ONLINE Employee Engagement & Experience Design

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van DRHRBP - HR impact MAKERS
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 DRHRBP - HR impact MAKERS heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 7 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,8
Gemiddeld cijfer voor ONLINE Employee Engagement & Experience Design
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Marc Dorst
HR Adviseur
9
ONLINE Employee Engagement & Experience Design

"Een goede training waarin je een volledig beeld krijgt van de Employee Journey & Employee Experience. Zowel hoogover als hoe hier vervolgens mee aan de slag te gaan. De masterclass is interactief en goed toepasbaar in de praktijk. " - 07-11-2019 15:21

"Een goede training waarin je een volledig beeld krijgt van de Employee Journey & Employee Experience. Zowel hoogover als hoe hier vervolgens… alles lezen - 07-11-2019 15:21

Startdata en plaatsen

computer Online: Zoom
9 feb. 2021 tot 9 mrt. 2021
Toon rooster
event 9 februari 2021, 09:15-10:45, Zoom, Kick Off & Connect
event 2 maart 2021, 09:15-12:30, Zoom, Engagement & Experience
event 9 maart 2021, 09:15-12:30, Zoom, Design Thinking Pressure Cooker

Beschrijving

DEZE MASTERCLASS WORDT ONLINE AANGEBODEN!

In het kort:

Met de verschuiving van hiërarchische naar wendbare & verbonden organisaties, verschuift ook de manier waarop wij naar medewerkers kijken. Tot nu toe ging het hierbij vaak over inzetbaarheid, efficiëntie en productiviteit. Vervolgens zijn we ons ook gaan verdiepen in de persoonlijke drijfveren & behoeftes van medewerkers en momenteel is er (hernieuwde) aandacht voor medewerker experience, het individu centraal en werkgeluk.

Met deze aandacht verschuift ook het perspectief van het HR beleid: van een organisatie-centraal naar een medewerker-centraal perspectief (uiteraard nog steeds binnen het speeldveld van de overkoepelende organisati…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingstrategie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B, Online marketing en Marketing management.

DEZE MASTERCLASS WORDT ONLINE AANGEBODEN!

In het kort:

Met de verschuiving van hiërarchische naar wendbare & verbonden organisaties, verschuift ook de manier waarop wij naar medewerkers kijken. Tot nu toe ging het hierbij vaak over inzetbaarheid, efficiëntie en productiviteit. Vervolgens zijn we ons ook gaan verdiepen in de persoonlijke drijfveren & behoeftes van medewerkers en momenteel is er (hernieuwde) aandacht voor medewerker experience, het individu centraal en werkgeluk.

Met deze aandacht verschuift ook het perspectief van het HR beleid: van een organisatie-centraal naar een medewerker-centraal perspectief (uiteraard nog steeds binnen het speeldveld van de overkoepelende organisatie-opgave).

In deze masterclass nemen we je mee in de wereld van Employee Experience en de Employee Journey. Oftewel: we nemen je mee in de (positieve en negatieve) ervaringen die medewerkers opdoen tijdens de verschillende fasen die zij doorlopen in contact met de organisatie (van nieuwsgierigheid, oriëntatie & solliciteren, via groeien, ontwikkelen & verbinden, naar afscheid nemen & in contact blijven).

We bieden je een samenhangend model aan, waarmee je de contactmomenten tussen medewerker en organisatie op gestructureerde manier in kaart kunt brengen en verbeterpunten op kunt pakken* (met als doel het werkgeluk van medewerkers te vergroten).

* Geïnspireerd door Design Thinking

Uiteraard gaan we ook in op de huidige COVID-19 situatie en de uitdagingen die dit met zich meebrengt op het gebied van 'engagement & experience' (onboarding op afstand, medewerker engagement op afstand etc.).



Wat neem je mee naar huis:
Een nieuwe kijk op het HR-beleid – namelijk een medewerker-centraal perspectief binnen het speelveld van de overkoepelende organisatieopgave, concrete handvatten om de Employee Journey in kaart te brengen en praktische handreikingen hoe je van de knelpunten (afhaakmomenten) raakmomenten kunt maken.


Voor wie:
Deze training is bedoeld voor HR directeuren, HR (project)managers en andere (HR) professionals die concreet aan de slag willen gaan en het (HR) beleid vanuit een medewerker-perspectief willen (her)ontwerpen.

BIJEENKOMST 1 > KICK OFF (9:15 - 10:45 u)

* Even kennismaken met elkaar, elkaars leervragen, online tools en het programma.
* Korte introductie in de veranderende (HR) wereld en waarom onderwerpen als Employee Experience & de Employee Journey momenteel zo belangrijk zijn. 

Je hoort wat onderzoek ons heeft geleerd (Facts & Figures), wordt geinspireerd door mooie voorbeelden bij andere organisaties. 

BIJEENKOMST 2: EMPLOYEE ENGAGEMENT & EXPERIENCE (9:15-12:30 u)
Aan de hand van het Integrated Employee Engagement Model © word je uitgedaagd om vanuit een ander (gekanteld) perspectief te kijken naar kenlpunten en vragstukken, leer je hoe de organisatie ‘purpose’ en employee (engagement) drivers met elkaar in verband staan en hoe Employee Experience zich verhoudt tot Employer Branding en Employee Engagement.

Vanuit dat gekantelde perspectief gaan we ook aan de slag met persona's en journey mapping.

BIJEENKOMST 3: DESIGN THINKING PRESSURE COOKER

In deze bijeenkomst gaan we in een pressure cooker aan de slag met Employee Journey Mapping & Design Thinking:

1. Empathize >
>>> Wat is de EX-challenge vanuit de organisatie gezien?
>>> Hoe ziet de employee journey er uit (incl. touch points en ‘moments that matter’)?

2. Define > 
>>> Hoe zou de ‘experience’ die je de medewerkers wilt laten ervaren er uit moeten zien?
>>> Definieer stakeholders, persona’s en andere sleutelfiguren

3. Ideate >
>>> Bedenk Creatieve oplossingen om afhaakmomenten om te zetten in raakmomenten
>>> Filter & Prioriteer

4. Prototype >
>>> Bouw, visualiseer, schets het beoogde resultaat
>>> Presenteer het protopype!!!

5. Test >
>>> Check of het idee aansluit/antwoord geeft op de ‘challenge’ 
>>> Wat vindt de medewerker, stakeholder of andere toehoorder?

Reflectie

De bijeenkomsten zijn ingericht op inspiratie, interactie en interpersoonlijke verbinding: luisteren (naar een stukje theorie,) wordt afgewisseld met interactie (online oefeningen, discussies) en reflectie (even laten bezinken). Pre work (huiswerk) zorgt ervoor dat we tijdens de online bijeemkomsten flink aan de slag kunnen! 

 bijeenkomsten zijn gericht op interactie & verbi

Meer weten? Vraag de digitale folder aan!

Laten we samen de organisatie van de toekomst vormgeven! HR was nog nooit zó leuk!

9,8
Gemiddeld cijfer voor ONLINE Employee Engagement & Experience Design
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Marc Dorst
HR Adviseur
9
ONLINE Employee Engagement & Experience Design

"Een goede training waarin je een volledig beeld krijgt van de Employee Journey & Employee Experience. Zowel hoogover als hoe hier vervolgens mee aan de slag te gaan. De masterclass is interactief en goed toepasbaar in de praktijk. " - 07-11-2019 15:21

"Een goede training waarin je een volledig beeld krijgt van de Employee Journey & Employee Experience. Zowel hoogover als hoe hier vervolgens… alles lezen - 07-11-2019 15:21

starstarstarstarstar
Bianca Vorstenbosch
HR Sidekick
10
ONLINE Employee Engagement & Experience Design

"Hele leuke en interessante training! Weer op een interactieve manier opgezet (Diana style), dus niet zitten en luisteren maar mee doen. Flinke eyeopener dat we het wel logisch vinden om de externe klant wel centraal zetten, maar waarom je interne klant (medewerkers) dan niet? Zeker aan te bevelen!!" - 31-10-2019 14:02

"Hele leuke en interessante training! Weer op een interactieve manier opgezet (Diana style), dus niet zitten en luisteren maar mee doen. Flin… alles lezen - 31-10-2019 14:02

starstarstarstarstar
Eva Tholen
10
ONLINE Employee Engagement & Experience Design

"Super training. Diana is in staat om complexer materie 'simpel' en duidelijk te maken maar vooral ook praktisch toepasbaar. Een top training voor alle organisaties die de eerste stappen willen zetten in het centraal zetten van hun medewerkers." - 04-10-2019 05:24

"Super training. Diana is in staat om complexer materie 'simpel' en duidelijk te maken maar vooral ook praktisch toepasbaar. Een top training… alles lezen - 04-10-2019 05:24

starstarstarstarstar
Marieke Heesakkers
Marketing & Culture Manager
10
ONLINE Employee Engagement & Experience Design

"De mens écht centraal zetten: veel organisaties zeggen het, maar in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. De workshop Employee Experience & Employee Journey Mapping geeft je praktische inzichten over hoe je dit de dag daarna zelf aan kunt pakken in je eigen organisatie. Diepgang, volop mogelijkheid tot interactie en een goede afwisseling van theorie en ‘zelf doen’. Dat alles onder de bezielende leiding van Diana, die je aan het denken zet en helpt waar nodig. Zeer waarde(n)vol!" - 26-06-2019 18:03

"De mens écht centraal zetten: veel organisaties zeggen het, maar in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. De workshop Employee Experienc… alles lezen - 26-06-2019 18:03

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met DRHRBP - HR impact MAKERS, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.