Online Marketingstrategie

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 217 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,6
Gemiddeld cijfer voor Online Marketingstrategie
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
M. Baken
Sales Manager
9
Online Marketingstrategie

"Overzichtelijke training met veel direct toepasbare tips. Docent weet goed situaties van diverse kanten te belichten en de diverse ervaringen vanuit de groep te combineren. Lunch in gezellig eetcafé. Oja, prachtige lokatie ook in Amsterdam, heel sfeervol en verzorgd!" - 23-02-2016 07:24

"Overzichtelijke training met veel direct toepasbare tips. Docent weet goed situaties van diverse kanten te belichten en de diverse ervaringe… alles lezen - 23-02-2016 07:24

Startdata en plaatsen

Utrecht
6 mei. 2019 tot 13 mei. 2019
Utrecht
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Utrecht
12 jul. 2019 tot 19 jul. 2019
Utrecht
4 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Utrecht
22 okt. 2019 tot 29 okt. 2019
Utrecht
22 nov. 2019 tot 29 nov. 2019
Utrecht
22 jan. 2020 tot 29 jan. 2020
Utrecht
18 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Utrecht
9 apr. 2020 tot 16 apr. 2020
Utrecht
19 mei. 2020 tot 26 mei. 2020
Utrecht
24 jun. 2020 tot 1 jul. 2020
Utrecht
21 aug. 2020 tot 28 aug. 2020

Beschrijving

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben één ding gemeen: ze volgen een ijzersterke strategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De tweedaagse training Online marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een onlinemarketingplan en gaat concreet aan de slag om je doelgroep gericht te bereiken. 

Programma van de training Online Marketingstrategie

Dag 1

  • De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, tec…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Mogelijkheden: Last Minute, Earlybird, Stapel, Membership, Introductie en Actie kortingen. 

Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben één ding gemeen: ze volgen een ijzersterke strategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De tweedaagse training Online marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een onlinemarketingplan en gaat concreet aan de slag om je doelgroep gericht te bereiken. 

Programma van de training Online Marketingstrategie

Dag 1

  • De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, technologie, social selling
  • Maak een situatie-analyse
  • Welke vormen van online marketing zijn er? Bijvoorbeeld: contentmarketing, SEO/SEA, e-mail
  • Doelen stellen: online marketingdoelstellingen en KPI's
  • Strategie: hoe werkt de online marketingfunnel en hoe bepaal je je strategie?
  • Welke online marketingkanalen zijn er, en welke voordelen hebben ze?
  • Je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • De stappen in je online marketingplan bespreken, huiswerk

Dag 2

  • Vervolg: welke vormen en kanalen van online marketing zijn er?
  • Je online marketingstrategie verder uitwerken
  • Tactics: welke online marketingtactieken zijn er?
  • Leads afvangen: hoe zorg je voor een effectieve follow-up en aansluiting bij sales?
  • Acties bepalen
  • Controleren, beheren en bijsturen, bijvoorbeeld met meettools als Google Analytics
8,6
Gemiddeld cijfer voor Online Marketingstrategie
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar_half
M. Baken
Sales Manager
9
Online Marketingstrategie

"Overzichtelijke training met veel direct toepasbare tips. Docent weet goed situaties van diverse kanten te belichten en de diverse ervaringen vanuit de groep te combineren. Lunch in gezellig eetcafé. Oja, prachtige lokatie ook in Amsterdam, heel sfeervol en verzorgd!" - 23-02-2016 07:24

"Overzichtelijke training met veel direct toepasbare tips. Docent weet goed situaties van diverse kanten te belichten en de diverse ervaringe… alles lezen - 23-02-2016 07:24

Natinja Kuilder
starstarstarstarstar
Natinja Kuilder
senior-secretary at Nieman Groep
10
Online Marketingstrategie

"Een ontzettend interessante en leerzame trainingsdag met veel eye-openers! Een één op één training is een absolute aanrader! Persoonlijke doelgerichte online marketing / social media training! Heel veel geleerd van Michel Penterman op een super locatie!" - 13-03-2015 09:44

"Een ontzettend interessante en leerzame trainingsdag met veel eye-openers! Een één op één training is een absolute aanrader! Persoonlijke do… alles lezen - 13-03-2015 09:44

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
7,6
Online Marketingstrategie

"Leuke training, tempo ligt best hoog. Goeie instap om kennis te krijgen van Marketing en E-commerce. Veel theorie in twee dagen, gelukkig ook ruim voldoende praktijkvoorbeelden." - 15-11-2010 20:17

"Leuke training, tempo ligt best hoog. Goeie instap om kennis te krijgen van Marketing en E-commerce. Veel theorie in twee dagen, gelukkig oo… alles lezen - 15-11-2010 20:17

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8,2
Online Marketingstrategie

"prima cursus om op planmatige wijze tot succesvolle internetactiviteiten te komen in hele brede zin. " - 15-11-2010 17:15

"prima cursus om op planmatige wijze tot succesvolle internetactiviteiten te komen in hele brede zin. " - 15-11-2010 17:15

starstarstarstarstar_border
Jolanda Hamersma
8
Online Marketingstrategie

"De training gaf een goed beeld van de mogelijkheden en beperkingen, en voorziet je van handvatten om zelf aan de slag te gaan. Tijdens de training is er veel ruimte voor het bespreken en "pitchen" van eigen praktijkervaringen en cases die aansluiten bij de inhoud van de training. De docent heeft een motiverende werking en er is veel interactie en dialoog. Kortom een aanrader!" - 13-04-2010 09:26

"De training gaf een goed beeld van de mogelijkheden en beperkingen, en voorziet je van handvatten om zelf aan de slag te gaan. Tijdens de tr… alles lezen - 13-04-2010 09:26

starstarstarstarstar_half
Erik Post
8,6
Online Marketingstrategie

"De docent geeft een concreet en praktisch pad door de vele onderwerpen.
Je gaat aan de slag met een 10 stappen plan wat er toe leidt dat je blik op wat je wil bereiken, waarom en op welke manier verdiept. Hieraan worden vervolgens een groot aantal moderne internet technieken getoetst, zodat je heel precies weet wat je waarvoor gaat inzetten.
Ik had zelf een idee voor een onderneming en in de 2 dagen van deze cursus is dat veel meer concreet geworden en de inzet van internet technieken glashelder. Daarnaast krijg je een uitgebreid naslagwerk mee." - 13-01-2010 09:05

"De docent geeft een concreet en praktisch pad door de vele onderwerpen. Je gaat aan de slag met een 10 stappen plan wat er toe leidt dat je … alles lezen - 13-01-2010 09:05

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.