Social Media Manager In-company

Type product

Social Media Manager In-company

Competence Factory Incompany
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Tijdens de opleiding Social Media Manager laten ervaren trainers je in zeven dagen de mogelijkheden zien van de belangrijkste social media-platforms. Dus wil je snel op aansturend én uitvoerend niveau met social media-marketing aan de slag? Dat kan! Je verkent de strategische kanten van social media-marketing en gaat aan de slag met content, advertising en storytelling. 

Zo is de opleiding Social Media Manager opgebouwd

De opleiding Social Media Manager bestaat uit zeven trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Social Mediastrategie
  • Online Storytelling
  • Schrijven voor Social Media
  • Facebook en Instagram Advertising basis
  • Facebook en Instagram Advertising gevorderd
  • LinkedIn …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, LinkedIn, Facebook, Twitter en Social media strategie.

Tijdens de opleiding Social Media Manager laten ervaren trainers je in zeven dagen de mogelijkheden zien van de belangrijkste social media-platforms. Dus wil je snel op aansturend én uitvoerend niveau met social media-marketing aan de slag? Dat kan! Je verkent de strategische kanten van social media-marketing en gaat aan de slag met content, advertising en storytelling. 

Zo is de opleiding Social Media Manager opgebouwd

De opleiding Social Media Manager bestaat uit zeven trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Social Mediastrategie
  • Online Storytelling
  • Schrijven voor Social Media
  • Facebook en Instagram Advertising basis
  • Facebook en Instagram Advertising gevorderd
  • LinkedIn Advertising

Programma van de opleiding Social Media Manager

Social Mediastrategie

Dag 1 College 1
  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.
College 2
  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.
Dag 2 College 3
  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.
College 4
  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Online Storytelling

College 1
  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
College 2
  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Schrijven voor Social Media

College 1
  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven
College 2
  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content

Facebook en Instagram Advertising basis

College 1
  • We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
  • Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
  • Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
  • Advertentie-account instellen
  • Verschillende plaatsen en typen ads
  • Doelen en doelgroepen bepalen
  • Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
  • Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?
College 2
  • We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
  • Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
  • Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
  • Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
  • Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne
 

Facebook en Instagram Advertising gevorderd

College 1
  • Adverteren via Facebook en Instagram - trends en ontwikkelingen
  • Business-to-business en business-to consumer cases: succesvolle (en minder succesvolle) campagnevoorbeelden
  • De sales-funnel: meer bereik, leads of omzet?
  • De Facebook pixel en conversies meten
  • Resultaat/ROI drastisch vergroten met A/B testen
College 2
  • Conversiemeting: Facebook vs. Google Analytics
  • Werken met UTM-tags in Google Analytics
  • Producten promoten via de catalogus
  • Maak je eigen doelgroepen; Custom audiences en Look-a-like audiences
  • Analyse van jouw advertentieaccount: wat gaat goed, wat kan beter, waarom maak je bepaalde keuzes?

LinkedIn Advertising

College 1
  • Een korte introductie in 's werelds grootste online platform voor professionals
  • De basisprincipes van een succesvolle online marketingstrategie
  • Praktijkcases: succesvolle en minder geslaagde voorbeelden van LinkedIn-marketingstrategieën
  • Wat voor content werkt op LinkedIn? Hoe genereer je meer relevante volgers, oprechte interactie, leads en klanten?
College 2
  • Je denkt een strategie uit om jouw doelgroep te bereiken en écht verbinding te maken
  • Je leert hoe de advertentiemanager van LinkedIn werkt en hoe je tegen zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk leads genereert
  • Je ontdekt hoe je een deel van je marketingactiviteiten kunt automatiseren
Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Social Media.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.