Design Thinking

Type product
Tijdsduur
Logo van Creating Insights Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Creating Insights Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 66 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Omschrijving
Veel maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, big data, robotisering en kunstmatige intelligentie gaan vandaag de dag sneller dan ooit. De klantvraag verandert en de concurrentie zit niet stil. Organisaties moeten hier op inspelen met nieuwe producten, diensten, business modellen, processen, organisatievormen en manieren van werken. Dit vraagt om aanpassingsvermogen en innovatiekracht. Niet alleen van organisaties, maar ook van mensen. Veel (financiële) professionals zien hun vakgebied en hun organisaties veranderen. Ze zullen hun vak, toegevoegde waarden en manieren van werken voor (interne) klanten continu moeten aanpassen, verfijnen en vernieuwen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Design Thinking, Lean, Lean Startup, Grafische Vormgeving en Domain-Driven Design (DDD).

Omschrijving
Veel maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, big data, robotisering en kunstmatige intelligentie gaan vandaag de dag sneller dan ooit. De klantvraag verandert en de concurrentie zit niet stil. Organisaties moeten hier op inspelen met nieuwe producten, diensten, business modellen, processen, organisatievormen en manieren van werken. Dit vraagt om aanpassingsvermogen en innovatiekracht. Niet alleen van organisaties, maar ook van mensen. Veel (financiële) professionals zien hun vakgebied en hun organisaties veranderen. Ze zullen hun vak, toegevoegde waarden en manieren van werken voor (interne) klanten continu moeten aanpassen, verfijnen en vernieuwen om toekomstbestendig te blijven.

Innovatietechniek
Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je dat jouw werk / output aansluit bij de behoeften en belevingswereld van jouw klant? Hoe kom je met nieuwe toegevoegde waarde of dienstverlening waar je klant zelf niet eens aan denkt? Hoe kom je tot meer verrassende, creatieve oplossingen?
In deze training maak je op praktische manier kennis met ‘Design Thinking’. Dit is een innovatietechniek voor het ontwerpen van nieuwe producten, diensten, oplossingen en zelfs complexe systemen.

“Design thinking helps a business or organization connect better with the people it serves. It matches people’s needs with what is technologically feasible and viable as business strategy or institutional policy. Design thinking is a way of being agile and flexible, putting people first in a world of change.”

In Silicon Valley past 30% van de start-ups design thinking toe. Corporates zoals Google, IBM en Procter & Gamble innoveren met design thinking. Ook onder publieke organisaties wordt design thinking steeds populairder.
In de training doorloopt u een mini-innovatieproces waarbij je diverse Design Thinking technieken toepast op een alledaagse case.
Stappen van het innovatieproces die worden doorlopen:
-Research: het verkrijgen van dieper inzicht in de (interne) klant
-Probleemidentificatie (re-framing van het vraagstuk)
-Ideeën genereren en selecteren
-Prototyping & testing
Voor elke stap ontvangen deelnemers concrete instructies.

Reflectie
Na het doorlopen van dit innovatieproces vindt er een reflectie plaats. Hierbij wordt stilgestaan bij de procesfasen, technieken, kernwaarden en kracht van design thinking. Tot slot wordt interactief besproken hoe je opgedane ervaringen kunt toepassen in jouw organisatie of werk. De volgende dag kun je Design Thinking direct gebruiken bij het vernieuwen van diensten of oplossingen voor jouw klanten of opdrachtgevers. Deze rollercoaster bootcamp is een echte aanrader als je praktische ervaring op wilt doen met design thinking.
Key words: high energy, high creativity, fun

De docent

Janne Vereijken begeleidt organisaties bij de totstandkoming van innovaties en met implementeren van innovatiemanagement. Ze vergroot de innovatiekracht van organisaties en begeleidt bij de ontwikkeling van nieuwe strategieën. Het doel is om veerkrachtige organisaties te creëren die in staat zijn om flexibel in te spelen op de kansen en bedreigingen die onze snel veranderende samenleving biedt. Daarnaast wordt Janne Vereijken regelmatig gevraagd als jurylid bij innovatiecompetities. Janne studeerde Algemene Cultuurwetenschappen (Radboud Universiteit Nijmegen), Strategie (Radboud Universiteit Nijmegen) en Bedrijfskunde (Radboud Universiteit Nijmegen). Haar kennis binnen deze verschillende gebieden zijn een unieke combinatie.

Incompany

We kunnen dit programma ook op maat organiseren. Dat is al een goede optie bij vijf of meer medewerkers. Afhankelijk van jouw wensen zetten we deze in om voor jou het optimale maatwerktraject te verzorgen (zowel online als klassikaal).

CIU: Kwaliteit, Praktijkgericht en Persoonlijk

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.