Google specialist training (incl. examens) - Online marketing

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Cheryl van Etten+2
Startdatum en plaats
Logo van Douro Media
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Douro Media heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 486 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Rosmalen
12 mrt. 2020
check_circle Startgarantie
Rosmalen
7 apr. 2020
Rosmalen
7 mei. 2020
Rosmalen
9 jun. 2020

Beschrijving

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,7 uit > 475 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid

De Google specialist training is een 8-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics, (2) Google Ads en (3) SEO.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het Google Analytics én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.

Opbouw v…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,7 uit > 475 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid

De Google specialist training is een 8-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics, (2) Google Ads en (3) SEO.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het Google Analytics én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.

Opbouw van de training

De Google specialist training (incl. examens) bestaat uit acht trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:

  • Google Analytics specialist training (incl. examen)
  • Google Ads specialist training (incl. examen)
  • SEO specialist training

Google Analytics (dag 1 t/m 3)

Google Analytics maakt het gedrag van de bezoekers van je website inzichtelijk. In de eerste drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Alle basis- en maatwerk facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.

Bovendien leg je het Google Analytics examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.

Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijgt diepgaand inzicht in het interpreteren van statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten.
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten (inclusief Google Ads) meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via doelen (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van je website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Je verkrijgt een professioneel adviesrapport met concreet toepasbare verbeterpunten.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 1

  • Introductie Google Analytics en uitleg kernbegrippen.
  • Infrastructuur creëren (via meet- en implementatieplan).
  • Werking van Google Analytics en implementatie trackingcode.
  • Account structureren (via properties en weergaven).
  • Instellen van filters.
  • Conversies meetbaar maken (via doelen en e-commerce).
  • Toepassing van reguliere expressies.
  • Aangepaste dimensies en statistieken toevoegen.

Dag 2

  • Interface en data interpretatie.
  • Analysetechnieken (via secundaire dimensies en geavanceerde segmenten).
  • Realtime rapporten analyseren.
  • Doelgroep rapporten analyseren.
  • Activeren van demografische-, interesse- en Signals rapporten.
  • Acquisitie rapporten analyseren.
  • Realiseren van productkoppelingen (met o.a. Google Ads en -Search Console).
  • Analyseren van Google Ads resultaten.
  • Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren.

Dag 3

  • Gedrag rapporten analyseren.
  • Analyseren van navigatiegedrag.
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Gebeurtenissen meetbaar maken via de Google Tag Manager.
  • Conversie rapporten analyseren.
  • Multi-channel conversie metingen.
  • Samenstellen van dashboards.
  • Aangepaste rapporten opstellen.
  • Instellen van aangepaste meldingen.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Analytics examen.

Google Ads (dag 4 t/m 6)

Wanneer Google Analytics goed is ingericht en de basis vormt voor je online marketing campagnes kun je via Google Ads de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website vergroten. Tijdens trainingsdagen vier, vijf en zes verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.

Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een tweede wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.

Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Je verkrijgt een professioneel adviesrapport met concreet toepasbare verbeterpunten.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 4

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.

Dag 5

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.

Dag 6

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Shopping).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.

SEO (dag 7 en 8)

Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we op trainingsdagen zeven en acht uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO trainingsdagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.

Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 7

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    – Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
    – Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
    – Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?

Dag 8

  • Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
  • SEO en social media.
  • Video optimalisatie voor SEO.
  • Toekomst van SEO.
  • Bespreken van veelgemaakte fouten.

Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van Google Analytics, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.

Praktische informatie

  • Duur: 8 dagen (10:00 - 16:00 uur).
  • Groepsgrootte: minimaal 2 personen, maximaal 6 personen.
  • Kosten: € 3.465,- (excl. BTW) all-in prijs.
  • Locatie: Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren).
  • Drinken en lunch wordt verzorgd.
  • Training kan ook tegen meerprijs incompany worden verzorgd.
  • Inschrijven kan eenvoudig via de Douro Media website.

Volg één trainingsdag gratis

Het is ook mogelijk om de Google Analytics-, Google Ads- en SEO specialist trainingen apart te volgen. Wanneer je graag alle vakgebieden wilt beheersen en de Google specialist training het best aansluit bij jouw leerwensen volg je nu tijdelijk één trainingsdag volledig gratis! Je bespaart dus direct 495,-. Deze korting geldt alleen wanneer jij alle 8 trainingsdagen binnen één jaar tijd volgt. De prijs met korting is 3.465,-.

Startdata

Stel zelf je training samen en kies bij inschrijving op onze website voor ieder van de drie vakgebieden de trainingsdagen die jou het best passen.

Waarom een Google specialist training (inclusief examens) bij Douro Media?

Wij verzorgen de training graag op basis van een door jou aan te dragen case (eigen Google Analytics & Google Ads account). Dit stelt je in staat om de opgedane adviezen en kennis direct toe te passen voor de organisatie van waaruit jij de specifieke training volgt. Naast het vergroten van je specifieke vakkennis ontvang je een professioneel adviesrapport om het rendement van de online marketing activiteiten direct zelf te kunnen vergroten. Door de kleine groepen is er veel persoonlijke aandacht en tijd voor al je vragen. Ook na de training blijft de mogelijkheid voor vragen en advies.

Vergroot je kennis met de ervaren online marketing trainers (Google certified) van Douro Media en behaal die spreekwoordelijke pot met Goud in de vorm van al jouw online wens(en) en doel(en).

UWV-Scholingsvoucher

Deelname aan de Google specialist training (incl. examens) is mogelijk via de UWV-Scholingsvoucher.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Cheryl van Etten - Google Ads & SEO Specialist
Cheryl van Etten
Google Ads & SEO Specialist
9,6
Dennis Mickers - Online Marketing Specialist & Beste Trainer van Nederland 2015
Dennis Mickers
Online Marketing Specialist & Beste Trainer van Nederland 2015
9,7
Arne Verwoert - Google Ads Specialist
Arne Verwoert
Google Ads Specialist
9,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Douro Media, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.