Reflecteren in het Voortgezet Onderwijs

Niveau
Tijdsduur
Logo van CultuurCollege

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Er wordt van leerlingen in het VO verwacht dat ze al kunnen reflecteren. Helaas is dit vaak niet het geval. Vaak verzanden leerlingen en docenten in een herhaaldelijk evaluatie, zonder reflectie. De aanpak in de klas sluit vaak niet aan op het vermogen van de leerlingen. Dit is echter wel heel goed mogelijk, als je maar weet hoe! Zoek jij ook naar handvatten om wel zinvol te kunnen reflecteren met de leerlingen? Dan is deze training echt iets voor jou.

Algemene informatie

Doelgroep
Leerkrachten in alle klassen van het voortgezet onderwijs

Tijdsbesteding 
Contacturen/zelfstudie : 16 uur/± 9 uur

Programma

  • Vrijdag 19 januari 2018 van 9.00 tot 12.30 uur
  • Vrijdag 2 maart van 9.00 tot 12.30 u…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Er wordt van leerlingen in het VO verwacht dat ze al kunnen reflecteren. Helaas is dit vaak niet het geval. Vaak verzanden leerlingen en docenten in een herhaaldelijk evaluatie, zonder reflectie. De aanpak in de klas sluit vaak niet aan op het vermogen van de leerlingen. Dit is echter wel heel goed mogelijk, als je maar weet hoe! Zoek jij ook naar handvatten om wel zinvol te kunnen reflecteren met de leerlingen? Dan is deze training echt iets voor jou.

Algemene informatie

Doelgroep
Leerkrachten in alle klassen van het voortgezet onderwijs

Tijdsbesteding 
Contacturen/zelfstudie : 16 uur/± 9 uur

Programma

  • Vrijdag 19 januari 2018 van 9.00 tot 12.30 uur
  • Vrijdag 2 maart van 9.00 tot 12.30 uur 
  • Vrijdag 6 april van 9.00 tot 12.30 uur 
  • Vrijdag 18 mei van 9.00 tot 12.30 uur 

Doel van de training

Het doel van deze training is ontdekken wat reflecteren en leren met elkaar te maken hebben. Hoe een leerling het reflecterend vermogen ontwikkelt en waarbij begeleiding gewenst is. Alle deelnemers zijn aan het eind van de training vaardiger geworden in het faciliteren van het proces voor het ontwikkelen van het reflecterend vermogen bij de leerlingen.

De deelnemers hebben ontdekt:

  • Wat dit proces betekent voor een leerling, en voor de leerkracht.
  • Wanneer er reflectie plaatsvindt?
  • Welke link reflecteren heeft het met kunst?
  • Hoe de combinatie reflectie en kunst iets kan betekenen voor een leerproces in de ontwikkeling van een leerling?

Dit alles wordt vormgegeven aan de hand van de eigen casussen en eigen praktijkvoorbeelden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.