Cursus Marketing Automation

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 36 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Den Haag
3 mei. 2019
Eindhoven
3 mei. 2019
Enschede
3 mei. 2019
Groningen
3 mei. 2019
Apeldoorn
13 mei. 2019
Utrecht
13 mei. 2019
Den Haag
3 jun. 2019
Eindhoven
3 jun. 2019
Enschede
3 jun. 2019
Groningen
3 jun. 2019
Apeldoorn
11 jun. 2019
Utrecht
11 jun. 2019
Den Haag
2 jul. 2019
Eindhoven
2 jul. 2019
Enschede
2 jul. 2019
Groningen
2 jul. 2019
Apeldoorn
10 jul. 2019
Utrecht
10 jul. 2019
Apeldoorn
24 jul. 2019
Utrecht
24 jul. 2019

Beschrijving

Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.

Tijdens de Cursus Marketing Automation

Tijdens de Cursus Marke…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.

Tijdens de Cursus Marketing Automation

Tijdens de Cursus Marketing Automation leer je hoe je digitale profielen kunt opbouwen, hoe relevante campagnes eruit zien en hoe je leads kunt converteren en prioriteren. Ook de meest relevante software komt aan bod.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Marketing Automation ben je in staat om:

  • Een profielenbestand op te bouwen
  • Leads te 'voeden'
  • Relevante campagnes op te zetten en bij te houden
  • Leads te converteren
  • Personalisatie technieken in te zetten
  • De belangrijkste software te kennen

Praktijkgerichte aanpak

De Cursus Marketing Automation is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus marketing automation ga je aan de slag met een profielenbestand dat is opgezet of je eigen profielenbestand van jouw organisatie. Je leert hoe je de leads het beste kunt groeperen, er campagnes bij te bedenken en de leadconversie te verhogen. Op deze manier haal je optimaal rendement uit de training marketing automation.


Tijdens de Cursus Marketing Automation doorlopen we de volgende onderdelen:

Introductie

  • Definitie marketing automation
  • Waarom marketing automation essentieel is
  • Overview succesvolle praktijkcases

Breng je klant in beeld

  • Customer journey
  • Welke data gebruik je?
  • Buyer persona’s
  • Customer journey mapping
  • Segmentatie
  • Tools

Lead management

  • Lead generatie
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • De rol van sales

Campagnes

  • Strategische keuzes
  • Relevante content
  • Personalisatie
  • Automatisering
  • Implementeren en bijhouden van campagnes

Testen

  • Conversie optimalisatie
  • A/B-testen (bijv. e-mail en landingpages)

Marketing automation software en implementatie

  • Wat is de belangrijkste software in de markt?
  • Welk programma kies je?
  • Wat zijn verschillen tussen de platforms?
  • Tips voor implementatie

Aan de slag
Ontwikkel zelf een marketing automation plan met daarin o.a.

  • Realistische doelen
  • Customer journey map
  • Contentstrategie
  • Campagnes
  • Testideeën

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.