De kracht van het beeld

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

De kracht van het beeld

De Redactie Trainingen
Logo van De Redactie Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 De Redactie Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 32 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRegio Utrecht
2 okt. 2023 tot 9 okt. 2023
Toon rooster
event 2 oktober 2023, 09:30-16:30, Regio Utrecht, De kracht van het beeld- dag 1
event 9 oktober 2023, 09:30-16:30, Regio Utrecht, De kracht van het beeld- dag 2
placeRegio Amsterdam
25 mrt. 2024 tot 1 apr. 2024
Toon rooster
event 25 maart 2024, 09:30-16:30, Regio Amsterdam, De kracht van het beeld- dag 1
event 8 april 2024, 09:30-16:30, Regio Amsterdam, De kracht van het beeld- dag 2

Beschrijving

De kracht van het beeld

Creëer impact met het juiste beeld. In deze inspirerende training leer je van Wim Honders je beeldkeuzes beargumenteren en spannende en verrassende beelden kiezen zonder in clichés te vervallen.

Training De kracht van het beeld

Hoe zet je krachtige beelden neer en hoe brief je deze? Hoe beargumenteer je je beeldkeuzes in plaats van ‘kiezen op gevoel’? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe selecteer je de juiste foto voor je doel en je doelgroep? En via welke techniek visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als ‘spaarrente’ of ‘bodemsanering’ op een manier die spannend en verrassend …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Merkontwikkeling, Brand Management, NIMA Marketing-B, Mediaplanning en Marktonderzoek.

De kracht van het beeld

Creëer impact met het juiste beeld. In deze inspirerende training leer je van Wim Honders je beeldkeuzes beargumenteren en spannende en verrassende beelden kiezen zonder in clichés te vervallen.

Training De kracht van het beeld

Hoe zet je krachtige beelden neer en hoe brief je deze? Hoe beargumenteer je je beeldkeuzes in plaats van ‘kiezen op gevoel’? Welke wetten zorgen ervoor dat een cover, homepage, voorpagina, flyer of affiche opvalt en onthouden wordt? Hoe selecteer je de juiste foto voor je doel en je doelgroep? En via welke techniek visualiseer je een abstracte, vaak gortdroge term als ‘spaarrente’ of ‘bodemsanering’ op een manier die spannend en verrassend is in plaats van cliché? Je leert het allemaal in de tweedaagse training De kracht van het beeld.

Wat je kunt na de training

  • Beeld kiezen dat niet alleen binnenkomt, maar ook beklijft.
  • Ingewikkelde of abstracte begrippen visualiseren.
  • Je keuze voor bepaald beeld beargumenteren.
  • Beeld kiezen met de meeste impact.
  • Een combinatie van tekst en beeld maken die je boodschap versterken.

Wat je van de training De kracht van het beeld kunt verwachten

Voor deelnemers is deze training vaak letterlijk een eyeopener, omdat beeldwetten in hoge mate universeel zijn en zowel gelden voor online als printuitingen. Je krijgt grip op wat goed en krachtig beeld is en neemt afscheid van de mooi/lelijk discussie. Je leert dat sterk beeld niet duur hoeft te zijn. Hoe je tekst-beeld valkuilen omzeilt (‘aap eet banaan’) en in plaats daarvan kunt zorgen voor een 1 + 1 = 3 effect, waarbij tekst en beeld elkaar versterken. De training gaat dieper in op de volgende onderwerpen:

  • beeldwetten
  • visuele inspiratie
  • visuele distantie & impact
  • beeld: print & online
  • beeldkeuze en beeldbetekenis
  • visual storytelling (tips & tricks)

Naast praktische tips en oefeningen word je aangespoord om je eigen blad of site te laten zien, en de beelden die daar worden gebruikt tegen het licht te houden.

Voor wie is de training bedoeld?

  • Je bent beeldredacteur, redacteur of journalist voor een krant, tijdschrift, social media of een webredactie.
  • Je bent werkzaam voor een communicatieafdeling of een bedrijfsredactie.
  • Iedereen die professioneel betrokken is bij het selecteren, bedenken, briefen en/of zelf maken van beeld.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem een voorbeeld van ‘goed beeld’ en een voorbeeld van ‘slecht beeld’ mee naar de training.
  • Als je digitale afbeeldingen als voorbeeld wilt laten zien is het handig om een laptop of tablet mee te nemen.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Incompany training De kracht van het beeld

Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

Het is ook mogelijk om onze cursussen en workshops als incompany training te boeken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.