Data Driven Marketingstrategie

Type product
Logo van Competence Factory Incompany

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Als marketeer weet je best dat je met de juiste data veel effectiever kunt zijn. Maar wat ís de juiste data, en wat kun je er het beste mee doen? In de training Data Driven Marketingstrategie krijg je antwoord op die vragen. Je leert hoe je een effectieve strategie opzet, verzamelt de data die je nodig hebt en ontwerpt een data driven marketingcampagne.

Programma van de training Data Driven Marketingstrategie

Dag 1  College 1
  • Wat is data driven marketing? 
  • De laatste trends en best practices op het gebied van (online) data
  • Verschillende databronnen en datamodellen
  • Databases: hoe zitten ze in elkaar en wanneer werken ze goed? 

College 2

  • Gaan we in op de vraag “Hoe neem je besli…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data Driven, Marketingstrategie, Big Data, Datavisualisatie en Data Science.

Als marketeer weet je best dat je met de juiste data veel effectiever kunt zijn. Maar wat ís de juiste data, en wat kun je er het beste mee doen? In de training Data Driven Marketingstrategie krijg je antwoord op die vragen. Je leert hoe je een effectieve strategie opzet, verzamelt de data die je nodig hebt en ontwerpt een data driven marketingcampagne.

Programma van de training Data Driven Marketingstrategie

Dag 1  College 1
  • Wat is data driven marketing? 
  • De laatste trends en best practices op het gebied van (online) data
  • Verschillende databronnen en datamodellen
  • Databases: hoe zitten ze in elkaar en wanneer werken ze goed? 

College 2

  • Gaan we in op de vraag “Hoe neem je beslissingen op basis van data?
  • Het opstellen van een campagneplan met data metingen
  • ‘Key’ cijfers voor data driven marketing 
  • Jouw persoonlijk casus

Dag 2

College 3

  • Verdieping en feedback op eigen data driven marketingstrategie. 

College 4

  • Do’s en don’ts voor een data driven marketingstrategie
  • Tussentijd optimaliseren: werken met submetrics 
  • Inzet van data personalisatie; retargeting, liquid content en marketing automation
  • Data visualiseren in dashboards voor interne zichtbaarheid
  • De ROI van data driven marketing
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.