Boek (inclusief e-book & tool) Tekststrategie 2020, effectief schrijven, presenteren en communiceren: tekstvoorbereiding en tekstanalyse met tekststrategie

Auteur:
Marian Stoppelenburg
Aantal pagina's:
Formaat:
Logo van Consonante Communicatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,5 Consonante Communicatie heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 11 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Wie zich verdiept in tekststrategie, ontdekt waarom een tekst niet effectief is en leert hoe dat probleem is op te lossen en te voorkomen. Daarmee maakt hij zijn lezers ‘blij’ en bereikt hij sneller zijn professionele en persoonlijke doelen.

'Tekststrategie 2020' is de nieuwste versie van het boek over de methode voor tekststrategie 'Drie Denkstappen naar Sterke Teksten'. Schaf je het gedrukte boek aan, dan ontvang je ook het e-book en de digitale tool TVF. Het e-book is ook los te koop via de website van Drie Denkstappen, www.tekststrategie.nl

Sterke, effectieve communicatie is NIET de verantwoordelijkheid van een Afdeling Communicatie. Alle zelfstandigen en professionals binnen een organisatie zijn in staat hun boodschap krachtig over te brengen als zij leren werken met tekststrategie.

Ben je professional, student of ondernemer en wil je je teksten versterken? Teksten voor offertes, presentaties, rapporten of 'gewoon' de tek…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Offertes schrijven, Schrijven, Presenteren, Communiceren en Brieven schrijven.

Wie zich verdiept in tekststrategie, ontdekt waarom een tekst niet effectief is en leert hoe dat probleem is op te lossen en te voorkomen. Daarmee maakt hij zijn lezers ‘blij’ en bereikt hij sneller zijn professionele en persoonlijke doelen.

'Tekststrategie 2020' is de nieuwste versie van het boek over de methode voor tekststrategie 'Drie Denkstappen naar Sterke Teksten'. Schaf je het gedrukte boek aan, dan ontvang je ook het e-book en de digitale tool TVF. Het e-book is ook los te koop via de website van Drie Denkstappen, www.tekststrategie.nl

Sterke, effectieve communicatie is NIET de verantwoordelijkheid van een Afdeling Communicatie. Alle zelfstandigen en professionals binnen een organisatie zijn in staat hun boodschap krachtig over te brengen als zij leren werken met tekststrategie.

Ben je professional, student of ondernemer en wil je je teksten versterken? Teksten voor offertes, presentaties, rapporten of 'gewoon' de teksten in je mailberichten en social media updates? Tekststrategie is de oplossing voor teksten in elke taal.

Met tekststrategie focus je op de ‘binnenkant‘ (onzichtbare keuzes) in plaats van op de ‘buitenkant‘ (zichtbare onderdelen) van een tekst. Een training tekststrategie vergroot daardoor het effect van teksten voor jou individueel en voor jou en de mensen met wie je samenwerkt.

Inhoud van het boek

In het boek ‘Tekststrategie, in drie denkstappen naar sterke teksten‘ ontdek je een praktische, eenvoudig leerbare methode voor tekststrategie. Je leert hierdoor effectief schrijven, presenteren en communiceren.

Je leert op een gestructureerde manier nadenken over een tekst, vóór je begint met schrijven. Deze methode van tekstvoorbereiding  is toepasbaar bij (her)schrijven, beoordelen en uitbesteden van alle soorten tekst in elke taal.

Versie 2020 van het boek (hardcover, 180 pagina’s) is ook leverbaar als e-book. Het boek is ‘lekker vlot leesbaar’ met veel illustraties en voorbeelden.

Dit boek bestaat uit 4 delen:

  1. theorie tekststrategie en toepassing in onderwijs en praktijk
  2. toelichting denkstappen aan de hand van een voorbeeld
  3. voorbeelden van de toepassing van de methode
  4. praktische tips bij de productie van teksten

Een verkorte versie is in het Engels beschikbaar via de website van tekststrategie.

Kwaliteit van dienstverlening en teksten

De verwachtingen van jouw klanten (opdrachtgevers, medewerkers, cliënten, leerlingen, leden, patiënten, abonnees, etc) ontstaan door de teksten die jij de wereld in slingert. Dat doe je via mailberichten, webteksten, offertes, persberichten, mailings, nieuwsbrieven, telefoongesprekken, presentaties, video's, plannen en rapporten. Al die teksten creëren verwachtingen.

Verwachtingen bepalen indirect de kwaliteitsbeleving van jouw ‘dienstverlening’ (K = P - V). Zorgvuldige tekstvoorbereiding is dus van levensbelang voor het succes van jouw activiteiten als professional, ondernemer, student of vrijwilliger.

Wat levert tekststrategie op?

Worstel je regelmatig met teksten? Steeds nieuwe versies? Lange discussies binnen jouw team over teksten? Dit is allemaal niet meer nodig als je leert werken met tekststrategie.

Tekststrategie zorgt voor sterke teksten. Tekststrategie leert je met andere ogen naar teksten te kijken. Je begrijpt ineens waaróm een tekst niet effectief is én je weet hoe je dat probleem oplost en voorkomt.

De gestructureerde aanpak van tekststrategie leidt tot effectieve teksten en daarmee tot blije lezers. Zo bereik jij eenvoudiger je professionele en persoonlijke doelen.

Een boek lezen is een passieve vorm van leren. Kies je voor een actieve vorm, kijk dan eens naar de Online Training (e-learning) of het Online Individueel Traject Tekststrategie.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Marian Stoppelenburg - trainer tekststrategie & sociaal ondernemer
Marian Stoppelenburg
trainer tekststrategie & sociaal ondernemer
9,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.