Innovatie strategie | Succesvol innoveren

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 1.048 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Innovatie strategie | Succesvol innoveren
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Jolanda Hafkamp
Business consultant
9
Innovatie strategie | Succesvol innoveren

"praktisch toepasbaar in de praktijk, sluit heel goed aan,, relevante modellen en theorie, het tempo is prettig en de trainer Joey weet het op een bevlogen en betrokken manier te presenteren" - 27-02-2020 15:44

"praktisch toepasbaar in de praktijk, sluit heel goed aan,, relevante modellen en theorie, het tempo is prettig en de trainer Joey weet het o… alles lezen - 27-02-2020 15:44

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
3 dec. 2020 tot 17 dec. 2020
placeUtrecht
5 feb. 2021 tot 19 feb. 2021
placeUtrecht
12 apr. 2021 tot 26 apr. 2021
placeUtrecht
18 jun. 2021 tot 25 jun. 2021
placeUtrecht
6 aug. 2021 tot 13 aug. 2021
placeUtrecht
13 okt. 2021 tot 20 okt. 2021
placeUtrecht
26 nov. 2021 tot 3 dec. 2021
placeUtrecht
6 jan. 2022 tot 13 jan. 2022
placeUtrecht
7 apr. 2022 tot 14 apr. 2022
placeUtrecht
5 jul. 2022 tot 12 jul. 2022
placeUtrecht
13 okt. 2022 tot 20 okt. 2022

Beschrijving

Nieuwe producten, diensten en businessmodellen ontwikkelen terwijl je je bestaande bedrijf draaiende houdt: hoe doe je dat? Zelfs grote organisaties struggelen ermee. Als het niet lukt, krijgt ‘gebrek aan executiekracht’ vaak de schuld. Maar de oorzaak ligt meestal dieper: er ontbreekt een goede innovatiestrategie. In de training Innovatiestrategie leer je hoe je vanuit een onderbouwd plan succesvol kunt innoveren.

Programma van de training Innovatiestrategie

Dag 1: Trends, impact en missie

  • Innovatie begint bij helderheid. Wat bedóel je nou eigenlijk als je het over 'missie', 'visie' en 'strategie' hebt?   Oefen door een samenvatting van je eigen bedrijfsstrategie te maken.
  • Je huidige busi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nieuwe producten, diensten en businessmodellen ontwikkelen terwijl je je bestaande bedrijf draaiende houdt: hoe doe je dat? Zelfs grote organisaties struggelen ermee. Als het niet lukt, krijgt ‘gebrek aan executiekracht’ vaak de schuld. Maar de oorzaak ligt meestal dieper: er ontbreekt een goede innovatiestrategie. In de training Innovatiestrategie leer je hoe je vanuit een onderbouwd plan succesvol kunt innoveren.

Programma van de training Innovatiestrategie

Dag 1: Trends, impact en missie

  • Innovatie begint bij helderheid. Wat bedóel je nou eigenlijk als je het over 'missie', 'visie' en 'strategie' hebt?   Oefen door een samenvatting van je eigen bedrijfsstrategie te maken.
  • Je huidige businessmodel is een perfecte start voor trendanalyses. Door je businessmodel op te schrijven, krijg je inzicht in je zwakke plekken en blinde vlekken.
  • Niet alle trends hebben impact op jouw businessmodel. Door de belangrijkste trends te identificeren, weet je waar innovatie een rol moet spelen.
  • Breng je bedrijfsstrategie, je businessmodel en je trendanalyse samen in je innovatiethesis. Formuleer in zinnen wat de rol van innovatie is voor je organisatie. 

Dag 2: Doelen, portfolio, organisatie en methode

  • Zonder doelen weet je niet of je op de goede weg bent. Daarom formuleer je doelen voor je innovatiemissie. Innovatiedoelen kunnen procesgericht (bv. aantal experimenten uitgevoerd of aantal design sprints afgerond) of outputgericht zijn (omzet uit nieuwe producten of diensten).
  • Organisaties die alleen incrementeel vernieuwen, lopen het risico ingehaald te worden. Tijd om te kijken waar jouw organisatie staat. Met het horizonmodel zie je of je innovatieporfolio wel gebalanceerd genoeg is. Want balans betekent succes.
  • Ambidextere organisaties zijn in staat om hun huidige businessmodel efficiënt te laten draaien én te zoeken naar nieuwe markten. Maar hoe organiseer je dit? In een innovatielab? Waar ‘hang’ je dit op in de organisatie, of doe je dit juist buiten je organisatie om? Je leert wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende opties en maakt een keuze voor je eigen organisatie.
  • De innovatiemethode die je kiest, moet passen bij je organisatie. Wat is agile, design thinking, lean startup en businessmodel-ontwerp? En wat zijn de voor- en nadelen? Na een afweging bepaal je welke methode je zou voorstellen aan je directie.
  • Innovatie kost geld. Maar hoe budgetteer je dit het beste? Hier zijn verschillende manieren voor. Helpt de traditionele manier van plannen en budgetteren, of zijn er alternatieve methoden? En wat is de rol van de business case?

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 
9
Gemiddeld cijfer voor Innovatie strategie | Succesvol innoveren
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Jolanda Hafkamp
Business consultant
9
Innovatie strategie | Succesvol innoveren

"praktisch toepasbaar in de praktijk, sluit heel goed aan,, relevante modellen en theorie, het tempo is prettig en de trainer Joey weet het op een bevlogen en betrokken manier te presenteren" - 27-02-2020 15:44

"praktisch toepasbaar in de praktijk, sluit heel goed aan,, relevante modellen en theorie, het tempo is prettig en de trainer Joey weet het o… alles lezen - 27-02-2020 15:44

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.