Cursus Social Media Strategie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,7 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,7 (uit 40 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeApeldoorn
20 nov. 2020 tot 27 nov. 2020
Toon rooster
event 20 november 2020, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 27 november 2020, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
20 nov. 2020 tot 27 nov. 2020
Toon rooster
event 20 november 2020, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 27 november 2020, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
23 nov. 2020 tot 30 nov. 2020
Toon rooster
event 23 november 2020, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 30 november 2020, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
21 dec. 2020 tot 28 dec. 2020
Toon rooster
event 21 december 2020, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 28 december 2020, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
21 dec. 2020 tot 28 dec. 2020
Toon rooster
event 21 december 2020, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 28 december 2020, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
22 dec. 2020 tot 29 dec. 2020
Toon rooster
event 22 december 2020, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 29 december 2020, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
19 jan. 2021 tot 26 jan. 2021
Toon rooster
event 19 januari 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 26 januari 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
19 jan. 2021 tot 26 jan. 2021
Toon rooster
event 19 januari 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 26 januari 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
20 jan. 2021 tot 27 jan. 2021
Toon rooster
event 20 januari 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 27 januari 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
17 feb. 2021 tot 24 feb. 2021
Toon rooster
event 17 februari 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 24 februari 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
17 feb. 2021 tot 24 feb. 2021
Toon rooster
event 17 februari 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 24 februari 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
18 feb. 2021 tot 25 feb. 2021
Toon rooster
event 18 februari 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 25 februari 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
18 mrt. 2021 tot 25 mrt. 2021
Toon rooster
event 18 maart 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 25 maart 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
18 mrt. 2021 tot 25 mrt. 2021
Toon rooster
event 18 maart 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 25 maart 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
19 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
Toon rooster
event 19 maart 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 26 maart 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
16 apr. 2021 tot 23 apr. 2021
Toon rooster
event 16 april 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 23 april 2021, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
16 apr. 2021 tot 23 apr. 2021
Toon rooster
event 16 april 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 23 april 2021, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
19 apr. 2021 tot 26 apr. 2021
Toon rooster
event 19 april 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 26 april 2021, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2

Beschrijving

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.


Tijdens d…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social media strategie, Social Media, Google Analytics, LinkedIn en Social Media Marketing.

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.


Tijdens de Cursus Social Media Strategie behandelen we de volgende onderwerpen:

Uw interne organisatie

Het feit dat u als organisatie 'iets' met social media moet (gaan) doen, hoort u overal om u heen. U bent dan ook al gestart met enkele initiatieven of denkt hierover na. Voordat u e.e.a. kunt implementeren, dient u uw organisatie klaar te stomen voor deze nieuwe stap. U formuleert probleemstellingen en/of aandachtspunten en brengt uw doelgroep in kaart. Houdt hierbij in gedachten dat uw offline doelgroep mogelijk verschilt van uw online doelgroep. Vervolgens komen doelstellingen aan bod.

Online gedrag van uw doelgroep

Om erachter te komen waar uw online doelgroep zich bevindt, is het verstandig om gebruik te maken van bestaande kwantitatieve onderzoeksmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefonisch of online onderzoek. We bespreken de voor- en nadelen van diverse onderzoeksmethoden. U brengt in kaart waar uw doelgroep zich bevindt en beweegt. Kortom het afbakenen van het online gedrag van uw doelgroep.

Strategisch kader en opzet van social media plan

Zodra het online gedrag van uw doelgroep bekend is, somt u alle eerder gezette stappen en de bijbehorende strategie op. We gaan aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix.

Kies voor een passend kanaal

Het afbakenen van een strategisch social media kader en het opzetten van een social media plan zijn de eerste twee belangrijke stappen in dit proces. Aansluitend gaan we aan de slag met de geformuleerde doelstellingen. We zetten de voor- en nadelen van de populairste social media op een rij. Daarnaast belichten we de zakelijke kant van deze social media. Afhankelijk van uw doelgroep zult u een keuze maken voor één of meerdere van deze kanalen. Zodra uw keuze gemaakt is, start u met de uitrol van diverse campagnes.

Resultaatmeting

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het aloude gezegde 'meten is weten' komt hier dus om de hoek kijken. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Tijdens deze afsluitende module gaan we kort in op een aantal monitoring tools.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.