Online marketeer

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 743 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Online marketeer
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Bert smit
Marketeer
10
Online marketeer

"Had al eerder een training bij Competence Factory gevolgd en nu ook de opleiding online marketeer afgerond. Super veel geleerd en alle aspecten kwamen aan bod. De docenten zijn enthousiast, gedreven en inspirerend. Locatie is top maar soms erg druk." - 13-11-2019 18:40

"Had al eerder een training bij Competence Factory gevolgd en nu ook de opleiding online marketeer afgerond. Super veel geleerd en alle aspec… alles lezen - 13-11-2019 18:40

Startdata en plaatsen

Utrecht
29 jan. 2020 tot 6 feb. 2020
Utrecht
19 mrt. 2020 tot 26 mrt. 2020
Utrecht
9 apr. 2020 tot 16 apr. 2020
Utrecht
19 mei. 2020 tot 26 mei. 2020
Utrecht
24 jun. 2020 tot 1 jul. 2020
Utrecht
21 aug. 2020 tot 28 aug. 2020
Utrecht
30 sep. 2020 tot 7 okt. 2020
Utrecht
2 nov. 2020 tot 9 nov. 2020
Utrecht
4 dec. 2020 tot 11 dec. 2020
Utrecht
7 jan. 2021 tot 14 jan. 2021
Utrecht
19 feb. 2021 tot 26 feb. 2021
Utrecht
31 mrt. 2021 tot 7 apr. 2021
Utrecht
31 mei. 2021 tot 7 jun. 2021
Utrecht
29 jul. 2021 tot 5 aug. 2021
Utrecht
1 okt. 2021 tot 8 okt. 2021
Utrecht
23 nov. 2021 tot 30 nov. 2021

Beschrijving

  Online marketing is een dynamisch vakgebied: er komen nieuwe disciplines bij, andere raken uit de mode, en de (technologische) mogelijkheden nemen razendsnel toe. Dat maakt het vak boeiend, maar ook complex. Tijdens de opleiding Online Marketing leer je de tijdloze basics van het vak kennen, en ga je aan de slag met actuele tools en technieken. Je maakt je eigen marketingplan, duikt in Google Analytics, leert belangrijke SEO-do's en don'ts en verkent je marketingkansen op social media. Na de opleiding heb je niet alleen brede kennis van het vakgebied, maar kun je die kennis ook praktisch toepassen in je eigen bedrijf of organisatie. 

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Online Market…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

  Online marketing is een dynamisch vakgebied: er komen nieuwe disciplines bij, andere raken uit de mode, en de (technologische) mogelijkheden nemen razendsnel toe. Dat maakt het vak boeiend, maar ook complex. Tijdens de opleiding Online Marketing leer je de tijdloze basics van het vak kennen, en ga je aan de slag met actuele tools en technieken. Je maakt je eigen marketingplan, duikt in Google Analytics, leert belangrijke SEO-do's en don'ts en verkent je marketingkansen op social media. Na de opleiding heb je niet alleen brede kennis van het vakgebied, maar kun je die kennis ook praktisch toepassen in je eigen bedrijf of organisatie. 

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Online Marketeer bestaat uit zes trainingsdagen en vijf trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Online Marketingstrategie
  • Google Analytics I
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Google Ads I
  • Facebook en Instagram advertising I

Wat is online marketing?

'Online marketing' is de verzamelnaam voor alle digitale vormen van marketing. Meestal is een website de basis, maar ook zoekmachines, social media, e-mail, video's en banneradvertenties kunnen voor online marketing worden ingezet. Het is de kunst om met een afgewogen mix van deze middelen je doelen te halen. Dat lukt alleen als je een heldere strategie hebt die je houvast en richting geeft.

Wat kun je na de opleiding Online marketeer?

Jouw resultaat:
  • Je kent de belangrijkste, actuele ontwikkelingen en cijfers binnen online marketing
  • Je kunt zelfstandig een onlinemarketingplan schrijven en een implementatieplan uitwerken
  • Je kunt online doelstellingen (KPI's) opstellen en invoeren
  • Je kent de weg binnen Google Analytics en kunt hier nuttige marketinginzichten uit halen
  • Je weet hoe je via Facebook je doelgroep bereikt
  • Je kunt een succesvolle SEO-strategie opstellen en uitvoeren

Programma van de opleiding Online marketeer

Online Marketingstrategie

Dag 1

  • De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, technologie, social selling
  • Maak een situatie-analyse
  • Welke vormen van online marketing zijn er? Bijvoorbeeld: contentmarketing, SEO/SEA, e-mail
  • Doelen stellen: online marketingdoelstellingen en KPI's
  • Strategie: hoe werkt de online marketingfunnel en hoe bepaal je je strategie?
  • Welke online marketingkanalen zijn er, en welke voordelen hebben ze?
  • Je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • De stappen in je online marketingplan bespreken, huiswerk

Dag 2

  • Vervolg: welke vormen en kanalen van online marketing zijn er?
  • Je online marketingstrategie verder uitwerken
  • Tactics: welke online marketingtactieken zijn er?
  • Leads afvangen: hoe zorg je voor een effectieve follow-up en aansluiting bij sales?
  • Acties bepalen
  • Controleren, beheren en bijsturen, bijvoorbeeld met meettools als Google Analytics

Google Analytics I

College 1

  • Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
  • Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
  • Google Analytics installeren en inloggen in je account.
  • Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
  • Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.

College 2

  • Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
  • Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
  • Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen én exporteren.
  • Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Facebook en Instagram advertising level I (basis)

College 1

  • We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
  • Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
  • Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
  • Advertentie-account instellen
  • Verschillende plaatsen en typen ads
  • Doelen en doelgroepen bepalen
  • Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
  • Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?

College 2

  • We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
  • Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
  • Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
  • Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
  • Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne

 

Google Ads I

College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.

College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

10
Gemiddeld cijfer voor Online marketeer
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Bert smit
Marketeer
10
Online marketeer

"Had al eerder een training bij Competence Factory gevolgd en nu ook de opleiding online marketeer afgerond. Super veel geleerd en alle aspecten kwamen aan bod. De docenten zijn enthousiast, gedreven en inspirerend. Locatie is top maar soms erg druk." - 13-11-2019 18:40

"Had al eerder een training bij Competence Factory gevolgd en nu ook de opleiding online marketeer afgerond. Super veel geleerd en alle aspec… alles lezen - 13-11-2019 18:40

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.