De Kracht van het Beeld

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van [De Redactie] Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 [De Redactie] Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Monnickendam
26 aug. 2019

Beschrijving

Training De kracht van het beeld

Hoe zet je krachtige beelden neer en hoe brief je? Hoe beargumenteer je je beeldkeuzes in plaats van ‘kiezen op gevoel’? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe selecteer je de juiste foto voor je doel en je doelgroep? En via welke techniek visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als spaarrente of bodemsanering op een manier die spannend en verrassend is in plaats van een cliché?

Voor deelnemers is deze training van 2 dagen vaak letterlijk een eyeopener, omdat beeldwetten in hoge mate universeel zijn en zowel gelden voor online als printuitingen. In deze training krijg je grip…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Communiceren, Google Analytics, Gamification en Neuromarketing.

Training De kracht van het beeld

Hoe zet je krachtige beelden neer en hoe brief je? Hoe beargumenteer je je beeldkeuzes in plaats van ‘kiezen op gevoel’? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe selecteer je de juiste foto voor je doel en je doelgroep? En via welke techniek visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als spaarrente of bodemsanering op een manier die spannend en verrassend is in plaats van een cliché?

Voor deelnemers is deze training van 2 dagen vaak letterlijk een eyeopener, omdat beeldwetten in hoge mate universeel zijn en zowel gelden voor online als printuitingen. In deze training krijg je grip op wat goed en krachtig beeld is en neem je afscheid van de mooi/lelijk discussie. Je leert dat sterk beeld niet duur hoeft te zijn. En hoe je tekst-beeld valkuilen omzeilt (‘aap eet banaan’) en in plaats daarvan kunt zorgen voor een 1 + 1 = 3 effect waarbij tekst en beeld elkaar versterken. Trainer Wim Honders geeft alvast een aantal tips rondom beeldredactie.

Wat je kunt na de training De kracht van het beeld

  • Beeld kiezen dat niet alleen binnenkomt, maar ook beklijft
  • Ingewikkelde of abstracte begrippen visualiseren
  • Je keuze voor bepaald beeld beargumenteren
  • Beeld kiezen met de meeste impact
  • Een combinatie van tekst en beeld maken die je boodschap versterken

Wat kan je van de training De kracht van het beeld verwachten

  • Beeldwetten
  • Visuele inspiratie
  • Visuele distantie & impact
  • Beeld: print & online
  • Beeldkeuze en beeldbetekenis
  • Visual storytelling (tips & tricks)
  • Praktische tips en oefeningen

Voor wie is de training bedoeld?

  • Redacteuren en journalisten die werken voor een krant, tijdschrift, social media of een webredactie.
  • Iedereen die werkzaam is voor een communicatieafdeling of een bedrijfsredactie.
  • Iedereen die als medewerker professioneel betrokken is bij het selecteren, bedenken, briefen en/of zelf maken van beeld.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem naar de training een voorbeeld van ‘goed beeld’ en een voorbeeld van ‘slecht beeld’ mee
  • Als je digitale afbeeldingen als voorbeeld wil laten zien is het handig om een laptop of tablet mee te nemen.

Het is ook mogelijk om onze cursussen en workshops als incompany training te boeken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met [De Redactie] Trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.