Disruptive Business & Digital Marketing Strategy
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Inhoud en opzet
Verwaarding van klantkennis voor scherpere, effectievere marketing is voor veel marketingprofessionals een nieuw vakgebied.
Goed onderbouwde kennis van het gedrag van je klanten is een belangrijke grondstof voor de huidige en toekomstige verdienmodellen
In onze executive opleiding Disruptive Business & Digital Marketing Strategy komen deze aspecten aan bod. Bovendien ga je er zelf ook mee aan de slag zodat je e.e.a. in je eigen bedrijf direct in de praktijk kunt brengen.
Het programma bestaat uit vijf dagen:
2 x 2 aaneengesloten dagen en een afsluitende 5e dag
In het eerste deel staat Disruptive Business centraal:
- Business Model innovation & disruption
- Impact: realisa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Inhoud en opzet
Verwaarding van klantkennis voor scherpere, effectievere marketing is voor veel marketingprofessionals een nieuw vakgebied.
Goed onderbouwde kennis van het gedrag van je klanten is een belangrijke grondstof voor de huidige en toekomstige verdienmodellen
In onze executive opleiding Disruptive Business & Digital Marketing Strategy komen deze aspecten aan bod. Bovendien ga je er zelf ook mee aan de slag zodat je e.e.a. in je eigen bedrijf direct in de praktijk kunt brengen.
Het programma bestaat uit vijf dagen:
2 x 2 aaneengesloten dagen en een afsluitende 5e dag
In het eerste deel staat Disruptive Business centraal:
- Business Model innovation & disruption
- Impact: realisatie van maatschappelijke ambities door vanuit impact te denken en te sturen
- Behavioural economics, het werkelijk begrijpen en voorspellen van klantgedrag, klantbeslisprocessen, omgevingsinvloeden op klantgedrag
In het tweede deel gaat het over de waarde van data, hoe deze te herkennen en toe te passen in de eigen marketing:
- Introductie data science
- Business- en marketing analytics
- Growth Hacking
Op de laatste dag gaan deelnemers aan de slag gaan met hun eigen case rondom business model innovation en digital marketing strategy (hierbij geldt ook een voorbereiding van minimaal een dag).
Elke collegedag wordt zowel ingegaan op theoretische achtergronden van de onderwerpen maar vooral ook op methoden om deze toe te passen aan de hand van praktische voorbeelden en cases. Op deze manier wordt een goede basis gevormd om zelf aan de slag te gaan met het toekomst bestendig maken van het business model en de bijbehorende data-driven marketing strategie om ambitieuze doelen te bereiken.
Docenten
De colleges worden gegeven door ervaren hoogleraren en universitair docenten van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management. Zij zullen hun theoretische expertise combineren met nuttige cases uit de praktijk, om een zo compleet mogelijk programma te verzorgen.
Groepsgrootte
Een groep van maximaal 25 deelnemers zal tijdens dit programma aan de slag gaan met de data-gestuurde kant van marketing en alle onderwerpen die daarbij horen.
Locatie
Erasmus Universiteit Rotterdam
Campus Woudestein (Burgemeester Oudlaan 50)
Kosten
€4950,- (excl. BTW)
Marketing is van groot belang binnen iedere organisatie: wie wil groeien, moet een goed marketingplan hebben. Marketing moet bijdragen aan het realiseren van ambitieuze doelen, recht doen aan de klant, de eigen organisaite èn het maatschappelijk domein. Het Erasmus Marketing Institute wil op al die vlakken relevant zijn door kennis te delen en te ontwikkelen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.