MBO Marketingmanagement

Tijdsduur

MBO Marketingmanagement

Efficienter Werken
Logo van Efficienter Werken
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Efficienter Werken heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 14 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

‘Beter worden in je baan’. Dat is het motto van Efficiënter Werken Programma. Door constant jezelf te ontwikkelen, verbeter je je persoonlijke vaardigheden. Hierdoor vergroot je je positie op de huidige arbeidsmarkt.

Met het Efficiënter Werken Programma leer je om efficiënt en op de juiste manier je werkzaamheden in te plannen zodat je stappen in je carrière maakt. Wil jij ook beter worden in je baan?

Resultaat

Na afloop van deze opleiding marketingmanagement bent u in staat om op een praktische manier marketingprocessen uit te voeren binnen een organisatie. U heeft inzicht in marketingmanagement, bent in staat om de marketingmix toe te passen en weet hoe u presentatietechnieken kunt toepassen. U bent in staat om een SWOT op te stellen, heeft inzicht in het opstellen van een marketingplan en kunt het consumentengedrag analyseren. U weet hoe u promotie kunt toepassen en bent in staat om een concurrentieanalyse te maken. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© brengt u het geleerde me…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing management, Consumentengedrag, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B en NIMA Marketing-C.

‘Beter worden in je baan’. Dat is het motto van Efficiënter Werken Programma. Door constant jezelf te ontwikkelen, verbeter je je persoonlijke vaardigheden. Hierdoor vergroot je je positie op de huidige arbeidsmarkt.

Met het Efficiënter Werken Programma leer je om efficiënt en op de juiste manier je werkzaamheden in te plannen zodat je stappen in je carrière maakt. Wil jij ook beter worden in je baan?

Resultaat

Na afloop van deze opleiding marketingmanagement bent u in staat om op een praktische manier marketingprocessen uit te voeren binnen een organisatie. U heeft inzicht in marketingmanagement, bent in staat om de marketingmix toe te passen en weet hoe u presentatietechnieken kunt toepassen. U bent in staat om een SWOT op te stellen, heeft inzicht in het opstellen van een marketingplan en kunt het consumentengedrag analyseren. U weet hoe u promotie kunt toepassen en bent in staat om een concurrentieanalyse te maken. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk.

 

Beschrijving


Binnen het vakgebied marketingmanagement zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Een nieuwe markt betreden of nieuwe producten op de markt brengen zijn enkele voorbeelden hiervan. De opleiding MBO Marketingmanagement geeft u de handvatten om deze processen succesvol uit te kunnen voeren. De opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers en -teamleiders die meer willen leren van het vakgebied marketingmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketingmedewerkers en -teamleiders hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketingmedewerker en -teamleider of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketingmanagement binnen organisaties.

Blended Learning

Efficienter Werken Programma biedt haar deelnemers optimale studiebegeleiding in de vorm van Blended Learning. Blended Learning is het goede van twee werelden, klassikaal leren en E-learning. Dit betekent dat iedere cursist, naast de klassikale lessen, een persoonlijke StudieCoach toegewezen krijgt. U kunt gedurende uw studie alle vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. De StudieCoach beoordeelt tevens al uw praktijkopdrachten per studieles en geeft u daarop een heldere feedback. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.

Vooropleiding

Wij stellen geen eisen aan uw vooropleiding. Enige werkervaring is een pré. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van Marketingmanagement. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Een module bestaat uit 8 lessen. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio. Deze praktijkopdrachten worden beoordeeld door de StudieCoach. De opleiding wordt afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen. De StudieCoach begeleidt u bij de gehele studie. De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studievoorbereiding

Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.

 

Duur en locaties

Wij verzorgen deze opleiding in zowel dag- als in avondopleiding op 12 locaties in Nederland. De dag- en weekend opleiding is van 10.00 tot 16.00 uur. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur. Al onze opleidingen hebben een 100% startgarantie op de aangegeven locatie, dag, tijdstip en startdatum.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in marketingmanagement
  • U bent in staat om de marketingmix toe te passen
  • U leert hoe u presentatietechnieken kunt toepassen
  • U bent in staat om SWOT op te stellen
  • U heeft inzicht in het opstellen van een marketingplan
  • U kunt het consumentengedrag analyseren
  • U leert hoe u promotie kunt toepassen
  • U bent in staat om een concurrentieanalyse te maken

Programma

Module 1    MBO Basiskennis van marketing
  • De basis van marketing
  • Marketingmix
  • Consumentengedrag
  • Product- en prijsbeleid
  • Promotie
  • Marktonderzoek
  • Concurrentieanalyse
  • Marktontwikkelingen
Module 2    MBO Analyseren van de markt
  • De basis van marktanalyse
  • Visie, missie en strategie
  • Interne- en externe analyse
  • Workshop 1: Maken van een SWOT
  • Workshop 2: Opstellen eigen marketingplan
  • Commerciële berekeningen
  • Workshop 3: Reclame- en promotieplan
  • Presentatietechnieken

Diploma

De opleiding MBO Marketingmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
  • MBO Marketingmanagement
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële MBO Marketingmanagement - diploma.  

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.