Opleiding Customer Journey en Experience

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 36 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Apeldoorn
4 dec. 2019 tot 11 dec. 2019
Toon rooster
event 4 december 2019, 09:30-16:30, Dag 1
event 11 december 2019, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
4 dec. 2019 tot 11 dec. 2019
Toon rooster
event 4 december 2019, 09:30-16:30, Dag 1
event 11 december 2019, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
2 jan. 2020 tot 9 jan. 2020
Toon rooster
event 2 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 9 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
2 jan. 2020 tot 9 jan. 2020
Toon rooster
event 2 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 9 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Den Haag
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 15 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Eindhoven
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 15 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Enschede
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 15 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Groningen
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 15 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
31 jan. 2020 tot 7 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 7 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
31 jan. 2020 tot 7 feb. 2020
Toon rooster
event 31 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 7 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Den Haag
6 feb. 2020 tot 13 feb. 2020
Toon rooster
event 6 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Eindhoven
6 feb. 2020 tot 13 feb. 2020
Toon rooster
event 6 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Enschede
6 feb. 2020 tot 13 feb. 2020
Toon rooster
event 6 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Groningen
6 feb. 2020 tot 13 feb. 2020
Toon rooster
event 6 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 februari 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
2 mrt. 2020 tot 9 mrt. 2020
Toon rooster
event 2 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 9 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
2 mrt. 2020 tot 9 mrt. 2020
Toon rooster
event 2 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 9 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Den Haag
6 mrt. 2020 tot 13 mrt. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Eindhoven
6 mrt. 2020 tot 13 mrt. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Enschede
6 mrt. 2020 tot 13 mrt. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Groningen
6 mrt. 2020 tot 13 mrt. 2020
Toon rooster
event 6 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 13 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2

Beschrijving

De customer journey is de visualisatie van verschillende stadia die jouw klant doorloopt voordat hij bijvoorbeeld overgaat tot aankoop van een product. Deze klantreis is belangrijk om inzicht te krijgen in de online en offline marketingkanalen die de klant gebruikt. Een customer journey kan je heel basic in kaart brengen, maar je kunt hem ook uitbreiden met emoties en beleving. Door dit te doen krijg je beter inzicht in de behoeften en pijnpunten van de klant. Deze emoties en beleving van de klant noemen we ook wel customer experience.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je meer inzicht krijgt in jouw klanten. Je…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Journey, SEO, UX / User Experience Design, Neuromarketing en Digitale transformatie.

De customer journey is de visualisatie van verschillende stadia die jouw klant doorloopt voordat hij bijvoorbeeld overgaat tot aankoop van een product. Deze klantreis is belangrijk om inzicht te krijgen in de online en offline marketingkanalen die de klant gebruikt. Een customer journey kan je heel basic in kaart brengen, maar je kunt hem ook uitbreiden met emoties en beleving. Door dit te doen krijg je beter inzicht in de behoeften en pijnpunten van de klant. Deze emoties en beleving van de klant noemen we ook wel customer experience.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je meer inzicht krijgt in jouw klanten. Je gaat in kaart brengen wat hun behoeften zijn en brengt de klantreis in beeld. Deze klantreis ga je vervolgens compleet maken met klantbeleving en emoties. Tot slot leer je hoe je deze customer journey implementeert binnen de marketingactiviteiten van je organisatie. We behandelen welke content je nodig hebt en op welk moment je de juiste marketingkanalen inzet.

Resultaat van de Opleiding Customer Journey en Experience

Na de Opleiding Customer Journey en Experience :

  • Weet jij hoe je inzicht krijgt in de interesses en behoeften van jouw klant
  • Kan je buyer persona’s ontwikkelen
  • Heb je inzicht in de theorie rondom buyer persona’s, customer journey en customer experience
  • Heb je kennis van verschillende onderzoeksmethoden rondom dataverzameling
  • Weet jij welke KPI’s je moet opstellen
  • Kan jij een customer journey in kaart brengen en visualiseren
  • Weet jij welke marketingkanalen en content je moet inzetten
  • Weet jij hoe je customer experience kunt toevoegen aan de customer journey
  • Kan jij bepalen welke rol organisatie, merk en werknemers spelen in relatie tot customer experience.

Verder studeren na de Opleiding Customer Journey en Experience ?

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience heb je geleerd hoe je data verzamelt om de klantreis zo nauwkeurig mogelijk in beeld te brengen. Wil je hier meer over leren en jezelf in specialiseren? Volg dan de training Marketing Analytics en Big Data. Tijdens deze training leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met marketing analytics technieken en tools. Tot slot weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.


Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience komen de volgende onderwerpen aan bod.

Kennismaken met buyer persona’s

  • Introductie buyer persona’s
  • Voordelen van buyer persona’s
  • Tools voor het maken van buyer persona
  • Van buyer persona naar customer journey

Buyer persona’s ontwikkelen

  • Starten met buyer persona’s
  • Data verzamelen
    • Kwantitatieve onderzoeksmethoden
    • Kwalitatieve onderzoeksmethoden
  • Patronen ontdekken
  • Doelen opstellen

Breng de klantreis in beeld

  • Introductie customer journey
  • Waarom customer journey
  • Voordelen customer journey
  • Typen customer journey

Starten met de customer journey

  • Databronnen voor customer journey
  • Customer journey map maken
  • Touchpoints identificeren
  • Integratie online en offline kanalen
  • Customer journey mapping
  • The decision journey
  • KPI’s opstellen
  • KPI’s meten
  • Implementatie, evaluatie en optimalisatie

Customer journey en contentcreatie

  • De rol van content
  • Welke marketingkanalen kies je?
  • Het managen van contentcreatie
  • Passende content voor elk stadium in de klantreis

Klantreis uitbreiden met customer experience

  • Het toevoegen van emoties en ervaringen aan customer journey (experience maps)
  • Customer experience strategie
  • Meten van klantbeleving in relatie tot NPS
  • Werknemerstevredenheid
  • Customer Feedback
  • Rol van merkidentiteit en merkwaarden
  • Rol van werknemers
  • Customer centric organisatie

Opleiding Customer Journey en Experience : Praktijkcase

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen customer journey en experience map. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.