Webredacteur

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 426 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
23 okt. 2019
Utrecht
13 dec. 2019
Utrecht
7 feb. 2020
Utrecht
22 apr. 2020
Utrecht
30 jun. 2020
Utrecht
25 aug. 2020
Utrecht
22 okt. 2020
Utrecht
22 dec. 2020
Utrecht
22 feb. 2021

Beschrijving

Verleidelijke SEO-proof copy schrijven, een doordachte contentstrategie opzetten, populaire social posts plaatsen, de gebruiksvriendelijkheid van je site bewaken: tijdens de opleiding Webredacteur leer je alle specialismen kennen die je nodig hebt om in het vak succesvol te zijn. Je wordt begeleid door enthousiaste docenten met jaren praktijkervaring. Zij nemen je mee door de theorie en zetten je aan het werk. Zo ben je na afloop klaar voor een volgende stap in je carrière.

Programma van de opleiding Webredacteur

Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Redactie, Webredactie, Mediatraining, Schrijven voor het web en Journalistiek.

Verleidelijke SEO-proof copy schrijven, een doordachte contentstrategie opzetten, populaire social posts plaatsen, de gebruiksvriendelijkheid van je site bewaken: tijdens de opleiding Webredacteur leer je alle specialismen kennen die je nodig hebt om in het vak succesvol te zijn. Je wordt begeleid door enthousiaste docenten met jaren praktijkervaring. Zij nemen je mee door de theorie en zetten je aan het werk. Zo ben je na afloop klaar voor een volgende stap in je carrière.

Programma van de opleiding Webredacteur

Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

SEO-copywriting

College 1

  • Hoe werkt Google?
  • Wat betekent 'relevantie'?
  • Linkbuilding nieuwe stijl: dit is het, en daarom is het belangrijk
  • Tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken
  • Zo zet je een SEO-strategie op
  • Cases: waarom zijn bepaalde sites zo verschrikkelijk goed vindbaar?

College 2

  • Zo maak je een keyword-analyse
  • Oké, en waar laat je die woorden op je pagina?
  • Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google
  • De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid
  • Welke keyword-density moet je gebruiken?
  • Redigeertips: zo maak je een bestaande tekst snel SEO-proof
  • Afronding, vragen en evaluatie: laat je eigen teksten beoordelen door de groep of je docent

Webredactie

Dag 1

College 1

  • Wie is je doelgroep? In welke persona’s kun je deze onderverdelen?
  • Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving over te brengen of bezoekers te informeren?
  • Toptaken: wat doen de meeste bezoekers van je website?
  • Hoe gebruiksvriendelijk is je website? Je voert een simpel usability-onderzoek uit, waarbij andere deelnemers je testpanel zijn

College 2

  • Welke schrijfstijl gebruik je? Denk aan: informerend, activerend, conversie- of servicegericht
  • SEO: hoe zorg je dat je webteksten goed geïndexeerd worden door zoekmachines?

Dag 2

College 3

  • Je leert verschillende contentformats uitwerken
  • Hoe brief je beeldmakers als fotografen, videomakers, grafisch vormgevers en illustratoren?

College 4

  • Hoe maak je een goede contentplanning om ervoor te zorgen dat je contentplan wordt uitgevoerd?
  • Hoe bewaak je de tone of voice in tekst en beeld op je website met een stijlgids?

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.