale uit het klantencontact kunt halen.

 

Onderwerpen

  • De verschillen en de overeenkomsten tussen communiceren per telefoon, per e-mail en chat
  • De benodigde vaardigheden voor het lezen en beantwoorden van een e-mail en chat
  • De mogelijkheden en grenzen van het gebruik van de  e-mail en de chat als communicatiemiddel in de dienst- en hulpverlening
  • Het lezen van een e-mail bericht, valkuilen en tips. Lezen wat er in een e-mail staat zonder

       te interpreteren, onderscheiden van hoofd- en bijzaken, kernvraag (en)

  • Het beantwoorden van een e-mail, tips voor de opbouw van een bericht. Het bericht zo opstellen dat de lezer weet welke vraag je uit het bericht hebt gehaald en welke je gaat beantwoorden
  • De methodiek van het chatten: het vijf fasen gespreksmodel
  • Zich bewust te worden van de eigen interpretaties in de communicatie
  • Het omgaan met emoties  in een e-mail of chat
  • Het taalgebruik : kort, actief, positief en concreet
  • Tips voor een communicatiewijzer
  • Het eventueel maken en gebruiken van standaardantwoorden
  • De privacy van de klant
  • Hoe te handelen in crisissituaties
  • Het bewaken van de kwaliteit
  • Het maken van werkafspraken
  • De do’s en do’nts bij het gebruik van de e-mail

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.