Communicatietraining: Er zijn géén vervelende klanten...
Beschrijving
Klanten worden nog wel eens als vervelend ervaren. De vraag is of zij echt wel zo vervelend zijn... Ze hebben niet voor niets voor uw product of dienst gekozen. Daar is niets vervelends aan toch? En vindt de klant zichzelf vervelend? Waarschijnlijk niet.. Toch ervaart uw medewerker de klant soms als vervelend. Uiteindelijk gaat het erom dat de klant én de medewerker het gesprek met een goed gevoel afsluit. Hoe? Tijdens deze training krijgt u hierop antwoord.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Filters: Onze communicatie wordt onbewust gestuurd door sterke onbewuste filters. Filters die we steeds inzetten waardoor het kan voorkomen dat de medewerker op een andere golf- lengte als de…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Klanten worden nog wel eens als vervelend ervaren. De vraag is of zij echt wel zo vervelend zijn... Ze hebben niet voor niets voor uw product of dienst gekozen. Daar is niets vervelends aan toch? En vindt de klant zichzelf vervelend? Waarschijnlijk niet.. Toch ervaart uw medewerker de klant soms als vervelend. Uiteindelijk gaat het erom dat de klant én de medewerker het gesprek met een goed gevoel afsluit. Hoe? Tijdens deze training krijgt u hierop antwoord.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Filters: Onze communicatie wordt onbewust gestuurd door sterke onbewuste filters. Filters die we steeds inzetten waardoor het kan voorkomen dat de medewerker op een andere golf- lengte als de klant kan zitten. En dan maakt uw klant ook nog eens gebruik van eigen filters...
Onze zintuigen geven per seconde twee miljoen stukjes informatie aan ons door, ons bewuste kan maar 5 tot 9 stukjes verwerken. Er wordt dus nogal wat informatie gefilterd. Dit proces gaat grotendeels onbewust.
Het resultaat na deze training:
- U weet welke filters u gebruikt bij een gesprek en welke de klant.
- U weet welke invloed filters (verbaal én nonverbaal) kunnen hebben tijdens een gesprek.
- U weet uw klant sneller te begrijpen en de klant u.
Communicatie voorkeursystemen: Goede communicatie komt tot stand als er een verbinding is tussen de medewerker en uw klanten. Zelfs als het doel gelijk is hoeft dat nog niet te betekenen dat de communicatie automatisch goed zal verlopen. Vaak bedoelen we precies hetzelfde maar wordt dit op een andere manier overgebracht waardoor er een communicatie storing ontstaat. We zijn snel geneigd dit bij de ander neer te leggen; “hij/zij begrijpt me niet” er kan zelfs irritatie ontstaan waardoor de klant als vervelend wordt ervaren.
Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur van communiceren. Dit is voor een groot deel aangeboren en zal ook niet veranderen. Wanneer we weten welk systeem (er zijn er 4) wij zelf het liefst gebruiken én het systeem van de ander herkennen dan zal dit veel communicatiestoringen verklaren wat weer zal bijdragen tot een ontspannen communicatie zonder onnodige ruis.
Het resultaat na deze training:
- U weet met welke voorkeur u communiceert.
- U weet de voorkeur van de klant eenvoudig te herkennen.
- U weet uw communicatie eenvoudig aan te laten sluiten bij de klant, met als resultaat een tevreden klant.
- U weet welke vier pijlers essentieel zijn bij effectief communiceren.
- U weet hoe u op ontspannen wijze de controle over het gesprek behoudt.
Overige informatie:
Deze trainingen zijn voor iedereen toegankelijk, concreet en direct toepasbaar in de praktijk. Wij maken tijdens de trainingen géén gebruik van rollenspellen. Wel zullen er een aantal leerzame en effectieve oefeningen gedaan worden.
Tijdens onze trainingen zult u worden bijgestaan door een gecertificeerde ervaren trainer met als specialiteit communicatievaardigheden.
Zakelijk:
- Deze communicatie training bieden wij u deze aan voor groepsprijs van 1300 Euro exclusief BTW, externe locatie en inclusief trainingsmap. Deze prijs is voor een groep t/m 12 deelnemers, voor elke extra deelnemer wordt 100 euro in rekening gebracht.
- Deze training duurt één dag.
- Mogelijkheden voor tijden: ochtend, middag, avond of zaterdag.
- Datum: in overleg.
- Locatie: Bij u intern of op en externe locatie.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.