Google Specialist (incl. examens) (virtueel)

Tijdsduur
Trainers
Rob van Berkel+2
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Google Specialist (incl. examens) (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 739 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 26 mrt. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 4 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 11 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 22 apr. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 4 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 11 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
17 feb. 2025 tot 3 apr. 2025
Toon rooster
event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
17 feb. 2025 tot 20 mei. 2025
Toon rooster
event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
17 feb. 2025 tot 28 mei. 2025
Toon rooster
event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
12 mrt. 2025 tot 22 apr. 2025
Toon rooster
event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
12 mrt. 2025 tot 19 jun. 2025
Toon rooster
event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
12 mrt. 2025 tot 28 mei. 2025
Toon rooster
event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
20 mrt. 2025 tot 20 mei. 2025
Toon rooster
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
20 mrt. 2025 tot 19 jun. 2025
Toon rooster
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
15 apr. 2025 tot 24 jul. 2025
Toon rooster
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
15 apr. 2025 tot 28 mei. 2025
Toon rooster
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
6 mei. 2025 tot 19 jun. 2025
Toon rooster
event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
6 mei. 2025 tot 15 jul. 2025
Toon rooster
event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
14 mei. 2025 tot 24 jul. 2025
Toon rooster
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
14 mei. 2025 tot 27 aug. 2025
Toon rooster
event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 20 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 27 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
12 jun. 2025 tot 6 okt. 2025
Toon rooster
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 22 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 29 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 6 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
12 jun. 2025 tot 9 okt. 2025
Toon rooster
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
event 25 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 2 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 9 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
12 jun. 2025 tot 24 jul. 2025
Toon rooster
event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
1 jul. 2025 tot 6 okt. 2025
Toon rooster
event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
event 20 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 27 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 22 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 29 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1
event 6 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2

Beschrijving

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

De Google Specialist opleiding is een 8-daagse opleiding waarbij je diepgaand inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics 4, (2) Google Ads en (3) SEO.Na het volgen van de Google Specialist (incl. examens) opleiding ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics 4 website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google. Bovendien leg je het officiële Google Analytics 4- én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde cert…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics, Online marketing, Conversie optimalisatie, SEO en Google Ads.

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

De Google Specialist opleiding is een 8-daagse opleiding waarbij je diepgaand inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics 4, (2) Google Ads en (3) SEO.Na het volgen van de Google Specialist (incl. examens) opleiding ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics 4 website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google. Bovendien leg je het officiële Google Analytics 4- én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.

Opbouw van de opleiding

De Google Specialist (incl. examens) opleiding bestaat uit 8 dagen en is samengesteld op basis van drie opleidingen die perfect op elkaar aansluiten:
  • Google Analytics 4 Certified Professional - Google Analytics 4 maakt het gedrag van de bezoekers van je website inzichtelijk. In drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Alle basis- en maatwerk facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics 4 account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren. Bovendien leg je het officiële Google Analytics 4 examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
  • Google Ads Certified Professional - In drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren. Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een tweede wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
  • SEO Specialist - Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we gedurende twee dagen uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO dagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.

Google Analytics

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain- en e-commerce tracking en de telmethode van belangrijke gebeurtenissen aanpassen), zodat je ieder Google Analytics 4 account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking implementatie.
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten (verkenningen) opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het officiële Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de opleiding het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De opleiding wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de opleiding met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.

Google Ads

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de opleiding het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De opleiding wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de opleiding met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.

SEO

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de opleiding ontvang je een certificaat van deelname.
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen. Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van Google Analytics 4, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.

Google Analytics - Dag 1

  • Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
  • Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
  • Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
  • Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
  • Account structureren.
  • Interface en data interpretatie.
  • Vergelijkingen instellen en gebruiken.
  • Rapporten personaliseren.
  • Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
    • IP-adressen uitsluiten.
    • Google-signalen activeren.
    • Belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken.

Google Analytics - Dag 2

  • Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
  • Cross domain tracking.
  • User ID tracking.
  • Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
  • Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Multi-channel conversie metingen.
  • E-commerce tracking.
  • Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
  • Aangepaste rapporten opstellen.
  • Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.

Google Analytics - Dag 3

  • App tracking.
  • Google Analytics API / Measurement protocol.
  • Instellen van aangepaste meldingen.
  • Experimenten maken (koppeling met Google Optimize).
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Google Data Studio).
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.

Google Ads - Dag 1

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.

Google Ads - Dag 2

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.

Google Ads - Dag 3

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.

SEO - Dag 1

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    • Het verschil tussen interne links en externe links en de wa

Google Analytics - Dag 1

  • Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
  • Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
  • Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
  • Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
  • Account structureren.
  • Interface en data interpretatie.
  • Vergelijkingen instellen en gebruiken.
  • Rapporten personaliseren.
  • Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
    • IP-adressen uitsluiten.
    • Google-signalen activeren.
    • Belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken.

Google Analytics - Dag 2

  • Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
  • Cross domain tracking.
  • User ID tracking.
  • Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
  • Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Multi-channel conversie metingen.
  • E-commerce tracking.
  • Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
  • Aangepaste rapporten opstellen.
  • Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.

Google Analytics - Dag 3

  • App tracking.
  • Google Analytics API / Measurement protocol.
  • Instellen van aangepaste meldingen.
  • Experimenten maken (koppeling met Google Optimize).
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Google Data Studio).
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.

Google Ads - Dag 1

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.

Google Ads - Dag 2

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.

Google Ads - Dag 3

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.

SEO - Dag 1

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    • Het verschil tussen interne links en externe links en de wa

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Rob van Berkel
Rob van Berkel
SEO, copywriting en (online) marketingstrategie
9,3
Arne Verwoert
Arne Verwoert
Google Ads
9,7
Sjoerd van den Broek
Sjoerd van den Broek
Google Analytics, conversie optimalisatie en UX
10

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met Edumia B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.