MBO Servicedesk medewerker

Tijdsduur
Logo van Efficienter Werken
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Efficienter Werken heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 14 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Efficienter Werken biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Alkmaar, Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, Venlo, Zwolle

Beschrijving

NU leren op afstand!

Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen klassikalelessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.

Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:

  • op afstand,
  • via Skype, Facetime etc met een docent (eventueel privé-les). Door individueel te leren behandel je de lesstof sneller en zal de klassikale lesduur gehalveerd worden.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.

De 8 zekerheden van Efficiënter Werken:

  1. 100% startgarantie;

  2. Direct starten;

  3. Persoonlijke begeleiding;

  4. Geen inschrijfgeld;

  5. Blended Learning (klassikaal en e-learning);

  6. Praktijkgericht;

  7. Cursist staat centraal;

  8. Hoog slagingspercentage.

Resultaat

Na deze opleiding MBO Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en weet hoe u informatietechnologie kunt toepassen. U bent in staat om een servicedesk op te zetten, heeft inzicht in informatietechnologie en kunt prestaties meten. U weet hoe u stuurt op kwaliteit en u bent in staat om informatieaanvragen af te handelen. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning, door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk.

 …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

NU leren op afstand!

Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen klassikalelessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.

Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:

  • op afstand,
  • via Skype, Facetime etc met een docent (eventueel privé-les). Door individueel te leren behandel je de lesstof sneller en zal de klassikale lesduur gehalveerd worden.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.

De 8 zekerheden van Efficiënter Werken:

  1. 100% startgarantie;

  2. Direct starten;

  3. Persoonlijke begeleiding;

  4. Geen inschrijfgeld;

  5. Blended Learning (klassikaal en e-learning);

  6. Praktijkgericht;

  7. Cursist staat centraal;

  8. Hoog slagingspercentage.

Resultaat

Na deze opleiding MBO Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en weet hoe u informatietechnologie kunt toepassen. U bent in staat om een servicedesk op te zetten, heeft inzicht in informatietechnologie en kunt prestaties meten. U weet hoe u stuurt op kwaliteit en u bent in staat om informatieaanvragen af te handelen. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning, door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk.

 

Beschrijving


Een Servicedeskmedewerker vormt een belangrijke schakel tussen de interne klant en de afdeling ICT. Er dient klantgericht gewerkt te worden en een juiste vertaalslag gemaakt worden van klantvraag naar ICT toe. Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor servicedeskmedewerker die meer willen leren van het vakgebied servicedeskmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel servicedeskmedewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.

Doelgroep MBO opleiding Servicedeskmedewerker

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere servicedeskmedewerker of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in servicedesk-activiteiten binnen zowel profit als non-profit organisaties.

Blended Learning

Efficienter Werken Programma biedt haar deelnemers optimale studiebegeleiding in de vorm van Blended Learning. Blended Learning is het goede van twee werelden, klassikaal leren en E-learning. Dit betekent dat iedere cursist, naast de klassikale lessen, een persoonlijke StudieCoach toegewezen krijgt. U kunt gedurende uw studie alle vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. De StudieCoach beoordeelt tevens al uw praktijkopdrachten per studieles en geeft u daarop een heldere feedback. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.

Vooropleiding

Wij stellen geen eisen aan uw vooropleiding. Enige werkervaring is een pré. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal, action based learning. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de taken van een Servicedeskmedewerker. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Een module bestaat uit 8 lessen. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio. Deze praktijkopdrachten worden beoordeeld door de StudieCoach. De opleiding wordt afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen. De StudieCoach begeleidt u bij de gehele studie. De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studievoorbereiding

Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.

 

De prijs is inclusief arrangementskosten. Er worden dus geen extra kosten in rekening gebracht voor koffie en thee.

Duur en locaties

Wij verzorgen deze opleiding in zowel dag- als in avondopleiding op 12 locaties in Nederland. De dag- en weekend opleiding is van 10.00 tot 16.00 uur. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur. Al onze opleidingen hebben een 100% startgarantie op de aangegeven locatie, dag, tijdstip en startdatum.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in servicedeskmanagement
  • U bent in staat om klantgericht te werken
  • U leert hoe u informatietechnologie kunt toepassen
  • U bent in staat om een servicedesk op te zetten
  • U heeft inzicht in informatietechnologie
  • U kunt prestaties meten
  • U leert hoe u stuurt op kwaliteit
  • U bent in staat om informatieaanvragen af te handelen

Programma

Module 1    MBO Werken met informatiemanagement
  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op Service Level
Module 2    MBO Servicedeskmanagement
  • De basis van servicedeskmanagement
  • Workshop: opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatie
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken

Diploma

De opleiding MBO Servicedeskmedewerker biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
  • MBO Servicedeskmedewerker
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële MBO Servicedeskmedewerker - diploma.  

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.