Cursus Direct Marketing Professional

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 36 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Den Haag
3 mei. 2019
Eindhoven
3 mei. 2019
Enschede
3 mei. 2019
Groningen
3 mei. 2019
Apeldoorn
13 mei. 2019
Utrecht
13 mei. 2019
Den Haag
3 jun. 2019
Eindhoven
3 jun. 2019
Enschede
3 jun. 2019
Groningen
3 jun. 2019
Apeldoorn
11 jun. 2019
Utrecht
11 jun. 2019
Den Haag
2 jul. 2019
Eindhoven
2 jul. 2019
Enschede
2 jul. 2019
Groningen
2 jul. 2019
Apeldoorn
10 jul. 2019
Utrecht
10 jul. 2019
Apeldoorn
23 jul. 2019
Utrecht
23 jul. 2019

Beschrijving

Welkom bij de Cursus Direct Marketing Professional

Een belangrijk kenmerk van Direct Marketing is dat het interactief is. Verder kent het nog meer voordelen. Uw klant voelt zich persoonlijk aangesproken en uw actie is meetbaar. Verder zijn korte termijn doelstellingen makkelijker te bewerkstelligen en kunt u gesegmenteerd communiceren. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Praktijkcase

De Cursus Direct Marketing Professional is praktijkgericht. Uw kunt uw eigen praktijkcase meenemen waar u tijdens de cursus aan werkt. De docenten zijn ervaren marketeers met jarenlange ervaring in deze branche. Zij kennen de kneepjes van het vak!


Direct Marketing strategie

Een goed onderbouwde strategie is het fu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Welkom bij de Cursus Direct Marketing Professional

Een belangrijk kenmerk van Direct Marketing is dat het interactief is. Verder kent het nog meer voordelen. Uw klant voelt zich persoonlijk aangesproken en uw actie is meetbaar. Verder zijn korte termijn doelstellingen makkelijker te bewerkstelligen en kunt u gesegmenteerd communiceren. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Praktijkcase

De Cursus Direct Marketing Professional is praktijkgericht. Uw kunt uw eigen praktijkcase meenemen waar u tijdens de cursus aan werkt. De docenten zijn ervaren marketeers met jarenlange ervaring in deze branche. Zij kennen de kneepjes van het vak!


Direct Marketing strategie

Een goed onderbouwde strategie is het fundament van succesvolle Direct Marketing (DM) campagne. De eerste stap in DM is dus het realiseren en vastleggen van de doelstellingen en de strategie. Hierbij gaat het om contact met de doelgroep. Oftewel interactief contact; persoonlijk en op maat. Tijdens deze module zullen we aan de slag gaan met verschillende soorten strategieën. Verschillende praktijkvoorbeelden zullen de revue passeren.

Direct marketing in uw organisatie

Een Direct Marketing campagne werkt pas echt wanneer dit in de complete organisatie is geïntegreerd. Tijdens deze module laten we u zien hoe u een Direct marketing campagne kunt implementeren in uw bedrijfsstrategie. Verschillende bedrijfsprocessen en bedrijfsactiviteiten worden doorgelicht. Uw eigen situatie komt hierbij ook aan bod.

Direct marketing analyse

Tijdens een Direct Marketing campagne verzamelt u veel informatie van een gesegmenteerde doelgroep. Dit is ongestructureerde informatie waar u nog niet veel mee kan. Tijdens deze module proberen we inzicht te verschaffen in de mogelijkheden en technieken om data-analyse uit te voeren. Ook is het belangrijk om informatie van data te vertalen naar klantkennis. Hier zullen we uitgebreid bij stilstaan.

Direct marketing en communicatie

Commnicatie is een belangrijk onderdeel van een Direct Marketing campagne. Tijdens deze module zullen we het belang van communicatie binnen de direct marketing strategie duidelijk maken en gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een duidelijk communicatiebeleid.

DM in relatie tot Internet

Internet is een snelle manier om direct marketing middelen in te zetten. Het moet echter wel op de juiste manier ingezet worden. In deze module zullen we ingaan op de mogelijkheden van het medium internet, de vele voordelen, maar ook de nadelen passeren de revue. Dit alles in relatie tot Direct Marketing.

Direct Marketing onderzoek

Tenslotte bespreken we het Direct Marketing onderzoek. Voordat u een bepaald budget uittrekt voor een campagne moet u zeker zijn dat u de juiste doelgroep bereikt met de juiste acties. Tijdens deze module zullen we u kennis laten maken met verschillende onderzoeksmethoden en leren we u de uitslag van het onderzoek te vertalen naar een Direct Marketing strategie.

Praktijkcase

Tijdens de workshop krijgt u te maken met een praktijkcase U heeft hierbij de mogelijkheid om uw eigen case mee te nemen. De case zal door de docent en de mededeelnemers besproken worden. Aan de hand van de cases en praktijkvoorbeelden wordt u geïnspireerd om het onderste uit de kan te halen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.