Kansspelproblematiek

Type product
Tijdsduur
Logo van Croan Consult

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Kansspelproblematiek

Doel
Het doel van de trainingen is kennis van kansspelproblematiek en gespreksvaardigheden te ontwikkelen, preventie om kansspelverslaving te voorkomen.

Inhoud
Basistraining module A, B en C

Module A

  • Eigen houding ten aanzien van problematiek: Hoe gastvrij kan ik zijn voor problematische spelers?
  • Typering spelers: recreatieve speler, winnende speler, verliezende speler, wanhopige speler;
  • Faseren van afhankelijkheid: recreatieve fase, winnende fase, problematische fase, verslavende fase;
  • Risicogroepen;
  • Vroegsignalering:
  • Kenmerken van problematische spelers;
  • Waarnemen en herkennen van problematische spelers;
  • Adviezen aan risicospelers.
  • Verslav…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kansspelproblematiek

Doel
Het doel van de trainingen is kennis van kansspelproblematiek en gespreksvaardigheden te ontwikkelen, preventie om kansspelverslaving te voorkomen.

Inhoud
Basistraining module A, B en C

Module A

  • Eigen houding ten aanzien van problematiek: Hoe gastvrij kan ik zijn voor problematische spelers?
  • Typering spelers: recreatieve speler, winnende speler, verliezende speler, wanhopige speler;
  • Faseren van afhankelijkheid: recreatieve fase, winnende fase, problematische fase, verslavende fase;
  • Risicogroepen;
  • Vroegsignalering:
  • Kenmerken van problematische spelers;
  • Waarnemen en herkennen van problematische spelers;
  • Adviezen aan risicospelers.
  • Verslaving en verslaafd gedrag:
  • Een ervaringsdeskundige aan het woord;
  • Afhankelijkheid volgens DSM IV;
  • Hulpverlening en hulpverlenende instanties.

Module B

  • Inleiding in communicatie en gespreksvaardigheden in relatie tot kansspelproblematiek;
  • Basisvaardigheden gespreksvoering kansspelproblematiek;
  • Model van gedragsverandering Prochaska en Diclemente;
  • Praktijksimulatie met acteur: oefenen van een bezoekersgesprek.

Module C

  • Preventiegesprekken;
  • Vaardigheden op het gebied van motiveren en overtuigen;
  • Toeleiden naar de zorg;

Eendaagse vervolgtraining

  • Opfrissen van kennis uit de basiscursus
  • Verslaving en hulpverlening
  • Gespreksvoering

Deelnemers

Aan elke training nemen maximaal 12 mensen deel, MBO en HBO niveau.

Aanbod

Aanbod op maat

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.