Actief Luisteren - Tussen de regels door luisteren en anderen beter begrijpen

Type product
Logo van Debatrix

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Leer beter luisteren en anderen beter begrijpen.

Actief luisteren is zonder twijfel de belangrijkste vaardigheid om goed te kunnen overtuigen. Helaas is goed luisteren lastiger dan het lijkt: veel mensen horen wel wat iemand zegt, maar luisteren niet echt — laat staan dat ze de ander begrijpen. Deze training in beter leren luisteren geeft je het inzicht in verschillende manieren van luisteren en behandelt technieken om anderen beter te verstaan en begrijpen. Je leert hoe je voorkomt dat jouw aannames en oordelen je in de weg zitten. Je leert effectieve gesprekstechnieken om gericht door te vragen zodat anderen je meer willen vertellen. En je leert tussen de regels door te luisteren naar de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Leer beter luisteren en anderen beter begrijpen.

Actief luisteren is zonder twijfel de belangrijkste vaardigheid om goed te kunnen overtuigen. Helaas is goed luisteren lastiger dan het lijkt: veel mensen horen wel wat iemand zegt, maar luisteren niet echt — laat staan dat ze de ander begrijpen. Deze training in beter leren luisteren geeft je het inzicht in verschillende manieren van luisteren en behandelt technieken om anderen beter te verstaan en begrijpen. Je leert hoe je voorkomt dat jouw aannames en oordelen je in de weg zitten. Je leert effectieve gesprekstechnieken om gericht door te vragen zodat anderen je meer willen vertellen. En je leert tussen de regels door te luisteren naar de bedoelingen, zorgen en wensen van je gesprekspartner. Want of je nu consultant, verkoper of politicus bent: goed luisteren is de basis van je vak!

Resultaat van de training actief luisteren

Na deze intensieve training in goed luisteren heb je het inzicht en de vaardigheden om beter te luisteren. Het resultaat van deze luistertraining:

  • je kent de tien meest irritante luistergewoonten;
  • je bent effectiever in je werk doordat je gesprekspartners beter leert begrijpen;
  • jouw gesprekspartners merken dat je beter luistert;
  • je kent de vier belangrijkste luisterstijlen en weet wanneer je deze kunt toepassen;
  • je weet hoe je voorkomt dat jouw aannames en oordelen je in de weg zitten bij het luisteren;
  • je neemt de verbale en non-verbale communicatie van je gesprekspartners goed waar en weet daar effectief op in te spelen;
  • je bent in staat om tussen de regels door te luisteren naar de bedoelingen, zorgen en wensen van je gesprekspartner;
  • je hebt inzicht in je eigen luisterstijl en persoonlijke valkuilen.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor iedereen die beroepsmatig regelmatig gesprekken voert en beter wil leren luisteren. Meer specifiek: consultants, verkopers, account managers, leidinggevenden, journalisten en politici.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.