SEO & SEA specialist (virtueel)

Tijdsduur
Trainers
Rob van BerkelArne Verwoert
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

SEO & SEA specialist (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 724 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtueel
11 sep. 2024 tot 12 dec. 2024
Toon rooster
event 11 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 18 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 28 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 5 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 2
event 12 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 3
placeVirtueel
11 sep. 2024 tot 8 okt. 2024
Toon rooster
event 11 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 18 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 24 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 1 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 2
event 8 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 3
placeVirtueel
24 sep. 2024 tot 17 dec. 2024
Toon rooster
event 24 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 1 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 2
event 8 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 3
event 10 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 17 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
24 sep. 2024 tot 17 okt. 2024
Toon rooster
event 24 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 1 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 2
event 8 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 3
event 10 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 17 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
placeVirtueel
10 okt. 2024 tot 12 dec. 2024
Toon rooster
event 10 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 17 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2
event 28 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 5 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 2
event 12 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 3
placeVirtueel
28 nov. 2024 tot 17 dec. 2024
Toon rooster
event 28 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 5 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 2
event 10 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting
event 12 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 3
event 17 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2

Beschrijving

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 700 ervaringen)
★ 6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

De SEO & SEA specialist training is een 5-daagse training waarbij je diepgaand inzicht verkrijgt in zoekmachinemarketing, in de vorm van (1) SEO en (2) SEA (Google Ads).Een sterke online aanwezigheid in zoekmachines via SEO en SEA is cruciaal voor iedere organisatie. SEO verbetert de organische vindbaarheid van je website, waardoor je op de lange termijn meer relevante bezoekers aantrekt. Daarnaast biedt SEA directe zichtbaarheid in zoekresultaten door betaalde advertenties, wat op korte termijn veel verkeer naar je site kan leiden. Door beide strategieën te combineren, vergroot je je online aanwezigheid, verbeter je je zoekmachineprestaties en maximaliseer je zowel je korte- als langetermij…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekmachine adverteren (SEA), Google Ads, SEO, Zoekmachine marketing (SEO/SEA) en Mediaplanning.

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 700 ervaringen)
★ 6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

De SEO & SEA specialist training is een 5-daagse training waarbij je diepgaand inzicht verkrijgt in zoekmachinemarketing, in de vorm van (1) SEO en (2) SEA (Google Ads).Een sterke online aanwezigheid in zoekmachines via SEO en SEA is cruciaal voor iedere organisatie. SEO verbetert de organische vindbaarheid van je website, waardoor je op de lange termijn meer relevante bezoekers aantrekt. Daarnaast biedt SEA directe zichtbaarheid in zoekresultaten door betaalde advertenties, wat op korte termijn veel verkeer naar je site kan leiden. Door beide strategieën te combineren, vergroot je je online aanwezigheid, verbeter je je zoekmachineprestaties en maximaliseer je zowel je korte- als langetermijnresultaten. Tijdens de training SEO & SEA specialist leer je de ins en outs van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Je ontdekt hoe je de zichtbaarheid van je website kunt verbeteren, meer relevante bezoekers kunt aantrekken en je conversieratio kunt verhogen. We duiken in essentiële technieken zoals zoekwoordonderzoek, copywriting, technische SEO en effectieve advertentiecampagnes op Google Ads. De training biedt een combinatie van theorie en praktijk, waarbij je direct aan de slag gaat met je eigen praktijk. We delen de nieuwste trends en best practices, zodat je altijd voorop blijft in de snel veranderende wereld van online marketing. Daarnaast bereiden we je voor op een officiële Google-certificering, waarmee je je expertise kunt bewijzen en je carrière een boost kunt geven.

Opbouw van de training

De SEO & SEA specialist training bestaat uit vijf trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:
  • SEO specialist - Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we gedurende twee trainingsdagen uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO trainingsdagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.
  • Google Ads specialist (incl. examen) - In drie trainingsdagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren. Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.

Objectives

SEO

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

SEA

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.

Student profile

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen. Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van SEO en/of SEA (Google Ads) is niet noodzakelijk.

Characteristics

.

Programma

SEO - Dag 1

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding):
    • Autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    • Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
    • Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
    • Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?

SEO - Dag 2

  • Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
  • SEO en social media.
  • Video optimalisatie voor SEO.
  • Toekomst van SEO.
  • Bespreken van veelgemaakte fouten.

SEA - Dag 1

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.

SEA - Dag 2

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.

SEA - Dag 3

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.

SEO - Dag 1

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding):
    • Autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    • Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
    • Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
    • Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?

SEO - Dag 2

  • Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
  • SEO en social media.
  • Video optimalisatie voor SEO.
  • Toekomst van SEO.
  • Bespreken van veelgemaakte fouten.

SEA - Dag 1

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.

SEA - Dag 2

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.

SEA - Dag 3

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Rob van Berkel
Rob van Berkel
SEO, copywriting en (online) marketingstrategie
9,3
Arne Verwoert
Arne Verwoert
Google Ads
9,7

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met Edumia B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.