Visual Design met Figma In-company
Beschrijving
Met je team bouwen aan de ultieme interface? Dat gaat snel en handig in Figma, de complete ontwerptool voor UX’ers en UI’ers. Tijdens de training Visual Design met Figma leer je ‘m beter kennen. Je ontdekt welke gereedschappen je tot je beschikking hebt, hoe je klikbare prototypes maakt en op welke manieren je binnen Figma kunt samenwerken. Na afloop kun je meteen aan de slag.Programma van de training Visual Design met Figma
Dag 1
College 1
Introductie Figma:
- Lagen, assets en pagina’s
- Gereedschap
- Inspector-menu
- Tekenen / pentool gebruiken in Figma
- Sneltoetsen
- Foto’s importeren en bewerken (maskeren)
- Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
- Objecten groeperen
- Slim schalen met restricties…
![](https://static-3.springest.com/uploads/product_image/image/721595/nano-HR_Visual_Storytelling_Factory_2019_photo_by_Sander_van_Wettum-52-of-69.jpg)
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Programma van de training Visual Design met Figma
Dag 1
College 1
Introductie Figma:
- Lagen, assets en pagina’s
- Gereedschap
- Inspector-menu
- Tekenen / pentool gebruiken in Figma
- Sneltoetsen
- Foto’s importeren en bewerken (maskeren)
- Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
- Objecten groeperen
- Slim schalen met restricties voor responsive design
- Lagen uitlijnen en distribueren
- Tekststijlen aanmaken
- Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
- Herbruikbare vormgeving maken
- Master components en assets (herbruikbare elementen)
- Bestanden exporteren
- Losse elementen exporteren
- Plug-ins gebruiken
College 2
- Wireframing (zelf maken van wireframes van een app)
- Prototype maken in Figma
- Wat is Visual / UI Design
- Je rol als visual designer in een team
- Hoe ontwerp je user focus?
- Veelgemaakte fouten in visual design
- Praktijkopdracht
Dag 2
College 3
- Wireframes omzetten naar een visual design
- Layouts/Grids/8pt Grid
- Content vormgeven
- Navigatie, menubalken, buttons, en andere interactie-elementen ontwerpen
- Typografie en tekstblokken
College 4
- Responsive/Adaptive Design
- Design systems
- Design tokens
- Huisstijlgidsen vs. UX styleguides
- Structuren
- Tonen van aantal voorbeelden
- Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons
- Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
- Een Figma-design opleveren bij developers
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.