Data Analytics voor Marketing Managers

Tijdsduur
Logo van Erasmus Q-Intelligence
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Erasmus Q-Intelligence heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 3 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Marketing in de 21ste eeuw vraagt om meer analyse en stevigere data-gedreven beslissingen. Om succesvol te zijn in de hedendaagse complexe marketing wereld is het niet meer voldoende om alleen te vertrouwen op “gut feeling”, ervaring en/of klassieke marketing concepten. De nieuwe generatie marketing managers is juist op zoek naar een combinatie van de art (creativiteit/inspiratie) en de science (data/techniek) van marketing.

Dit programma biedt een actueel inzicht in de meest gebruikte en innovatieve marketing analyse methoden, tools en technieken en laat zien hoe je relevante marketingdata verzamelt en analyseert. Noodzakelijke kennis en vaardigheden voor de marketing manager bij het maken…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data Driven Marketing, Data Analyse, Google Analytics, Marketingstrategie en Database Marketing.

Marketing in de 21ste eeuw vraagt om meer analyse en stevigere data-gedreven beslissingen. Om succesvol te zijn in de hedendaagse complexe marketing wereld is het niet meer voldoende om alleen te vertrouwen op “gut feeling”, ervaring en/of klassieke marketing concepten. De nieuwe generatie marketing managers is juist op zoek naar een combinatie van de art (creativiteit/inspiratie) en de science (data/techniek) van marketing.

Dit programma biedt een actueel inzicht in de meest gebruikte en innovatieve marketing analyse methoden, tools en technieken en laat zien hoe je relevante marketingdata verzamelt en analyseert. Noodzakelijke kennis en vaardigheden voor de marketing manager bij het maken van een eigentijdse marketing strategie, betere productontwikkeling, een betere marketing mix en betere marketing beslissingen.

Het verzamelen van grote hoeveelheden data levert nog geen voordeel, en de analyse uitbesteden aan anderen binnen de organisatie is niet meer voldoende. Meer dan ooit is het nodig, als (marketing) manager, om zelf te begrijpen hoe je inzichten vergaard uit data, snapt waar het vandaan komt, wegwijs bent met cijfers en deze bevindingen kan gebruiken als informatie bij je marketing beslissingen. Het zelf kunnen ontsluiten van de “kracht van big data”, de relevante data te verzamelen en te analyseren, stelt je in staat strategische kansen te pakken en zo meerwaarde te creëren voor je bedrijf en harder te groeien.

Doelgroep & Instapniveau

Maximaal 25 deelnemers worden in de gelegenheid gesteld om kennis te maken de meest gebruikte en relevante Data Analytics voor het gehele marketing proces. Het programma is speciaal ontwikkeld voor CMO’s, (senior) marketing managers, salesmanagers, brandmanagers en andere beleidsondersteuners die hun kennis en vaardigheden willen verbeteren op het gebied van strategisch data management, data-gedreven analyses, de toepassing van beslissingsmodellen en het maken van “fact-based” beslissingen.

Deelnemers beschikken over marketingkennis op post-HBO niveau.

Werkwijze

Tijdens 3 programmadagen werken deelnemers met praktijkcases en leren zij de betekenis van Data Analytics voor hun eigen situatie te overzien. Specifiek wordt inzicht gegeven in de benodigde data en analyses die leiden tot optimale beslissingen, waarbij iedere methodiek qua werking gepresenteerd wordt. Voor- en nadelen worden bediscussieerd. De colleges worden verzorgd door hoogleraren en ervaren docenten uit de praktijk.

Dankzij de praktijkgerichte opzet van het Executive Program ‘Data Analytics voor Marketing Managers’, de ervaring van onze hoogleraren en docenten uit de praktijk en de expertise van onze ondersteunende data specialisten, krijgen deelnemers een goed overzicht van de mogelijkheden van Data Analytics. De programma indeling volgt het gehele moderne marketing proces, van strategievorming tot en met de uitvoering, dit maakt de inzichten in de data analyse methoden en beslissingsmodellen relevant en toepasbaar.

Na afloop van de cursus wordt een certificaat verstrekt.

Resultaat & Leerdoelen

Na afloop van dit programma bent u in staat om:

  • Een overzicht te hebben van de meest gebruikte hedendaagse Data Analytics en beslismodellen;
  • Marketing processen en vraagstukken systematisch en analytisch te kunnen benaderen en daarmee potentieel het gehele marketing proces op een hoger niveau te brengen en marketing beslissingen te verbeteren;
  • Data Analytics op een structurele en verantwoorde manier te introduceren en/of te organiseren in de eigen organisatie;
  • Als volwaardig gesprekspartner op te treden, naar zowel organisatie en directie als richting Data Analytics specialisten;
  • De relevantie van marketing analyse technieken en computer modellen op waarde te schatten en te beoordelen of in concrete praktijksituaties de toepassing van methoden van Data Analytics zinvol is;
  • Uw persoonlijke en professionele netwerk uit te breiden.

Programma

Het programma bestaat uit 3 collegedagen. Deze colleges vinden plaats op vrijdag 13 november, 27 november en 4 december 2020,  op de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam. De colleges vinden plaats tussen 09:00 – 17:30 uur.

De colleges zijn incl. lesmateriaal, lunch, koffie/thee en parkeerkaarten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.