Zakelijk schrijven - Vriendelijk en duidelijk chatten

Soort locatie
Totale lesduur

Beschrijving

Chatten is booming! Laagdrempelig en snel… precies wat de klant wil. Maar hoe zorg je ervoor dat je ook via chat de juiste toon en klantgerichtheid kiest? Dat je snel tot de kern komt? En dat je de regie houdt? Een chat is geen mail en geen gesprek, maar een combinatie daarvan. Het vraagt snelheid van je; je kunt het je niet veroorloven om lang over je zinnen na te denken. In deze training krijg je tips over een lezersgerichte opbouw van je chat. En hoe je klantvriendelijk en helder blijft. En het blijft niet bij tips. Je gaat zelf aan de slag, met je eigen voorbeeldcasussen. Het resultaat: veel meer houvast voor een goede chat, zodat de klant met een tevreden gevoel achterblijft. Onderschei…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Chatten is booming! Laagdrempelig en snel… precies wat de klant wil. Maar hoe zorg je ervoor dat je ook via chat de juiste toon en klantgerichtheid kiest? Dat je snel tot de kern komt? En dat je de regie houdt? Een chat is geen mail en geen gesprek, maar een combinatie daarvan. Het vraagt snelheid van je; je kunt het je niet veroorloven om lang over je zinnen na te denken. In deze training krijg je tips over een lezersgerichte opbouw van je chat. En hoe je klantvriendelijk en helder blijft. En het blijft niet bij tips. Je gaat zelf aan de slag, met je eigen voorbeeldcasussen. Het resultaat: veel meer houvast voor een goede chat, zodat de klant met een tevreden gevoel achterblijft. Onderscheid je hierin van de concurrent; maak het verschil!

Wat komt aan bod in de training Vriendelijk en duidelijk chatten?

• Je leert een goede basisstructuur voor een duidelijk chatgesprek.
• Je leert hoe je de regie houdt en snel tot de kern komt.
• Je leert klantvriendelijk te formuleren.
• Je leert schrijven voor lezers met taalniveau B1.
Goed om te weten
• Je levert zelf een tekst of casus aan waar je mee aan de slag gaat.
• Je krijgt een checklist mee naar huis.
• Je kunt na afloop vragen om een eindredactie of persoonlijk borgingstraject van de trainer.

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die voor zijn of haar werk moet chatten en daar graag een betere basis voor wil leggen. Omdat chatten een nieuwe communicatievorm is die tussen een gesprek en een e-mail in ligt, vraag het nieuwe vaardigheden van je.

Het is ook mogelijk om onze cursussen en workshops als incompany training te boeken.

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneren wij € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.