Persuasive copywriting

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Marieke Pijler
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 358 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Persuasive copywriting
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Nancy Dalstra-Attema
Kennismanager
8
Persuasive copywriting

"Theorie en praktijk worden goed afgewisseld. Prettig dat het 1 dag is, daarna jezelf scherp houden met alle inspiratie en informatie die je hebt gekregen. Het helpt als je weet wat je wilt verbeteren of waar je meer conversie op wil, dan kun je deze case steeds in de opdrachten meenemen. Lekkere lunch :-)" - 23-05-2019 09:55

"Theorie en praktijk worden goed afgewisseld. Prettig dat het 1 dag is, daarna jezelf scherp houden met alle inspiratie en informatie die je … alles lezen - 23-05-2019 09:55

Startdata en plaatsen

Utrecht
27 aug. 2019
Utrecht
23 okt. 2019
Utrecht
13 dec. 2019
Utrecht
7 feb. 2020
Utrecht
22 apr. 2020
Utrecht
30 jun. 2020
Utrecht
25 aug. 2020
Utrecht
22 okt. 2020
Utrecht
22 dec. 2020
Utrecht
22 feb. 2021

Beschrijving

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig – of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Act. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.

Programma van de training Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Schrijven voor het web, Schriftelijke communicatie, Brieven schrijven en Verhalen schrijven.

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig – of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Act. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.

Programma van de training Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?
8
Gemiddeld cijfer voor Persuasive copywriting
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Nancy Dalstra-Attema
Kennismanager
8
Persuasive copywriting

"Theorie en praktijk worden goed afgewisseld. Prettig dat het 1 dag is, daarna jezelf scherp houden met alle inspiratie en informatie die je hebt gekregen. Het helpt als je weet wat je wilt verbeteren of waar je meer conversie op wil, dan kun je deze case steeds in de opdrachten meenemen. Lekkere lunch :-)" - 23-05-2019 09:55

"Theorie en praktijk worden goed afgewisseld. Prettig dat het 1 dag is, daarna jezelf scherp houden met alle inspiratie en informatie die je … alles lezen - 23-05-2019 09:55

Marieke Pijler - Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
Marieke Pijler
Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
9,1

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.