LEAN Yellow Belt: praktijkgerichte training - 1 dag In-company

Type product
Tijdsduur

LEAN Yellow Belt: praktijkgerichte training - 1 dag In-company

DOE Academy
Logo van DOE Academy

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Kwaliteitsmanagement (LEAN Yellow Belt)


Het belangrijkste van kwaliteitsmanagement (LEAN) is dat het moet gaan leven op de werkvloer en in het bedrijfsproces. Deze training zorgt er voor dat LEAN toegepast gaat worden op de plek waar het ook het meeste resultaat geeft. Deze training bestaat uit twee elementen. Een heldere en duidelijke uitleg over de theorie met ruime aandacht voor interactie in de groep. Het tweede element is de praktijksituatie van de cursist. Welke problematiek moet/kan worden opgelost met de technieken uit de LEAN toolbox. Kortom bestaande problemen worden beetgepakt voor een directe verbeterslag in de praktijksituatie.

Doelgroep
Alle medewerkers die betrokken zijn bij …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Lean Yellow Belt, Six Sigma, Lean, Lean Six Sigma en Lean Six Sigma Yellow Belt.

Kwaliteitsmanagement (LEAN Yellow Belt)


Het belangrijkste van kwaliteitsmanagement (LEAN) is dat het moet gaan leven op de werkvloer en in het bedrijfsproces. Deze training zorgt er voor dat LEAN toegepast gaat worden op de plek waar het ook het meeste resultaat geeft. Deze training bestaat uit twee elementen. Een heldere en duidelijke uitleg over de theorie met ruime aandacht voor interactie in de groep. Het tweede element is de praktijksituatie van de cursist. Welke problematiek moet/kan worden opgelost met de technieken uit de LEAN toolbox. Kortom bestaande problemen worden beetgepakt voor een directe verbeterslag in de praktijksituatie.

Doelgroep
Alle medewerkers die betrokken zijn bij kwaliteitsverbeteringen, optimalisatieprojecten of werkzaam bij een kleinere organisatie waar behoefte is aan verbetering van kwaliteit, optimalisatie en veiligheid.

Doel
De deelnemers krijgen inzicht in het totaalbeeld van het bedrijfsproces, de verspillingen hierin en hoe het bedrijfsproces beter en efficiënter kan worden.

Inhoud
Tijdens de training worden tijdens het theorie- en praktijkgedeelte de volgende onderwerpen behandeld:

         LEAN

  • Optimaliseren van het bedrijfsproces in samenwerking met de medewerkers
  • Slimmer en efficiënter werken op de werkvloer (a.h.v. 5S)*

    Theorie
  • Wat is LEAN: betekenis, belangrijke onderdelen, doel en voordelen
  • Wat is 5S: betekenis, doel en voordelen
  • De 5 wetten van Six Sigma (een methode ter verbetering van een proces d.m.v. meten)
  • LEAN tools om bedrijfsprocessen en onderdelen daarvan inzichtelijk te maken
  • Hoe 5S toe te passen op eigen werkplek: wat is het doel?
  • Wat zijn de verspillingen en de verbeteringen in het eigen bedrijfsproces + tips

    Praktijk
  • Kwaliteit van het huidige bedrijfsproces: inzicht verkrijgen in het bedrijfsproces en knelpunten/verspillingen benoemen (procesanalyse)
  • Visualiseren van bedrijfsproces d.m.v. uittekenen, analyseren en inzichtelijk maken
  • Visualiseren van onderdelen van het bedrijfsproces en eigen werkproces
  • Doornemen checklist verspillingen en verbeteringen
  • Het geleerde direct kunnen toepassen in de praktijk d.m.v. een eindpresentatie met voorgestelde verbeteringen aan leidinggevende

* Voor een optimale voorbereiding is het van belang om met de leidinggevende de         leerdoelen af te stemmen.

Tijdsduur
Cursusduur: één dag per groep.

Deelnemers
Aantal deelnemers: maximaal 8 personen.

 
Certificaat
Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist digitaal een persoonlijk certificaat met betrekking tot de vergaarde kennis op het gebied van kwaliteitsmanagement (d.m.v. LEAN Yellow Belt).

Resultaat
Deelname aan de training geeft meer inzicht in de bedrijfsprocessen en geeft tools om hier kritisch naar te kijken. De training geeft de basis voor verbeteringen van kwaliteit, verlichting van processen en een hogere kwalitatieve output. Er is meer betrokkenheid en bewustwording van verantwoordelijkheid.


Niveau 

VMBO/MBO/HBO

Borging
Na de training is er een vorm van borging door middel van een telefonisch consult voor elke deelnemer.

R.O.I.
Deze éénmalige trainingsdag verdient zichzelf terug door meer betrokkenheid en draagvlak van de medewerkers. Zij zetten zich in om de verbetertrajecten, behandeld tijdens de training en eventuele volgende trajecten, te doen slagen.


Unieke training

  1. Sluit aan op de eigen praktijk en geeft direct aanzet tot verbetertrajecten op de eigen werkvloer.
  2. Nog tijdens de lesdag worden (minimaal 5) verbetertrajecten uit de eigen praktijk benoemd en verder uitgewerkt.
  3. Aan het einde van de dag een complete lijst met verbetertrajecten, verdeeld over 4 categorieën en volgorde van afhandeling. Visueel gemaakt door middel van een A3 project (welke ook wordt behandeld in de stof).
  4. Focus op de medewerker, zijn gedrag en commitment.
  5. De medewerker krijgt begrip van andere werkprocessen in de organisatie.

    De training bestaat uit één dag en kan overdag of in de avond worden ingepland.

Startdata
De training is aan te vragen vanaf 1 september t/m 31 december 2022.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.