Facebook-specialist

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 346 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
9 okt. 2019
Utrecht
7 nov. 2019
Utrecht
11 dec. 2019
Utrecht
14 feb. 2020
Utrecht
20 apr. 2020
Utrecht
10 jun. 2020
Utrecht
20 aug. 2020
Utrecht
7 okt. 2020
Utrecht
7 dec. 2020
Utrecht
5 feb. 2021

Beschrijving

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Facebook bestaat inmiddels alweer vijftien jaar, maar is nog steeds het populairste sociale netwerk ter wereld. In Nederland hebben zo'n 10 miljoen mensen een Facebook-account, waarvan er 8 miljoen regelmatig inloggen. Reden te meer dus om Facebook serieus te nemen in je marketingstrategie. Tijdens de driedaagse opleiding Facebook expert bedenk je een creatief concept dat je implementeert met organische posts en via advertising.  Social media: van strategie naar uitvoering Tijdens deze training heb je de mogelijkheid om een resultaatgerichte social mediastrategie op te stellen of aan een eigen campagne of case te werken. Ook ga je actief aan de slag met opdrachten die je helpen om jouw soci…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Facebook, Social Media, LinkedIn, Twitter en Instagram.

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Facebook bestaat inmiddels alweer vijftien jaar, maar is nog steeds het populairste sociale netwerk ter wereld. In Nederland hebben zo'n 10 miljoen mensen een Facebook-account, waarvan er 8 miljoen regelmatig inloggen. Reden te meer dus om Facebook serieus te nemen in je marketingstrategie. Tijdens de driedaagse opleiding Facebook expert bedenk je een creatief concept dat je implementeert met organische posts en via advertising.  Social media: van strategie naar uitvoering Tijdens deze training heb je de mogelijkheid om een resultaatgerichte social mediastrategie op te stellen of aan een eigen campagne of case te werken. Ook ga je actief aan de slag met opdrachten die je helpen om jouw social mediadoelen te behalen. Na afloop ben je in staat om anderen te adviseren over het zakelijk gebruik van social media. Facebook Marketing Leer tijdens de cursus Facebook Marketing je naamsbekendheid vergroten, bouw een netwerk op en communiceer direct met (potentiële) klanten. Leer over de zaken die zorgen voor meer betrokkenheid. Pas Facebook succesvol toe in je marketing- of communicatiestrategie met behulp van je eigen concept! Facebook Adverteren Daarnaast is Facebook Adverteren in korte tijd razend populair geworden en vormt daarmee een geduchte concurrent voor Google Adwords. Terwijl het organische bereik via likes, bedrijfspagina's en bijvoorbeeld events steeds verder daalt, blijkt het juist via Facebook Advertising steeds beter mogelijk om heel gericht de juiste doelgroep op de juiste manier te bereiken, tegen relatief lage kosten. Ideaal als snelstart voor jouw kansrijke concept!

Programma van de opleiding Facebook-specialist

Facebook en Instagram marketingstrategie

College 1

  • Recente ontwikkelingen: het laatste nieuws over het algoritme en nieuwe mogelijkheden met Facebook-marketing
  • Pagina’s, groepen en events: wanneer zet je wat in?
  • Organische posts versus Facebook-advertising: wat is het verschil?
  • Hoe werkt doelgroepen-targeting op Facebook?
  • Chatbots en Messenger-marketing: wat kun je ermee?
  • Facebook-stories en het samenspel met Instagram

College 2

  • Aan de hand van een case maak je een stappenplan voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je stelt SMART-doelen op voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je creëert een contentstrategie voor Facebook: een samenspel tussen Facebook en je website
  • Engaging content: met welke terugkerende formats bind je volgers aan je merk?
  • Plannen en posten: FAQ's en handige tools
  • Facebookstatistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie

 

Facebook en Instagram advertising level I (basis)

College 1

  • We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
  • Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
  • Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
  • Advertentie-account instellen
  • Verschillende plaatsen en typen ads
  • Doelen en doelgroepen bepalen
  • Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
  • Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?

College 2

  • We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
  • Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
  • Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
  • Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
  • Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne

 

Facebook en Instagram advertising level II (gevorderd)

College 1

  • Adverteren via Facebook en Instagram - trends en ontwikkelingen
  • Business-to-business en business-to consumer cases: succesvolle (en minder succesvolle) campagnevoorbeelden
  • De sales-funnel: meer bereik, leads of omzet?
  • De Facebook pixel en conversies meten
  • Resultaat/ROI drastisch vergroten met A/B testen

College 2

  • Conversiemeting: Facebook vs. Google Analytics
  • Werken met UTM-tags in Google Analytics
  • Producten promoten via de catalogus
  • Maak je eigen doelgroepen; Custom audiences en Look-a-like audiences
  • Analyse van jouw advertentieaccount: wat gaat goed, wat kan beter, waarom maak je bepaalde keuzes?

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Facebook.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.