ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement (ook Live Online) examen verplicht!
"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke samenvatting van de ITIL boeken. De locatie is goed bereikbaar, maar kan wel een opknapbeurt gebruiken. Ik denk dat je met een verfbeurt het al wat inspirerender maakt." - 17-09-2015 06:23
"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke… alles lezen - 17-09-2015 06:23
Startdata en plaatsen
placeamsterdam of virtueel / live online apr. 2021 |
placeamsterdam of virtueel / live online mei. 2021 |
placeamsterdam of virtueel / live online jun. 2021 |
Beschrijving
Wij zijn pas tevreden als u het bent !
Inhoud van de training
In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het plannen van de hoofdactiviteiten voor de processen Service Level Management en Financial Management; Het plannen van de uitwisseling van relevante informatie voor het managen van de Service Offerings and Agreement processen;
het initiëren van acties om ervoor te zorgen dat de hoofdactiviteiten in de Service Offerings and Agreement processen voldoen aan de vastgestelde doelstellingen; Het rapporteren over effectiviteit en efficiency van de activiteiten binnen de Service Offerings and Agreement processen; Het organiseren van de uitwisseling van relevante informatie met andere processen; Het verstrekken van informa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij zijn pas tevreden als u het bent !
Inhoud van de training
In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het plannen van de hoofdactiviteiten voor de processen Service
Level Management en Financial Management; Het plannen van de
uitwisseling van relevante informatie voor het managen van de
Service Offerings and Agreement processen;
het initiëren van acties om ervoor te zorgen dat de
hoofdactiviteiten in de Service Offerings and Agreement processen
voldoen aan de vastgestelde doelstellingen; Het rapporteren over
effectiviteit en efficiency van de activiteiten binnen de Service
Offerings and Agreement processen; Het organiseren van de
uitwisseling van relevante informatie met andere processen; Het
verstrekken van informatie over Service Level Management en
Financial Management voor IT Services aan andere IT Service
Managementprocessen, gebruikers en leveranciers; Het onderhouden
van de procedures van de service offerings and agreement processen;
Het maken van Service Level afspraken met de klant en alle hiervoor
benodigde voorbereiding: Service Level Requirements en input van
andere processen; Het monitoren en tracken van Servicel Level
agreements en de rapportage naar de klant; Het financieel
onderbouwen van beslissingen en Financial management integreren bij
de support en delivery processen; Het maken van financiële
berekeningen over de dienstverlening aan de klantenorganisatie;
Interne rapportages omzetten en evalueren naar een Service Level
rapportage voor de klant; het bewaken en verbeteren van de Service
Offerings and Agreement processen; Het voorstellen van
verbeteringen op basis van de resultaten van monitoring en reviews
het plannen en uitvoeren van audits van afspraken, van financiële
plannen en van berekeningen en omgang met de klant reguleren.
U kunt deze training nu ook Live Online vanuit huis volgen met (bijna) alle voordelen van beide situaties:
- U kunt vragen stellen
- De trainer zal u uitdagen om uw begrip te testen
- U heeft contact met medecursisten die zowel in de klas zitten als zelf ook thuis zijn.
- U hoeft niet te reizen
- …
Het enige dat u mist is onze lekkere koffie!
Doelgroep
Dit is een module voor professionals die te maken hebben met
(commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service
Management. Gedegen Service Level Agreements (SLA’s) en contracten
met leveranciers voorkomen misverstanden en waarborgen een
vlekkeloze levering van diensten op termijn.
Voorkennis en niveau
ITIL® Foundation of ITIL® Foundation Bridge.
Duur
4 dagen, optioneel kan op de 4e dag ter afsluiting examen gedaan
worden.
Examenonderwerpen
Introductie Service Management op basis van ITIL®; Doelen,
begrippen en processen van de serviceproductie fase; Het effectief
opstellen van een service portfolio; Het opstellen van
servicecatalogus; De belangrijke elementen uit Service Level
Agreement (SLAs); De wijze waarop effectieve SLAs uw organisatie
kunnen versterken; Het inrichten van een strategische IT
inkooporganisatie (Supplier Management); Het managen van de
(interne of extern) klant door Demand Management; De wijze waarop
structureel demand management u kan helpen in de planning; De match
tussen supplier- en demand management.
Examen
Multiple-choice examen, 90 minuten, gesloten boek.
28 punten nodig om te slagen (van de 40 beschikbare punten).
"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke samenvatting van de ITIL boeken. De locatie is goed bereikbaar, maar kan wel een opknapbeurt gebruiken. Ik denk dat je met een verfbeurt het al wat inspirerender maakt." - 17-09-2015 06:23
"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke… alles lezen - 17-09-2015 06:23
"Goede training met een goede sillabus en naslagmateriaal. Ook was er voldoende examentraining beschikbaar. Locatie redelijk en goed bereikbaar." - 14-02-2013 13:52
"Goede training met een goede sillabus en naslagmateriaal. Ook was er voldoende examentraining beschikbaar. Locatie redelijk en goed bereikba… alles lezen - 14-02-2013 13:52
"Dit was een prima training, die ik heb gevolgd op het kantoor van D-ICT in Amsterdam. De trainer beheerste de stof goed en kon deze helder overbrengen. Ook de rest van het team was erg sympatiek en hartelijk. Een aanrader dus." - 30-11-2012 09:49
"Dit was een prima training, die ik heb gevolgd op het kantoor van D-ICT in Amsterdam. De trainer beheerste de stof goed en kon deze helder o… alles lezen - 30-11-2012 09:49
"Praktisch ingestelde training met veel voorbeelden, checklists etc...
Trainer is ook echt een consultant die veel ervaring heeft op de diverse onderwerpen. Ik was onzeker over het examen, maar ben ruim geslaagd!
Bijzonder sympathiek team, je voelt je gelijk thuis. Mijn dank aan iedereen, ik ga bij mijn collega's op kantoor ff opscheppen over mn behaalde certificaat!!!
" - 08-09-2010 20:35
"Praktisch ingestelde training met veel voorbeelden, checklists etc... Trainer is ook echt een consultant die veel ervaring heeft op de diver… alles lezen - 08-09-2010 20:35
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.