Google Specialist (incl. examens) (virtueel)
- Tijdsduur
- Trainers
- +2
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeVirtueel 28 jan. 2025 tot 26 mrt. 2025Toon rooster event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 4 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 11 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 28 jan. 2025 tot 22 apr. 2025Toon rooster event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 4 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 11 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 |
placeVirtueel 17 feb. 2025 tot 3 apr. 2025Toon rooster event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 17 feb. 2025 tot 20 mei. 2025Toon rooster event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 17 feb. 2025 tot 28 mei. 2025Toon rooster event 17 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 3 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 12 mrt. 2025 tot 22 apr. 2025Toon rooster event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 |
placeVirtueel 12 mrt. 2025 tot 19 jun. 2025Toon rooster event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 |
placeVirtueel 12 mrt. 2025 tot 28 mei. 2025Toon rooster event 12 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 19 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 26 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 20 mrt. 2025 tot 20 mei. 2025Toon rooster event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 20 mrt. 2025 tot 19 jun. 2025Toon rooster event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 |
placeVirtueel 15 apr. 2025 tot 24 jul. 2025Toon rooster event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 15 apr. 2025 tot 28 mei. 2025Toon rooster event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 22 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 6 mei. 2025 tot 19 jun. 2025Toon rooster event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 |
placeVirtueel 6 mei. 2025 tot 15 jul. 2025Toon rooster event 6 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 13 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 20 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 14 mei. 2025 tot 24 jul. 2025Toon rooster event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 14 mei. 2025 tot 27 aug. 2025Toon rooster event 14 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 20 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 27 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 |
placeVirtueel 12 jun. 2025 tot 6 okt. 2025Toon rooster event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 22 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 29 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 6 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 12 jun. 2025 tot 9 okt. 2025Toon rooster event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 event 25 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 2 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 9 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 12 jun. 2025 tot 24 jul. 2025Toon rooster event 12 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 19 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 10 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
placeVirtueel 1 jul. 2025 tot 6 okt. 2025Toon rooster event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1 event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2 event 20 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 27 augustus 2025, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 event 22 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 29 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 1 event 6 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderd - Dag 2 |
Beschrijving
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
Opbouw van de opleiding
De Google Specialist (incl. examens) opleiding bestaat uit 8 dagen en is samengesteld op basis van drie opleidingen die perfect op elkaar aansluiten:- Google Analytics 4 Certified Professional - Google Analytics 4 maakt het gedrag van de bezoekers van je website inzichtelijk. In drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Alle basis- en maatwerk facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics 4 account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren. Bovendien leg je het officiële Google Analytics 4 examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
- Google Ads Certified Professional - In drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren. Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een tweede wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
- SEO Specialist - Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we gedurende twee dagen uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO dagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.
Google Analytics
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
- Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain- en e-commerce tracking en de telmethode van belangrijke gebeurtenissen aanpassen), zodat je ieder Google Analytics 4 account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking implementatie.
- Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en trechters.
- Je kunt zelf geavanceerde rapporten (verkenningen) opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
- Geslaagd voor het officiële Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de opleiding het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
- De opleiding wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de opleiding met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
Google Ads
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
- Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
- Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
- Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de opleiding het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
- De opleiding wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de opleiding met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
SEO
- Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
- Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
- Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
- Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
- Na een succesvolle afronding van de opleiding ontvang je een certificaat van deelname.
Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics 4, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.Google Analytics - Dag 1
- Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
- Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
- Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
- Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
- Account structureren.
- Interface en data interpretatie.
- Vergelijkingen instellen en gebruiken.
- Rapporten personaliseren.
- Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
- IP-adressen uitsluiten.
- Google-signalen activeren.
- Belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken.
Google Analytics - Dag 2
- Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
- Cross domain tracking.
- User ID tracking.
- Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
- Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
- Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
- Multi-channel conversie metingen.
- E-commerce tracking.
- Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
- Aangepaste rapporten opstellen.
- Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.
Google Analytics - Dag 3
- App tracking.
- Google Analytics API / Measurement protocol.
- Instellen van aangepaste meldingen.
- Experimenten maken (koppeling met Google Optimize).
- Dashboards samenstellen (koppeling met Google Data Studio).
- Training ter voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het officiële Google Analytics examen.
Google Ads - Dag 1
- Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
- Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
- Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
- Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
- Advertentieteksten opstellen.
- Biedmanagement (basis).
- Conversies meetbaar maken.
- Koppeling met Google Analytics.
Google Ads - Dag 2
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
- Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
Google Ads - Dag 3
- Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
- Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
- Inzetten van zoekdoelgroepen.
- Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
- Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
- Google Ads-manager account.
- Gebruik van Google Ads Editor.
- Rapporten creëren via de rapporteditor.
- Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
- Training ter voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het Google Ads Search examen.
SEO - Dag 1
- Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
- Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
- Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
- Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
- Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
-
- Het verschil tussen interne links en externe links en de wa
Google Analytics - Dag 1
- Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
- Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
- Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
- Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
- Account structureren.
- Interface en data interpretatie.
- Vergelijkingen instellen en gebruiken.
- Rapporten personaliseren.
- Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
- IP-adressen uitsluiten.
- Google-signalen activeren.
- Belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken.
Google Analytics - Dag 2
- Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
- Cross domain tracking.
- User ID tracking.
- Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
- Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
- Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
- Multi-channel conversie metingen.
- E-commerce tracking.
- Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
- Aangepaste rapporten opstellen.
- Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.
Google Analytics - Dag 3
- App tracking.
- Google Analytics API / Measurement protocol.
- Instellen van aangepaste meldingen.
- Experimenten maken (koppeling met Google Optimize).
- Dashboards samenstellen (koppeling met Google Data Studio).
- Training ter voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het officiële Google Analytics examen.
Google Ads - Dag 1
- Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
- Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
- Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
- Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
- Advertentieteksten opstellen.
- Biedmanagement (basis).
- Conversies meetbaar maken.
- Koppeling met Google Analytics.
Google Ads - Dag 2
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
- Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
Google Ads - Dag 3
- Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
- Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
- Inzetten van zoekdoelgroepen.
- Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
- Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
- Google Ads-manager account.
- Gebruik van Google Ads Editor.
- Rapporten creëren via de rapporteditor.
- Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
- Training ter voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het Google Ads Search examen.
SEO - Dag 1
- Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
- Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
- Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
- Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
- Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
-
- Het verschil tussen interne links en externe links en de wa
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.