Google ads cursus (Google Search)
Beschrijving
Leer het online marketing vak van ervaren marketeers!
Mocht je aan de slag gaan met adverteren in Google, dan is de eerste stap vaak adverteren in de zoekresultaten van Google (search). Om deze reden bieden we een korte cursus aan die zich richt op deze manier van adverteren.
Wil je breed adverteren in Google en ook adverteren in display, video of shopping volg dan de uitgebreide SEA cursus van 8 weken volgen.
Wat kun je verwachten van de Google Ads cursus?
Je kunt op korte termijn starten met deze cursus in een digitale leeromgeving.
In 4 weken leer je wat je moet weten om te adverteren in de zoekmachine Google. Je begint met het bepalen van jouw doelgroep en het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Na het bepalen van jouw doelen, ga j…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Leer het online marketing vak van ervaren marketeers!
Mocht je aan de slag gaan met adverteren in Google, dan is de eerste stap vaak adverteren in de zoekresultaten van Google (search). Om deze reden bieden we een korte cursus aan die zich richt op deze manier van adverteren.
Wil je breed adverteren in Google en ook adverteren in display, video of shopping volg dan de uitgebreide SEA cursus van 8 weken volgen.
Wat kun je verwachten van de Google Ads cursus?
Je kunt op korte termijn starten met deze cursus in een digitale leeromgeving.
In 4 weken leer je wat je moet weten om te adverteren in de zoekmachine Google. Je begint met het bepalen van jouw doelgroep en het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Na het bepalen van jouw doelen, ga je aan de slag met het account en leer je hoe je een tekstadvertentie kunt opzetten. Tot slot leer je wat je kunt doen om te optimaliseren.
Wanneer je begint, ontvang je op de eerste dag inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof. De praktijkopdrachten pas jij direct toe voor jouw bedrijf of je werkgever. Learning-on-the-job! Reserveer 6 uur inzet per week om de cursus in 4 weken af te ronden.
Tijdens de duur van deze cursus (4 weken) toetst de coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten en begeleidt hij/zij je in het leerproces door tussendoor jouw vragen via de leeromgeving te beantwoorden. Nadat jouw praktijkopdrachten zijn goedgekeurd kun je het digitale examen maken. Als je zowel de praktijkopdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat.
Wat is de inhoud?
Je doorloopt 3 onderdelen. Je leest en leert waar je aan moet denken en hoe je de Google Ads kunt inregelen. Na deze cursus kun je zelfstandig aan de slag met adverteren in de zoekmachine.
1. Bepalen doelen en zoekwoorden.
Je leert hoe je doelgroep(en) kunt bepalen en omschrijven en hoe deze om te zetten naar meetbare KPI’s. Ook ontdek je hoe je het zoekwoordenonderzoek uitvoert.
2. Opzetten tekstadvertentie.
Na het bepalen van jouw doelen, ga je aan de slag met de accounts en leer je hoe je tekstadvertenties kunt opzetten.
3. Optimaliseren.
Nu je weet wat je te doen staat, leer je wat je kunt doen om de
campagnes te optimaliseren.
Voor wie?
Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen die ermee aan de slag wil gaan. Je hebt dus geen specifieke voorkennis nodig om deze cursus goed te kunnen volgen. Juist als je nog weinig of geen kennis hebt met het opzetten van tekstadverenties in Google Search, dan is deze cursus iets voor jou.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.