UX Copywriting | Persuasive copy, UX Copy


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezien die inspireren. Ik kon alles wat ik heb geleerd meteen toepassen. " - 22-02-2021 13:49
"Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezie… alles lezen - 22-02-2021 13:49
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 25 mrt. 2021 |
placeUtrecht 28 mei. 2021 |
placeUtrecht 21 jul. 2021 |
placeUtrecht 17 sep. 2021 |
placeUtrecht 24 nov. 2021 |
placeUtrecht 28 jan. 2022 |
placeUtrecht 30 mrt. 2022 |
placeUtrecht 18 mei. 2022 |
placeUtrecht 24 jun. 2022 |
placeUtrecht 27 jul. 2022 |
placeUtrecht 16 sep. 2022 |
placeUtrecht 16 nov. 2022 |
Beschrijving
Waarom zegt Coolblue niet gewoon 'Bestelling verzonden' als je pakket op weg is, maar: 'Aftellen maar'? Omdat die creatievere zin beter bij hun pay-off past: 'Service met een glimlach'. En bij de merkbeleving die Coolblue z'n klanten biedt. De bezoekers van een website of de gebruikers van een app op een menselijke en overtuigende manier aanspreken, dat is wat een UX-copywriter doet. UX-copywriters schrijven meestal korte stukjes tekst. En dat is niet altijd makkelijk. Soms kun je maar 2 of 3 woorden gebruiken om een bezoeker de juiste richting in te sturen. Die woorden moeten dan ook nog eens aansluiten bij de merkbeleving van het bedrijf. Best een uitdaging. En omdat de meeste sitebezoeke…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Programma van de training UX Copywriting
College 1
- Verschillende soorten tekst: wat is het verschil tussen copy, persuasive copy en UX-copy?
- Verschillende soorten UX-copy: microcopy, messaging, conversational copy, merkbeleving en sitecontent
- Aan de slag met je eigen case (introductie)
- De gebruikers- en organisatiedoelen bij je UX-copyconcept vaststellen (voor jouw case)
- Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen
College 2
- Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen (vervolg)
- Bestaande teksten herschrijven én nieuwe teksten schrijven
- Gebruikers met UX-copy door een web- of app-proces leiden
- Aan je eigen case werken
- Feedback verzamelen bij je docent en medecursisten
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
"Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezien die inspireren. Ik kon alles wat ik heb geleerd meteen toepassen. " - 22-02-2021 13:49
"Beleving van websites en ux verbeteringen kon nog meer worden toegespitst op mobiele ervaring en gebruik. Verder treffende voorbeelden gezie… alles lezen - 22-02-2021 13:49
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.