UX Copywriting | Persuasive copy, UX Copy

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Eddy Boeve
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 1.058 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor UX Copywriting | Persuasive copy, UX Copy
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Barbara Boonman
10
UX Copywriting | Persuasive copy, UX Copy

"Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezien die inspireren. Ik kon alles wat ik heb geleerd meteen toepassen. " - 22-02-2021 13:49

"Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezie… alles lezen - 22-02-2021 13:49

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
25 mrt. 2021
placeUtrecht
28 mei. 2021
placeUtrecht
21 jul. 2021
placeUtrecht
17 sep. 2021
placeUtrecht
24 nov. 2021
placeUtrecht
28 jan. 2022
placeUtrecht
30 mrt. 2022
placeUtrecht
18 mei. 2022
placeUtrecht
24 jun. 2022
placeUtrecht
27 jul. 2022
placeUtrecht
16 sep. 2022
placeUtrecht
16 nov. 2022

Beschrijving

Waarom zegt Coolblue niet gewoon 'Bestelling verzonden' als je pakket op weg is, maar: 'Aftellen maar'? Omdat die creatievere zin beter bij hun pay-off past: 'Service met een glimlach'. En bij de merkbeleving die Coolblue z'n klanten biedt. De bezoekers van een website of de gebruikers van een app op een menselijke en overtuigende manier aanspreken, dat is wat een UX-copywriter doet. UX-copywriters schrijven meestal korte stukjes tekst. En dat is niet altijd makkelijk. Soms kun je maar 2 of 3 woorden gebruiken om een bezoeker de juiste richting in te sturen. Die woorden moeten dan ook nog eens aansluiten bij de merkbeleving van het bedrijf. Best een uitdaging. En omdat de meeste sitebezoeke…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: UX / User Experience Design, Copywriting, Usability (gebruiksvriendelijkheid), Conversie optimalisatie en SEO.

Waarom zegt Coolblue niet gewoon 'Bestelling verzonden' als je pakket op weg is, maar: 'Aftellen maar'? Omdat die creatievere zin beter bij hun pay-off past: 'Service met een glimlach'. En bij de merkbeleving die Coolblue z'n klanten biedt. De bezoekers van een website of de gebruikers van een app op een menselijke en overtuigende manier aanspreken, dat is wat een UX-copywriter doet. UX-copywriters schrijven meestal korte stukjes tekst. En dat is niet altijd makkelijk. Soms kun je maar 2 of 3 woorden gebruiken om een bezoeker de juiste richting in te sturen. Die woorden moeten dan ook nog eens aansluiten bij de merkbeleving van het bedrijf. Best een uitdaging. En omdat de meeste sitebezoekers en appgebruikers niet lezen, maar scannen, is het extra belangrijk dat de UX-copy op orde is.

Programma van de training UX Copywriting

College 1

  • Verschillende soorten tekst: wat is het verschil tussen copy, persuasive copy en UX-copy?
  • Verschillende soorten UX-copy: microcopy, messaging, conversational copy, merkbeleving en sitecontent
  • Aan de slag met je eigen case (introductie)
  • De gebruikers- en organisatiedoelen bij je UX-copyconcept vaststellen (voor jouw case)
  • Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen

College 2

  • Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen (vervolg)
  • Bestaande teksten herschrijven én nieuwe teksten schrijven
  • Gebruikers met UX-copy door een web- of app-proces leiden
  • Aan je eigen case werken
  • Feedback verzamelen bij je docent en medecursisten

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 
10
Gemiddeld cijfer voor UX Copywriting | Persuasive copy, UX Copy
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Barbara Boonman
10
UX Copywriting | Persuasive copy, UX Copy

"Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezien die inspireren. Ik kon alles wat ik heb geleerd meteen toepassen. " - 22-02-2021 13:49

"Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezie… alles lezen - 22-02-2021 13:49

Eddy Boeve - Conversie en UX: het fundament onder uw online business
Eddy Boeve
Conversie en UX: het fundament onder uw online business
9,1

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.