Content specialist training - Online marketing

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Rosa Romeyn
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Douro Media
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Douro Media heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 521 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRosmalen (direct aan station + gratis parkeren)
18 nov. 2020
placeStaan de gewenste trainingsdatums en/of locatie er niet tussen? In nader overleg bepalen wij graag andere trainingsdatums en/of verzorgen wij incompany trainingen
jan. 2021

Beschrijving

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,7 uit > 510 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid

De content specialist training is een 5-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in (1) contentstrategie, (2) contentmarketing en (3) storytelling.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘content specialist’ en kun je onder andere een contentstrategie opstellen die in lijn is met je organisatie, content publiceren en optimaliseren en sterke teksten schrijven op basis van krachtige verhalen.

Opbouw van de training

De content specialist training bestaat uit vijf trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:

  • Contentstrategie training
  • Contentmarketing training
  • Storytelling training

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Online marketing, Google Analytics, Gamification en Neuromarketing.

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,7 uit > 510 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid

De content specialist training is een 5-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in (1) contentstrategie, (2) contentmarketing en (3) storytelling.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘content specialist’ en kun je onder andere een contentstrategie opstellen die in lijn is met je organisatie, content publiceren en optimaliseren en sterke teksten schrijven op basis van krachtige verhalen.

Opbouw van de training

De content specialist training bestaat uit vijf trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:

  • Contentstrategie training
  • Contentmarketing training
  • Storytelling training

Contentstrategie (dag 1 en 2)

Leer tijdens de eerste twee dagen hoe je de strategie van je content bepaalt. Kijk naar het grote geheel en leer o.a. hoe je content in lijn kan brengen met de doelen van je organisatie en hoe je aan de slag kan met een contentkalender.

Direct resultaat

  • Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en deze toepassen.
  • Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI’s.
  • Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
  • Je leert draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training met je contentstrategie aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 1

  • Introductie contentstrategie.
  • Contentstrategie vs. content design.
  • Onderdelen van een goede contentstrategie.
  • Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
  • De grootste valkuilen: vergeet de nadruk op strategie niet!
  • Content maturity model: wat is het en hoe pas je het toe?
  • Hoe zet je een strategie op? Welke doelen wil jouw organisatie behalen?
  • Het hoe en waarom van content: waarom publiceert jouw organisatie content?
  • Het overwinnen van obstakels: de olifant in de kamer.
  • Meenemen van stakeholders en creëren van draagvlak.

Dag 2

  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen.
  • Uitvoeren van een content audit.
  • Bepalen van contenttypen.
  • Structuur aanbrengen op diverse niveaus (van tekst tot aan eigenaarschap).
  • Strategische stappen uitzetten, monitoren en continueren.
  • Inzet van gebruikersonderzoeken.
  • Inrichten van een effectieve contentkalender.
  • Meten en bijsturen.
  • Tools die ondersteuning bieden.
  • Professionaliseren van redactieprocessen en redactierichtlijnen.

Contentmarketing (dag 3 en 4)

Wanneer de contentstrategie bepaalt is, ga je aan de slag met het het vermarkten van je content. Hoe maak je content aantrekkelijk, helder en effectief? Dat leer je tijdens dag 3 en 4.

Direct resultaat

  • Je kunt consistente en creatieve content creëren op allerlei kanalen.
  • Je leert wat kwalitatieve en effectieve content is en kunt deze voor ieder doel creëren.
  • Je kunt content op continue basis optimaliseren en efficiënt laten vermenigvuldigen.
  • Je leert een uitgebreide contentmarketingstrategie opzetten.
  • Je kunt storytelling inzetten in je contentmarketingstrategie.
  • De training geeft je tools, actuele kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 3

  • Introductie contentmarketing.
  • Modellen en vormen.
  • Contenttypes.
  • Wat heeft liefde met contentmarketing te maken?
  • De nieuwste trends en inspirerende voorbeelden.
  • Behoeftes van je doelgroepen.
  • Doel van je contentmarketingstrategie.
  • Buying journey en contentmapping.
  • KPI’s en de te behalen marketingdoelen.
  • Kanaalkeuze.

Dag 4

  • Draagvlak creëren.
  • Vergeet e-mail niet!
  • Storytelling: hoe pas je dat toe in contentmarketing?
    – Werken als een journalist.
    – Zoek de essentie van verhalen en speel met turning points.
    – Speel met perspectieven.
    – Gebruik echte personen (en niet alleen persona’s).
    – Gebruik een storytellingcanvas.
  • Contentcreatie en contentmapping.
  • Campagnes.
  • Content life cycle.
  • Onmisbare tools.
  • Jouw rol als contentmarketing specialist vs. andere disciplines (UX/data/SEO).
  • Persoonlijk stappenplan.

Storytelling (dag 5)

Met goede teksten en krachtige verhalen maak je je organisatie pas onderscheidend en aantrekkelijk. Tijdens deze laatste dag ga je hiermee aan de slag en leer je hoe je mensen kan verbinden met je merk of organisatie.

Direct resultaat

  • Je leert verhalen herkennen in je business.
  • Je leert wat de impact van verhalen is en waarom deze makkelijk viral gaan.
  • Je leert hoe en op wat voor manier je verhalen ontwerpt.
  • Je leert denken in beelden, in woorden en dat te verbinden met business.
  • Je krijgt handvatten hoe je met jouw (business)verhaal mensen in bewegen brengt en hoe je ze met verhalen verbindt.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training en daarna met je (business)verhaal aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 5

  • Introductie storytelling.
  • Structuur en elementen van een verhaal.
  • Het verschil tussen storytelling, story design en story doing.
  • De werking van dynamic of emotion (en de reis van de held).
  • Het effect van verhalen en hoe deze worden ontvangen.
  • De zoektocht naar verhalen en aspecten waar je op kunt letten.
  • Het vertalen van het DNA van je business of een organisatie in een verhaal.
  • De essentie van verhalen en hoe je turning points toepast om het extra spannend te maken.
  • Omgaan met verschillende perspectieven en de overeenkomst met persona’s en je doelgroepen.
  • Het doel van een verhaal: wanneer en hoe pas je het toe.

Doelgroep

Wil je aan de slag met content of je hierin verder verdiepen? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld

Voorkennis

Voorkennis is niet noodzakelijk.

Praktische informatie

  • Duur: 5 dagen (10:00 - 16:00 uur).
  • Groepsgrootte: minimaal 2 personen, maximaal 6 personen.
  • Kosten: € 2.475,- (excl. BTW) all-in prijs.
  • Locatie: Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren).
  • Drinken en lunch wordt verzorgd.
  • Training kan ook tegen meerprijs incompany worden verzorgd.
  • Inschrijven kan eenvoudig via de Douro Media website.

Startdata

Stel zelf je training samen en kies bij inschrijving op onze website voor ieder van de drie vakgebieden de trainingsdagen die jou het best passen.

Waarom een content specialist training bij Douro Media?

Wij verzorgen de training graag op basis van een de persoonlijke bedrijfscasussen van onze cursisten. Dit stelt je in staat om de opgedane adviezen en kennis direct toe te passen voor de organisatie van waaruit jij de specifieke training volgt. Door de kleine groepen is er veel persoonlijke aandacht en tijd voor al je vragen. Ook na de training blijft de mogelijkheid voor vragen en advies.

Vergroot je kennis met de ervaren online marketing trainers van Douro Media en behaal die spreekwoordelijke pot met Goud in de vorm van al jouw online wens(en) en doel(en).

UWV-Scholingsvoucher

Deelname aan de content specialist training is mogelijk via de UWV-Scholingsvoucher.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Rosa Romeyn - Content specialist
Rosa Romeyn
Content specialist

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Douro Media, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.