Motiverende gesprekstechnieken

Type product
Logo van Croan Consult

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Motiverende gesprekstechnieken

Hoe krijg je cliënten of patiënten met weerstand in beweging? Hoe kun je werken aan motivatie tot gedragsverandering bij lastige leerlingen?

Een training ‘Motiverende gesprekstechnieken’ is gericht op het aanleren van attitudes en vaardigheden om mensen te bewegen om zelf om hun gedrag te veranderen.

Doel
De deelnemers kennen de uitgangspunten van motiverende gespreksvoering en kunnen deze technieken toepassen in hun dagelijkse praktijk.

 Inhoud

  • Motivationeel model:
  • Stages of Behavior Change van Prochaska en Di Clemente:
  • Motiverende gesprekstechnieken:
  • Koppelen van de theorie aan de praktijkcasuïstiek.
  • Oefenen op alle onderdelen.
  • Terugkoppelen en …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Gesprekstechnieken, Communicatievaardigheden, Communicatieve vaardigheden, Gespreksvaardigheden en Socratisch.

Motiverende gesprekstechnieken

Hoe krijg je cliënten of patiënten met weerstand in beweging? Hoe kun je werken aan motivatie tot gedragsverandering bij lastige leerlingen?

Een training ‘Motiverende gesprekstechnieken’ is gericht op het aanleren van attitudes en vaardigheden om mensen te bewegen om zelf om hun gedrag te veranderen.

Doel
De deelnemers kennen de uitgangspunten van motiverende gespreksvoering en kunnen deze technieken toepassen in hun dagelijkse praktijk.

 Inhoud

  • Motivationeel model:
  • Stages of Behavior Change van Prochaska en Di Clemente:
  • Motiverende gesprekstechnieken:
  • Koppelen van de theorie aan de praktijkcasuïstiek.
  • Oefenen op alle onderdelen.
  • Terugkoppelen en bespreken van ervaringen, knelpunten en problemen;
  • Praktijksimulaties met acteur met oefenen van de basistechnieken en gespreksvaardigheden, de technieken en interventies plaatsen in het theoretisch kader van de motivatiecirkel en de fasen van gedragsverandering;
  • Reflectie en feedback.
  • theoretische en conceptuele achtergronden;  
  • uitgangspunten;
  • context van de het theoretisch model naar de praktijk.
  • gedrag behorende bij een bepaalde fase;
  • interventiemogelijkheden.
  • verbale en non-verbale gesprekstechnieken

Aanbod
Twee- of driedaagse training. Programma op maat

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.