UX Design Master | De meest complete UX Design opleiding

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Eddy Boeve+9
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 1.191 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
27 okt. 2021 tot 3 nov. 2021
placeUtrecht
15 nov. 2021 tot 22 nov. 2021
placeUtrecht
15 dec. 2021 tot 22 dec. 2021
placeUtrecht
5 jan. 2022 tot 12 jan. 2022
placeUtrecht
4 feb. 2022 tot 11 feb. 2022
placeUtrecht
25 mrt. 2022 tot 1 apr. 2022
placeUtrecht
26 apr. 2022 tot 3 mei. 2022
placeUtrecht
2 jun. 2022 tot 9 jun. 2022
placeUtrecht
28 jun. 2022 tot 5 jul. 2022
placeUtrecht
3 aug. 2022 tot 10 aug. 2022
placeUtrecht
7 sep. 2022 tot 14 sep. 2022
placeUtrecht
13 okt. 2022 tot 20 okt. 2022
placeUtrecht
18 nov. 2022 tot 25 nov. 2022
placeUtrecht
20 dec. 2022 tot 27 dec. 2022
placeUtrecht
12 jan. 2023 tot 19 jan. 2023
placeUtrecht
10 feb. 2023 tot 17 feb. 2023
placeUtrecht
13 mrt. 2023 tot 20 mrt. 2023
placeUtrecht
11 apr. 2023 tot 18 apr. 2023
placeUtrecht
10 mei. 2023 tot 17 mei. 2023
placeUtrecht
15 jun. 2023 tot 22 jun. 2023

Beschrijving

Wil je alles weten over UX Design, zodat je een optimale gebruikersbeleving kunt ontwerpen? Dan is de post-hbo opleiding UX Design Master iets voor jou. Alle onderdelen van het vakgebied komen aan bod, zodat je na afloop precies weet hoe je apps en websites gebruiksvriendelijker maakt. En hoe je gebruikers naar een call to action kunt verleiden. Na het afronden van deze opleiding ontvang je een geaccrediteerd post-hbo diploma. Verdiep je in UX Design Tijdens de post-hbo opleiding UX Design Master kruip je in het hoofd van je doelgroep. Je onderzoekt je gebruikers en leert de juiste vragen stellen over hun gedrag, verwachtingen en behoeften. Zo ontdek je wat ze handig, aantrekkelijk of ondui…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: UX / User Experience Design, Usability (gebruiksvriendelijkheid), Conversie optimalisatie, SEO en Webdesign.

Wil je alles weten over UX Design, zodat je een optimale gebruikersbeleving kunt ontwerpen? Dan is de post-hbo opleiding UX Design Master iets voor jou. Alle onderdelen van het vakgebied komen aan bod, zodat je na afloop precies weet hoe je apps en websites gebruiksvriendelijker maakt. En hoe je gebruikers naar een call to action kunt verleiden. Na het afronden van deze opleiding ontvang je een geaccrediteerd post-hbo diploma. Verdiep je in UX Design Tijdens de post-hbo opleiding UX Design Master kruip je in het hoofd van je doelgroep. Je onderzoekt je gebruikers en leert de juiste vragen stellen over hun gedrag, verwachtingen en behoeften. Zo ontdek je wat ze handig, aantrekkelijk of onduidelijk vinden. Met deze inzichten ontwikkel je de perfecte UX-strategie.  Natuurlijk leer je ook alles over de verschillende typen mensen die je site of app bezoeken. En je oefent met verschillende tools. Verder ontwerp je wireframes en klikbare prototypes waarmee je in een vroeg stadium usability testen kunt uitvoeren. Daar ga je ook mee aan de slag in het Competence Factory usability lab. Post-hbo diploma  De opleiding UX Design Master is geaccrediteerd door het CPION. Rond je hem met goed resultaat af, dan ontvang je het post-hbo diploma UX Design Master.  Om je post-hbo diploma UX Design Master te halen, moet je een aantal opdrachten doen. Deze worden beoordeeld door jouw hoofddocent en een externe UX designer. Haal je een voldoende? Dan mag je meedoen aan de afstudeerdag waarop je jouw opdrachten presenteert. Geen stress: als je de afstudeerdag gehaald hebt, ben je sowieso geslaagd.  Zo is de opleiding opgebouwd De post-hbo opleiding UX Design Master duurt 18 dagen en bestaat uit 10 trainingen die perfect op elkaar aansluiten. 
  • UX Design
  • UX Research
  • Visual Design met Sketch en InVision(Let op! Sketch werkt alleen op Apple. Geen Apple-fan? Dan kun je deze training vervangen door Visual Design met Adobe XD of Visual Design met Figma.)
  • Interaction Design
  • Usability
  • Conversieoptimalisatie
  • Persuasive Design
  • UX Copywriting
  • Axure RP (Wireframes maken)
  • Usability Testing in UX-lab
  • Afstudeerdag UX Design Master

Programma van de opleiding UX Design Master (post-hbo)

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Research

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Research
  • Waarom is UX Research essentieel bij de start van je project?
  • Uitleg verschillende UX Research methoden
  • Introductie Usability Test: hoe zet je een test op?
  • Hoe voorkom je user bias en hou je je onderzoek ethisch

College 2

  • Hoe formuleer je de juiste onderzoeksvragen?
  • Interview vragen en uitschrijven script
  • Parallel Design en Cardsorting
  • De resultaten analyseren

Dag 2

College 1

  • Wat is kwantitatief onderzoek?
  • Welke tools heb je om harde data te vinden?
  • Testen met Google Optimize
  • Heatmaps en usability tools
  • Onsite tools voor UX research: online surveys en pop-ups

College 2

  • Analytics + AB-testing
  • Hoe interpreteer je kwantitatieve data?
  • Resultaten snel in een klikbare mockup gieten
  • Effectief pitchen aan je team en stakeholders

Visual Design met Sketch en Invision

Dag 1

College 1

  • Introductie in Sketch: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector menu
  • Tekenen in Sketch
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren
  • Een foto bijsnijden (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken
  • Tekststijlen aanmaken

College 2

  • Symbolen (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen
  • Pixelprecies werken
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Tekengebieden exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Sketch
  • Praktijkopdracht

Dag 2

College 3

  • Workflow: van wireframes naar visual design
  • Craft Plugin
  • Introductie Invision: in vogelvlucht door het programma
  • Je Sketch-ontwerpen importeren naar Invision
  • Interactieve prototypes maken in InVision

College 4

  • Werken aan je praktijkopdracht

Interaction Design

Dag 1

College 1

  • De basisprincipes van interaction design
  • Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
  • De geschiedenis van interfaces
  • Voorbeelden van goede interaction designs
  • Trends in het vakgebied
  • Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)

College 2

  • Sitestructuur
  • Casestudies
  • Een interface ontwerpen
  • De navigatie ontwerpen
  • Landingspagina
  • Homepage
  • Productpagina
  • Categoriepagina

Dag 2

College 3

  • Formulieren
  • Check-outs
  • Dashboardapplicatie
  • Facet-filter
  • Navigatie ontwerpen voor mobiel
  • Datavisualisatie
  • Design patterns
  • Interaction style guide

College 4

  • Page description diagrams
  • Wireframes maken
  • Een functioneel ontwerp maken
  • Prototyping
  • Opdracht
  • Presentatie opdracht

Usability

Dag 1

College 1

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)

College 2

  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site
  • Responsive design
  • Gebruik van smartphone en tablet
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Schrijfstijl

Dag 2

College 3

  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen
  • Call to actions / Links
  • Afbeeldingen en multimedia

College 4

  • Je bezoekers online beïnvloeden
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen
  • Expert review

Conversieoptimalisatie

Dag 1

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Persuasive Design

Dag 1

College 1

  • Waarom persuasive design zo belangrijk is: de trends en veranderingen in marketing en media
  • Hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen werken en hoe je ze online praktisch toepast

College 2

  • De essentie van vindbaarheid en usability
  • Hoe werkt het persuasive design-proces?

Dag 2

College 3

  • Hoe je verleiding creëert en welke aspecten daarin belangrijk zijn
  • Wat de principes en ethische aspecten van beïnvloeding zijn en hoe je ze toepast binnen jouw ontwerp

College 4

  • Welke soorten sitebezoekers zijn er, en hoe voorzie je in hun informatiebehoefte?
  • Wat conversiecopywriting is en hoe je het effectief toepast in jouw ontwerpen
  • Hoe je de beste landingpagina’s maakt, met verleidelijke titels, kopteksten, koopargumenten en rake calls-to-action

UX Copywriting

College 1

  • Verschillende soorten tekst: wat is het verschil tussen copy, persuasive copy en UX-copy?
  • Verschillende soorten UX-copy: microcopy, messaging, conversational copy, merkbeleving en sitecontent
  • Aan de slag met je eigen case (introductie)
  • De gebruikers- en organisatiedoelen bij je UX-copyconcept vaststellen (voor jouw case)
  • Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen

College 2

  • Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen (vervolg)
  • Bestaande teksten herschrijven én nieuwe teksten schrijven
  • Gebruikers met UX-copy door een web- of app-proces leiden
  • Aan je eigen case werken
  • Feedback verzamelen bij je docent en medecursisten

Axure RP (Wireframes Maken)

College 1

  • Een flowchart maken
  • Pages maken en inrichten
  • De basiswidgets van Axure RP gebruiken
  • Grids en guides gebruiken
  • Widgets tekenen, uitlijnen en manipuleren
  • Masters maken en gebruiken

College 2

  • Interactions maken en gebruiken
  • Dynamic panels
  • Page formatting
  • Een html-prototype genereren, ontwerp-documentatie en online delen (via AxShare)
  • Basisuitleg van responsive design in Axure RP
  • Basisuitleg over Library’s en werken in Teams

Usability Testing in UX-Lab

College 1:
  • Introductie UX-testen: welke zijn er, wanneer gebruik je wat?
  • Het hoe en waarom van de klassieke user-test
  • Interview- & verslagtechnieken
  • Schrijven van scenario’s
  • Introductie DIY test-lab, apparatuur en software
College 2:
  • Doornemen check-list
  • Instructies observatoren
  • Uitnodigen en begeleiden deelnemers
  • De user-test zelf afnemen in het lab
  • Verslaglegging en delen in de organisatie

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Eddy Boeve - Conversie en UX: het fundament onder uw online business
Eddy Boeve
Conversie en UX: het fundament onder uw online business
9,1
Ruben Olislagers - Docent UX / Visual designer
Ruben Olislagers
Docent UX / Visual designer
9,5
Marlon Augustijn - UX designer | SEO / Online PR consultant
Marlon Augustijn
UX designer | SEO / Online PR consultant
9,6
Guido Tijmensen - Helpt bedrijven in 5 stappen naar online groei
Guido Tijmensen
Helpt bedrijven in 5 stappen naar online groei
9,6
Clarissa Filius - SEO Specialist
Clarissa Filius
SEO Specialist
10
Rutger Van Stigt Thans - Fail fast, grow old!
Rutger Van Stigt Thans
Fail fast, grow old!
7,5
Diederick van Tellingen - UX Engineer | Booming
Diederick van Tellingen
UX Engineer | Booming
9,5
Martijn Drijver - Google Analytics & Tag Manager expert
Martijn Drijver
Google Analytics & Tag Manager expert
9,4
Derk van der Woude - Try everything once.
Derk van der Woude
Try everything once.
8

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.