Adviseren vanuit een voorsprong

Niveau
Tijdsduur
Logo van Covalis ketenmanagement
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Covalis ketenmanagement heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 23 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

U bent superieur in uw vak en met uw materiekennis betekent u als inkoper, projectleider of andere specialist veel voor anderen. Als vakman bent u goed geschoold. Het adviseren komt er als uw tweede vak bij en dat wilt u beter kunnen.

Herkent u dit:

  • U krijgt niet altijd de uitkomst die u wenst
  • U werkt hard en soms lijkt het niet om de inhoud te gaan
  • U wilt uw effectiviteit verbeteren en zoekt dit in uw relatie met de klant
  • U dacht overeenstemming te hebben en toch op het laatst liep het anders
  • U bent op zoek hoe u weerstand kunt voorkomen
  • U wilt beter met klanten kunnen omgaan
  • U wilt steviger in uw schoenen staan als het een keer niet over de inhoud gaat
  • U wilt meer grip op het (k…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Adviesvaardigheden, Beïnvloeden, Consultancy, Gesprekstechnieken en Pitchen.

U bent superieur in uw vak en met uw materiekennis betekent u als inkoper, projectleider of andere specialist veel voor anderen. Als vakman bent u goed geschoold. Het adviseren komt er als uw tweede vak bij en dat wilt u beter kunnen.

Herkent u dit:

  • U krijgt niet altijd de uitkomst die u wenst
  • U werkt hard en soms lijkt het niet om de inhoud te gaan
  • U wilt uw effectiviteit verbeteren en zoekt dit in uw relatie met de klant
  • U dacht overeenstemming te hebben en toch op het laatst liep het anders
  • U bent op zoek hoe u weerstand kunt voorkomen
  • U wilt beter met klanten kunnen omgaan
  • U wilt steviger in uw schoenen staan als het een keer niet over de inhoud gaat
  • U wilt meer grip op het (klant)proces.

 

U leert het gehele adviestraject te regisseren:

  • het opbouwen van een effectieve klantrelatie: van entree tot exit
  • het bedienen van de vier communicatieniveau's
  • het schakelen tussen verschillende interventieniveau's, van inhoud naar proces
  • het aansluiten bij het klantsysteem en uw profilering als adviseur
  • het vergroten van de acceptatie van de eigen adviezen
  • het meenemen van de klant in uw werkproces
  • het tijdig signaleren en hanteren van weerstanden
  • het herkennen en regisseren van de fasen van een adviesproces
  • het overtuigend inzetten van de verschillende adviesstijlen waaronder confronteren en energie ontwikkelen
  • het herkennen en kiezen van advies- en klantrollen
  • het leren kennen van de eigen persoonlijke adviesstijl
  • het ontwikkelen en aanpassen van die stijl aan verschillende situaties
  • het afronden van klantrelatie omdat je zo altijd verder kunt.

U gaat in een veilige omgeving een actief persoonlijk programma door en experimenteert met uw eigen adviesstijl. U krijgt korte stukjes theorie uitgereikt, waar vervolgens mee wordt gewerkt in rollenspellen, simulaties en (eigen) praktijk oefeningen. Na de cursus heeft een goed inzicht in uw persoonlijke adviesstjl. U kent het effect van uw stijl op de klant en weet met welke vaardigheden u dit effect kan optimaliseren. U bent goed in staat om regie te nemen over uw eigen adviesproces!

 

Jouw persoonlijke programma ziet er als volgt uit:

Introductiedeel

  • Introductie programma en kennismaking
  • In kaartbrengen van uw leerwensen n.a.v. een vooropdracht
  • Hoe werkt het opbouwen van een effectieve klantrelatie? Van entree tot exit;
  • Afspraken maken en materiaal uitdelen

Dag 1: Entree maken in een adviesrelatie

  • Entree maken in een klantrelatie, wat is het doel van entree? Nul-meting entree vaardigheden? Hoe maak je entree?
  • Jezelf profileren en aansluiten
  • Communicatie op vier niveau's
  • Schakelen tussen verschillende interventie niveau's; van inhoud naar proces

Dag 2 Terugmelden in een adviesrelatie

  • Terugmelden; Wanneer? Waarom? Hoe?
  • De plaats van de terugmelding in het adviesproces
  • Basisstijlen van beïnvloeden w.o. confronteren, participeren en energie ontwikkelen
  • Weerstand: hoe te herkennen? Wat is de onderstroom?
  • Strategieën om met weerstand om te gaan
  • Delen van de diagnose: een afstemmingsproces
  • Opbouw van de diagnose
  • Onzekerheid en gebrek aan vertrouwen bij de klant, hoe er mee om te gaan?
  • Veranderingsbereidheid van de klant beïnvloeden
  •  De zekerheid van de klant als ingang om je communicatie af te stemmen

Dag 3: Exit maken in een adviesrelatie, belichten van eigen casuistiek en leerpunten oogsten

  • Terugblik eigen adviesproces
  • Rolopvatting van de (interne) adviseur en van de klant
  • De exitfase: Evalueren op 4 niveau's, aandacht voro de doorgaande relatie, meerwerk
  • Oefenen met de eigen (nog niet zo makkelijke) praktijksituatie.

 

Aanpak

Deze training is zeer dynamische en actieve gedragstraining. Korte visievormende introducties worden gevolgd door rollenspellen, afgewisseld met video opnames. U werkt in de training en tussen de trainingsdagen aan uw persoonlijke adviesstijl.

Certificaat

Na het volgen van de cursus ontvangt u een certificaat.

Datum, kosten en trainingslocatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Covalis ketenmanagement, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.